Gå til innhold

Jenter ti år. Normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min jente på ti har mange venner på skolen. Det skifter litt på hvem hun er mye med men hun har seks venninner som er mye sammen. Den ene jenta er svært intens og pågående. Min datter liker henne veldig godt. Jeg er dog litt usikker men har ikke sagt noe. Denne jenta klarer ikke være mer enn to sammen. Hun kan bli fornærmet om min datter vil ha med flere i leken. Slik min datter beskriver det så forsøker hun å isolere henne fra andre. Hun har også sagt til min datter at de ikke kan være bestevenner så lenge min datter leker med andre. Noen ganger er min datter lei henne og da klarer hun fint å unngå denne jenta så hun er ikke plagsom på den måten. Da kjører hun bare dette løpet på noen andre jenter. 
Jeg har som sagt ikke lagt meg i det annet enn gitt råd når min datter spør. Sagt hun må velge selv hva som føles OK. 
 

Er slik adferd innenfor normalen? Ingen av de andre jentene er slik. Jeg har også en eldre gutt og der har dette heller aldri vært et tema. 

Anonymkode: 3d836...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den alderen er MYE innafor normalen og slik må det være med barn i utvikling😊 Så ja, det er innafor selv om det ikke alltid er ønskelig adferd 

Anonymkode: 3a305...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har blitt utsatt for det samme. Det gikk veldig inn på henne. Men der truet den andre jenta med å skade seg selv om datteren vår var med andre. Hun utredes nå. 

Anonymkode: 4f879...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har blitt utsatt for det samme. Det gikk veldig inn på henne. Men der truet den andre jenta med å skade seg selv om datteren vår var med andre. Hun utredes nå. 

Anonymkode: 4f879...cc7

Huff det var dramatisk. Det er ikke slik her. Men hun er som sagt veldig intens og jobber iherdig med å skille henne fra de andre. Det jeg kanskje reagerer litt på er at hun ofte får med datteren min med på steder på skolen der voksne ikke har oversikt og steder som er delvis ulovlig. Dette har jeg snakket med min jente om og sagt at hun må holde seg synlig for voksne. En gang jeg skulle hente på SFO så fant vi henne ikke. Da hadde hun og den andre jenta gjemt seg på et bøttekott. Det var like før skolen ringte politiet da jeg kom. Etter den episoden har min jente blitt flinkere til å sette grenser. 

Anonymkode: 3d836...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du ikke din egen barndom? 😂 Alle barndommer inkluderer i større eller mindre grad, en sånn figur. 

Anonymkode: e93a1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff det var dramatisk. Det er ikke slik her. Men hun er som sagt veldig intens og jobber iherdig med å skille henne fra de andre. Det jeg kanskje reagerer litt på er at hun ofte får med datteren min med på steder på skolen der voksne ikke har oversikt og steder som er delvis ulovlig. Dette har jeg snakket med min jente om og sagt at hun må holde seg synlig for voksne. En gang jeg skulle hente på SFO så fant vi henne ikke. Da hadde hun og den andre jenta gjemt seg på et bøttekott. Det var like før skolen ringte politiet da jeg kom. Etter den episoden har min jente blitt flinkere til å sette grenser. 

Anonymkode: 3d836...2fa

Ikke for å skremme deg, men det var slik min datters venninne fremstod også. Kom frem lenge etterpå ca 6 mnd at hun hadde truet min datter med å skade seg selv i tillegg til det vi viste. Jeg har sett sms er i ettertid. Da jeg kontaktet moren så forklarte hun det med at datteren var sjalu av seg og ville ha min datter i fred. Og kun likte henne. At min datter mistet sine andre venner var da ikke så farlig? sa hun til meg. Jeg har også kontaktet skolen og merker bedring. Har jobbet mye med min datter om grenser. Det at den andre jenta blir utredet om hun kanskje har en diagnose kan jo forklare situasjonen litt i vårt tilfelle da. Men anbefaler deg å følge med på sms og komm mellom dem.....

Anonymkode: 4f879...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Husker du ikke din egen barndom? 😂 Alle barndommer inkluderer i større eller mindre grad, en sånn figur. 

Anonymkode: e93a1...d7d

Mulig det, men jeg husker ingen slike i min vennegjeng. Gikk på en liten skole, og jeg er faktisk så heldig at jeg også har vokst opp uten mobbing. 
Jeg synes det er litt ubehagelig da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal forholde meg til det. Bare la det være, eller ta det opp med skolen. 

Anonymkode: 3d836...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skadelig for din datter det hun nå opplever. Uff stakkars jentesom blir utsatt for slikt av en kontrollerende jente. Ikke bra!

Anonymkode: ce350...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...