Gå til innhold

Kommer dere til å ta vaksine mot koronaviruset hvis det kommer en vaksine snart?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke,. Det vil ta flere uker før en vaksine er klar, og det er ikke godt å vite hvordan viruset har utviklet seg til da

Anonymkode: 803cd...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sansynlig vis, ja, men jeg kommer jo til å se an de opplysningene vi har når den tid kommer.

Anonymkode: 7c131...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De regner vel med at det vil ta halvannet år å fremstille en ev. vaksine. Jeg vil nok ikke stå først i køen for en så ny vaksine. Jeg vil heller ikke ta om de kommer i glass slik at det er konserveringsmidler i som ikke er i enkeltdoser.

Men om halvannet år vet vi også langt mer om viruset enn vi gjør i dag, så inntil da tenker jeg at det ikke har noen hensikt å "bestemme" seg for å gjøre det ene eller det andre.

Anonymkode: 21c79...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig! Tror dødsfallene kommer til å bli formidable, og at dette utvikler seg til en pandemi. Selv om nyhetene har roet rapporteringen om antall døde, ser jeg at det i snitt dør hundre pr dag. Viruset har ikke roet seg og antallet smittede øker stadig, så dette «går ikke over» med det første. Det er bare et tidsspørsmål før vi må forholde oss til dette i vårt land også. 
Det smitter tydeligvis som ild i tørt gress. 

Anonymkode: 9054e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke på eget initiativ. Jeg er ikke så bekymret for å bli smittet. Hvis myndighetene går ut og anbefaler vaksinen aktivt enten fordi covid viser seg å være farligere enn antatt, eller av hensyn til sårbare grupper, gjør jeg det selvfølgelig. 

Anonymkode: f15f9...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. På lik linje med at jeg ikke tok vaksine for svineinfluensa i sin tid. Jeg er frisk og rask, og kommer ikke til å stryke med av dette viruset heller 

Anonymkode: 5ed23...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slik det er nå. Hadde jeg jobbet med pasienter ville jeg vurdert det sterkt, men for tiden er jeg kontorrotte med hjemmekontor, og utgjør liten fare for spredning. 

Anonymkode: 29a0a...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. På lik linje med at jeg ikke tok vaksine for svineinfluensa i sin tid. Jeg er frisk og rask, og kommer ikke til å stryke med av dette viruset heller 

Anonymkode: 5ed23...bbe

To friske og raske ungdomsskoleelever har nettopp dødd av årets sesonginfluensa.. Hvorfor tror du at du er udødelig? 

Anonymkode: 9054e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

To friske og raske ungdomsskoleelever har nettopp dødd av årets sesonginfluensa.. Hvorfor tror du at du er udødelig? 

Anonymkode: 9054e...b0d

Jaha? Har du link til det? At de var friske og raske?

Anonymkode: 5ed23...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jaha? Har du link til det? At de var friske og raske?

Anonymkode: 5ed23...bbe

Glem det. Jeg Googlet selv. Den ene var jo syk fra før. 

Anonymkode: 5ed23...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

To friske og raske ungdomsskoleelever har nettopp dødd av årets sesonginfluensa.. Hvorfor tror du at du er udødelig? 

Anonymkode: 9054e...b0d

Ja, og det skjer oftere enn man tror. Komplikasjoner kalles det. Kommer ikke til å vaksinere, men følger vaksinasjonsprogrammet. Alle her er vaksinert, men ikke for ulike influensaer.

Anonymkode: 6e956...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...