Gå til innhold

Til dere som er lærere; har dere barnehagebarna deres hjemme med dere når dere har ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det pleier jeg å ha. Jeg jobber lange dager i skoleåret, og da er det viktig for meg at også barna nyter godt av arbeidsfrie perioder. Unntaket er hvis jeg har store rettebunker i ferien, da er de gjerne noen timer i barnehagen og sfo mens jeg får det arbeidet unna. 

Anonymkode: a89b7...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Vi har ikke ett stort nettverk, så barnet får være noen uker i barnehagen hver sommer. 

Anonymkode: 00c0f...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dere lar ungene få fri når det er muligheter for det. Grunnen til at jeg spør er at på avdelingen der jeg jobber er fire av foreldreparene lærere og disse fire barna skal komme hele vinterferieuka (og kom i jula). Jeg synes dette er litt underlig.. hi

Anonymkode: 40a39...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. I vinter-, jule-, høstferie o.l. har jeg de oftest hjemme. Noen ganger har de to-tre reduserte dager, ofte fordi jeg må hente meg inn igjen på jobb før ferien er over. Om sommeren har de reduserte dager i juni og august, ca ei uke etter skoleslutt og ei uke før skolestart.

Noen ganger angrer jeg på å ikke ha de flere dager, for de er veldig sosiale, men de trenger å få fri de og. 

Anonymkode: 354f0...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dere lar ungene få fri når det er muligheter for det. Grunnen til at jeg spør er at på avdelingen der jeg jobber er fire av foreldreparene lærere og disse fire barna skal komme hele vinterferieuka (og kom i jula). Jeg synes dette er litt underlig.. hi

Anonymkode: 40a39...988

Det kan være andre årsaker som gjør at de er i bhg da. Rettebunker, raporter osv. som må gjøres. Slikt er vanskelig å få til med bhg-barn som krever oppfølging hjemme.

Anonymkode: 354f0...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som jobber i bhg og stadig spør om dette!

Nå er det seg sånn at dere jobber i barnehagen, og foreldrene betaler for sin plass. Jeg sier ikke at ungene aldri skal ta fri, men hva vet dere egentlig om hva foreldrene gjør?

Vi tar feriedag og lar barnet være i bhg for f.eks å få malt huset, kjøre på fyllinga etc. 

Livet kommer i så mange varianter, og jeg synes det er så uting det å snakke ned de som sender barna i barnehagen for selv å få litt fri. Det virker som dere selv ønsker mindre å gjøre på arbeidsplassen og derfor mistenkeliggjør de foreldrene som ikke har barna hjemme ved sin første fritime. 
 

Ja, det kan hende at mor eller far er så gale at de tar seg fri og bruker en dag på å trene, ligge på sofaen, gjøre husarbeid etc etc, og det har dere faktisk ingenting med! 
De fleste har barnevakt i form av besteforeldre og familie også, de lar barna være hos andre når de selv har fri, what a crazy World!!! Ikke alle har denne muligheten... 

Så ærlig talt, jeg tror det faktisk ikke er barna dere synes synd på, men dere selv som får mer og gjøre. 

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Twintipp skrev:

Til dere som jobber i bhg og stadig spør om dette!

Nå er det seg sånn at dere jobber i barnehagen, og foreldrene betaler for sin plass. Jeg sier ikke at ungene aldri skal ta fri, men hva vet dere egentlig om hva foreldrene gjør?

Vi tar feriedag og lar barnet være i bhg for f.eks å få malt huset, kjøre på fyllinga etc. 

Livet kommer i så mange varianter, og jeg synes det er så uting det å snakke ned de som sender barna i barnehagen for selv å få litt fri. Det virker som dere selv ønsker mindre å gjøre på arbeidsplassen og derfor mistenkeliggjør de foreldrene som ikke har barna hjemme ved sin første fritime. 
 

Ja, det kan hende at mor eller far er så gale at de tar seg fri og bruker en dag på å trene, ligge på sofaen, gjøre husarbeid etc etc, og det har dere faktisk ingenting med! 
De fleste har barnevakt i form av besteforeldre og familie også, de lar barna være hos andre når de selv har fri, what a crazy World!!! Ikke alle har denne muligheten... 

Så ærlig talt, jeg tror det faktisk ikke er barna dere synes synd på, men dere selv som får mer og gjøre. 

Der var det en som følte seg truffet

Anonymkode: e1595...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Der var det en som følte seg truffet

Anonymkode: e1595...072

Absolutt ikke. Jeg jobber turnus for å få fri med datteren min jeg, gjorde det samme da sønnen gikk i bhg. Forstår likevel ikke trangen mange ansatte har til å legge seg opp i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lærer. Barna skal i barnehagen hele vinterferien. Jeg har fått kreft og skal på sykehus hele uka. Dette vet ingen ennå, da vi ønsker svar på en del viktige spørsmål før vi orienterer både barn og barnehage, samt nettverket rundt.

 

ei venninne av meg er og lærer. Ho har sagt seg villig til å hjelpe meg å få unna rettebunker som har samlet seg opp hos meg. Så hennes barn er og i barnehagen i vinterferien. Jeg er ho evig takknemlig for at ho vil hjelpe meg.

Anonymkode: 7c4d8...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Vi har tre barn. Nå går de to eldste på skolen, men jeg har hatt alle hjemme i alle ferier, inkludert sommerferien.

Jeg vil, stort sett, være sammen med ungene mine mest mulig. Plutselig er de voksne! 

 

Anonymkode: 94646...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at dere lar ungene få fri når det er muligheter for det. Grunnen til at jeg spør er at på avdelingen der jeg jobber er fire av foreldreparene lærere og disse fire barna skal komme hele vinterferieuka (og kom i jula). Jeg synes dette er litt underlig.. hi

Anonymkode: 40a39...988

I juleferien hadde jeg 86 norsktentamener å rette. Denne vinter«ferien» har jeg også store bunker som skal vurderes.

Nå har ikke jeg barnehagebarn, men hadde jeg hatt det så hadde jeg måtte forsømme jobben min om barna hadde hatt fri fra barnehagen.

 

Anonymkode: 01171...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :D Det er jo ferie for dem også, jeg har ikke fått barn for å se dem minst mulig og benytte min ferie til "egentid" og "egenpleie".

Anonymkode: 92995...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Twintipp skrev:

Til dere som jobber i bhg og stadig spør om dette!

Nå er det seg sånn at dere jobber i barnehagen, og foreldrene betaler for sin plass. Jeg sier ikke at ungene aldri skal ta fri, men hva vet dere egentlig om hva foreldrene gjør?

Vi tar feriedag og lar barnet være i bhg for f.eks å få malt huset, kjøre på fyllinga etc. 

Livet kommer i så mange varianter, og jeg synes det er så uting det å snakke ned de som sender barna i barnehagen for selv å få litt fri. Det virker som dere selv ønsker mindre å gjøre på arbeidsplassen og derfor mistenkeliggjør de foreldrene som ikke har barna hjemme ved sin første fritime. 
 

Ja, det kan hende at mor eller far er så gale at de tar seg fri og bruker en dag på å trene, ligge på sofaen, gjøre husarbeid etc etc, og det har dere faktisk ingenting med! 
De fleste har barnevakt i form av besteforeldre og familie også, de lar barna være hos andre når de selv har fri, what a crazy World!!! Ikke alle har denne muligheten... 

Så ærlig talt, jeg tror det faktisk ikke er barna dere synes synd på, men dere selv som får mer og gjøre. 

Ojojoj den tåa kan ikke være god!

Anonymkode: 92995...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig! :D Det er jo ferie for dem også, jeg har ikke fått barn for å se dem minst mulig og benytte min ferie til "egentid" og "egenpleie".

Anonymkode: 92995...b56

Nå har vel alle som har svart at de noen ganger sender barna i barnehagen, sagt at de jobber i ferien.. 

Anonymkode: 2fa62...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha de hjemme i alle fall deler av ferien, men siden jeg er 100% alene med to små skal jeg gladelig innrømme jeg trenger en dag eller to av og til for å hente meg inn. I julen var de to dager i barnehagen (lille julaften og lille nyttårsaften) siden vi ikke har andre barn i familien og det blir lite lek med voksne og familieselskap hele tiden. 

Syns man skal være forsiktig med å dømme, uansett om det er hjemmeværende eller lærere, ikke alltid vi vet alt. Men selvfølgelig er det stusselig med de som alltid har ungene sine i barnehagen hele feriene, jeg kjenner til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har vel alle som har svart at de noen ganger sender barna i barnehagen, sagt at de jobber i ferien.. 

Anonymkode: 2fa62...5c3

Jeg jobber på tider de ikke trenger meg. Dvs kveldstid osv. Jeg har ikke fått barna for å prioritere meg selv.

Anonymkode: 92995...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på tider de ikke trenger meg. Dvs kveldstid osv. Jeg har ikke fått barna for å prioritere meg selv.

Anonymkode: 92995...b56

Er det å jobbe det samme som å «prioritere seg selv»?

Vet ikke med deg, men jeg anser forsørgeransvaret som ganske essensielt i forbindelse med barn.

Anonymkode: 01171...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det å jobbe det samme som å «prioritere seg selv»?

Vet ikke med deg, men jeg anser forsørgeransvaret som ganske essensielt i forbindelse med barn.

Anonymkode: 01171...cde

Var det noe ved "jobber på kvelden" du ikke forstod? Jeg har en jobb, jeg må også jobbe i vinterferien, men jeg klarer likevel å være sammen med barna mine. Jeg har rettebunker og forberedelser med på hytta, og får lagt inn noen timers jobb på kveldene hver dag.

Anonymkode: 92995...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei, eg er utslitt. Har to barneskule born heime, eit bomba hus. Sender dei to minste i bhg. Syns dei har det betre der sånn som forholda er no. Og for dei som meiner at eg føler meg trakka på tærne så er det heilt rett. Eg veit eg gjer det som er best no. Men det hindrar meg ikkje i å føle meg som ei elendig mor og ein mislukka person. Når eg ser at eg blir dømd som ei elendig mor av bhg personalet som veit eg har ferie i tillegg, ja så føler eg om kanskje ikkje trakka på tærne, så iallfall endå meir nedtrykt enn eg var i stad. Så takk for det. 

Og ikkje kom med at det gjeld jo ikkje dei som jobbar/er sjuke osb. Det kan jo ikkje de som jobbar i bhg vite om foreldra.  Når de byrjar å dømme slik som du gjer no, så gjeld det alle. 

Anonymkode: 99345...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...