Gå til innhold

Folk som er uhøflig og kjører ignorering. Hvordan takler du det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var nødt å gå bort til en kollega i dag. Hun har lagt meg for hat uten grunn, antagelig for jeg er to ledd over henne. 
Nå ble jeg bedt om å gå bort til henne og se over en tegning og kontrollere utregninger og mål for å ha ting 100% klart til i morgen.

Når jeg kommer bort slipper datteren henne meg inn. Når hun skjønner jeg er der kommer hun bort, leverer arkene, jeg sjekker at alt stemmer og jeg går uten at hun gir meg et eneste blikk eller veksler et ord med meg. 
Jeg sa høflig hei, litt kommentarer på overslaget og sa høflig hade. Men null respons. Hun dirret av avsky.

Kunne ikke annet enn å småle av den kalde oppførselen på vei hjem. Men får litt gufs og, at folk kan være så iskalde! Det er absolutt ingen historie mellom oss.
Hun er ikke sånn mot alle. Kan være veldig hyggelig når det passer seg.

Klarer du å drite i sånt? Jeg prøver. Blir bare litt paff.

Anonymkode: 261e0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, sånt driter jeg glatt i. 

Etter at jeg begynte å gi mye mer f**n, så sparer jeg meg selv for mange tanker. 

Anonymkode: 067a3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eh... hjemmebesøk? Da hadde jeg også vært sur, gitt.

Anonymkode: c5e04...ccf

Begge ble pålagt. Hun til meg eller jeg til henne. Stod i døra hennes. Dette er en del av jobben vår og hun visste vi måtte møtes i dag.

Anonymkode: 261e0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var nødt å gå bort til en kollega i dag. Hun har lagt meg for hat uten grunn, antagelig for jeg er to ledd over henne. 
Nå ble jeg bedt om å gå bort til henne og se over en tegning og kontrollere utregninger og mål for å ha ting 100% klart til i morgen.

Når jeg kommer bort slipper datteren henne meg inn. Når hun skjønner jeg er der kommer hun bort, leverer arkene, jeg sjekker at alt stemmer og jeg går uten at hun gir meg et eneste blikk eller veksler et ord med meg. 
Jeg sa høflig hei, litt kommentarer på overslaget og sa høflig hade. Men null respons. Hun dirret av avsky.

Kunne ikke annet enn å småle av den kalde oppførselen på vei hjem. Men får litt gufs og, at folk kan være så iskalde! Det er absolutt ingen historie mellom oss.
Hun er ikke sånn mot alle. Kan være veldig hyggelig når det passer seg.

Klarer du å drite i sånt? Jeg prøver. Blir bare litt paff.

Anonymkode: 261e0...8dd

Du ble beordret til å dra hjem til henne på en søndag midt i familietiden for å sjekke hennes arbeid? 

Blir du bedt om å gjøre dette med alle du er prosjektleder for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Merdee skrev:

Du ble beordret til å dra hjem til henne på en søndag midt i familietiden for å sjekke hennes arbeid? 

Blir du bedt om å gjøre dette med alle du er prosjektleder for? 

Det skulle blitt gjort på onsdag denne uken. Men hun jeg besøkte leverte ikke til frist. Hun ble ferdig i dag. Jeg er ikke sjefen. Jeg er vanlig ansatt.

hi

Anonymkode: 261e0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle blitt gjort på onsdag denne uken. Men hun jeg besøkte leverte ikke til frist. Hun ble ferdig i dag. Jeg er ikke sjefen. Jeg er vanlig ansatt.

hi

Anonymkode: 261e0...8dd

Kanskje noe av problemet ligger der da? Hvis en av mine kolegaer skulle komme hjem til meg og vurdere arbeidet mitt, så tror jeg at jeg hadde syntes at ville vært ubehagelig.

Anonymkode: 55550...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje noe av problemet ligger der da? Hvis en av mine kolegaer skulle komme hjem til meg og vurdere arbeidet mitt, så tror jeg at jeg hadde syntes at ville vært ubehagelig.

Anonymkode: 55550...4bf

Yrket vårt har dobbeltkontroll på alt. Hun visste noen kom i dag. Hun ba om å få jobbe med det i helgen fordi hun tok fri i uken. Det riktige er at hun kom til meg, siden hun hadde utsatt arbeidet. Men jeg valgte å være høflig og tok turen. Hadde jeg vært syl eller opptatt hadde en kollega lenger unna måtte stikke innom. Vi har en stor presentasjon i morgen.

Anonymkode: 261e0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skulle blitt gjort på onsdag denne uken. Men hun jeg besøkte leverte ikke til frist. Hun ble ferdig i dag. Jeg er ikke sjefen. Jeg er vanlig ansatt.

hi

Anonymkode: 261e0...8dd

Da har du et visst ansvar selv for å si nei til å gjøre dette. Det er svært nær trakasserende, om det ikke faktisk er det, å møte opp hjemme hos ansatte på en søndag kveld når familien deres er der, for å skulle sjekke utregningene deres. Hårreisende at en prosjektleder eller leder pålegger dere ansatte å gjøre noe slikt.

Her burde kvalitetskontrollen ha foregått på jobb mandag morgen, og lederen ha tatt en prat med den ansatte mandag for å høre hva årsaken til forsinkelsen var, og diskutere om hva som kan gjøre for å unngå at det samme skjer igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Yrket vårt har dobbeltkontroll på alt. Hun visste noen kom i dag. Hun ba om å få jobbe med det i helgen fordi hun tok fri i uken. Det riktige er at hun kom til meg, siden hun hadde utsatt arbeidet. Men jeg valgte å være høflig og tok turen. Hadde jeg vært syl eller opptatt hadde en kollega lenger unna måtte stikke innom. Vi har en stor presentasjon i morgen.

Anonymkode: 261e0...8dd

Du uttrykker deg veldig uklart. Mener du at hun selv spurte deg om du kunne komme innom, siden hun hadde valgt å utsette arbeidet? Og er du sikker på at utsettingen var selvvalgt, eller kan det tenkes at forsinkelsen skyldtes sykdom eller annet hun ikke hadde kontroll over?

Du skriver lengre opp at dere begge ble pålagt dette. Poenget mitt er uansett at du har et selvstendig ansvar for å bruke hodet og si nei dersom en leder pålegger deg å utføre noe som er uetisk eller kan oppleves som trakasserende ovenfor dine kolleger.

 

Endret av Merdee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i kjent DIB-stil lager folk sine helt egne problemstillinger. Les hva hun skriver! Del av his jobb er åpenbart å kontrollere denne damas utregninger (ingenting unormalt i at utregninger sjekkes i mange yrker. Kvalitetskontroll er fint). Dama hadde bedt om å få utsatt frist. Hun skulle egentlig komme til hi, men hi var grei og dro hjem til henne så hun slapp.
 

Dette KAN da ikke være så vanskelig?!? Er det ingen av dere som av og til må jobbe i helger? 

Anonymkode: 738ee...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og i kjent DIB-stil lager folk sine helt egne problemstillinger. Les hva hun skriver! Del av his jobb er åpenbart å kontrollere denne damas utregninger (ingenting unormalt i at utregninger sjekkes i mange yrker. Kvalitetskontroll er fint). Dama hadde bedt om å få utsatt frist. Hun skulle egentlig komme til hi, men hi var grei og dro hjem til henne så hun slapp.
 

Dette KAN da ikke være så vanskelig?!? Er det ingen av dere som av og til må jobbe i helger? 

Anonymkode: 738ee...b45

Selvsagt er dette helt i dib's ånd. Det er alltid bare til å sitte seg ned og vente på at vrengingen av innlegg og jakten på hi begynner.

Anonymkode: f216a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og i kjent DIB-stil lager folk sine helt egne problemstillinger. Les hva hun skriver! Del av his jobb er åpenbart å kontrollere denne damas utregninger (ingenting unormalt i at utregninger sjekkes i mange yrker. Kvalitetskontroll er fint). Dama hadde bedt om å få utsatt frist. Hun skulle egentlig komme til hi, men hi var grei og dro hjem til henne så hun slapp.
 

Dette KAN da ikke være så vanskelig?!? Er det ingen av dere som av og til må jobbe i helger? 

Anonymkode: 738ee...b45

 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er dette helt i dib's ånd. Det er alltid bare til å sitte seg ned og vente på at vrengingen av innlegg og jakten på hi begynner.

Anonymkode: f216a...0a1

 

Det er endel folk her som sliter med leseforståelsen. 

Anonymkode: f216a...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og i kjent DIB-stil lager folk sine helt egne problemstillinger. Les hva hun skriver! Del av his jobb er åpenbart å kontrollere denne damas utregninger (ingenting unormalt i at utregninger sjekkes i mange yrker. Kvalitetskontroll er fint). Dama hadde bedt om å få utsatt frist. Hun skulle egentlig komme til hi, men hi var grei og dro hjem til henne så hun slapp.
 

Dette KAN da ikke være så vanskelig?!? Er det ingen av dere som av og til må jobbe i helger? 

Anonymkode: 738ee...b45

Her er det nok du som ikke leser godt nok hva hun skriver. Hun skriver ikke at det var avtalt at damen egentlig skulle komme til henne, hun skriver at de ble pålagt å gjøre det slik at en av dem dro til den andre. 

Dette kunne dessuten helt sikkert ha blitt kontrollert på en annen og mindre invaderende måte, for eksempel ved å sende det elektronisk på en trygg måte. 

Damen var åpenbart sint for noe, og da burde det ringe en bjelle og HI reflektere litt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Les hva HI skriver. Hun ba om utsettelse fordi hun ikke var ferdig og skulle være ferdig søndag. Da må hun regne med at jobben kontrolleres søndag når dette er en del av jobben. Hvis hun ikke vil ha besøk i helgen så hadde hun flere valg, gjøre jobben ferdig til fristen, la vær å ta ferie forrige uke eller be om hjelp til jobben. 
Hvordan klarer dere DIB damer å vri dette over på hi når denne damen åpenbart ikke kan oppføre seg. 
Bekrefter jo hvorfor det er så mange kranglefanter her inne når denne damens oppførsel får støtte. 

Anonymkode: def9a...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunn var dama uhøflig. Om det er et problem å få en kollega på døren må hun ta det opp med sjefen. 

Hi sier jo at hun alltid er uhøflig mot henne. Det er ikke grei oppførsel. Ferdig snakka. 

Anonymkode: b7aa1...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Merdee skrev:

Her er det nok du som ikke leser godt nok hva hun skriver. Hun skriver ikke at det var avtalt at damen egentlig skulle komme til henne, hun skriver at de ble pålagt å gjøre det slik at en av dem dro til den andre. 

Dette kunne dessuten helt sikkert ha blitt kontrollert på en annen og mindre invaderende måte, for eksempel ved å sende det elektronisk på en trygg måte. 

Damen var åpenbart sint for noe, og da burde det ringe en bjelle og HI reflektere litt over det.

«Begge ble pålagt. Hun til meg eller jeg til henne. Stod i døra hennes. Dette er en del av jobben vår og hun visste vi måtte møtes i dag.»

Denne dama har altså bedt om fri i uka mot at hun heller gjør seg ferdig i helga. Hun vet at dette innebærer at hun må til hi for å ferdigstille jobben, eller hi må til henne. Hi er egentlig ganske grei som sparer denne dama for turen.

Hvis dette kunne vært løst elektronisk, tror du ikke de hadde valgt en slik løsning da? Og i så fall: hvorfor er det his skyld at ting må løses på den måten som det åpenbart må løses? Kunne ikke denne dama sendt dokumentene til sjekk elektronisk da, om det var en mulighet, og spart hi for turen en søndag?

Denne kollegaen oppfører seg som en neandertaler og det er ikke greit!

Anonymkode: 738ee...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Merdee skrev:

Du uttrykker deg veldig uklart. Mener du at hun selv spurte deg om du kunne komme innom, siden hun hadde valgt å utsette arbeidet? Og er du sikker på at utsettingen var selvvalgt, eller kan det tenkes at forsinkelsen skyldtes sykdom eller annet hun ikke hadde kontroll over?

Du skriver lengre opp at dere begge ble pålagt dette. Poenget mitt er uansett at du har et selvstendig ansvar for å bruke hodet og si nei dersom en leder pålegger deg å utføre noe som er uetisk eller kan oppleves som trakasserende ovenfor dine kolleger.

 

«Trakasserende».

Jøss.

HI, jeg syns du var grei som tok deg bryet med å jobbe i helga. Kjerringa er sikkert bare ei sur megge som ikke tåler at du kan mer enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, ut i fra flere av innleggene her kan du ihertfall konkludere med at det ikke bare er kollegaen din som er merkelig (les blåst i huet). Mye rart av mennesker der ute, eksperter på å vri og vrenge på ting slik at det rettferdigjør hva enn de pleier å rettferdiggjøre.

Jeg har en slik en på jobb, unngår henne som best jeg kan, ingenting å gjøre med voksne som oppfører seg slik.

Anonymkode: 21770...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pashla skrev:

«Trakasserende».

Jøss.

HI, jeg syns du var grei som tok deg bryet med å jobbe i helga. Kjerringa er sikkert bare ei sur megge som ikke tåler at du kan mer enn henne.

Samme tenkte jeg. Det var jo ikke HI som ba om utsettelse. Det er jo Hi som har grunn til å være sur her. Men bra du ikke er det da hi. 

Men det er veldig spesielt å ikke si et kløyva ord da. Har du peiling på hva det er hun kan være sur for? 

Anonymkode: bba1f...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...