Gå til innhold

urolig etter samvær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

barnet er 1,3 år gammelt

nå har far hatt samvær 1 gang i uken i 5 måneder (3 timer) 

men må merker jeg at hun griner og går vekk når far kommer og henter henne hos meg. Hva kan dette være?

Hun er også veldig klengete og urolig etter samvær, uansett om far sier at alt har gått fint, vet ikke om jeg stoler helt på det. Han pleier og ha mange andre til stedet under samværene sine, kan det være det?

 

Anonymkode: cbf93...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi deg nå. Besteforeldre er ikke farlige. Og ettårsalderen er gullalder for såkalt «atskillelsesangst», et helt normalt utviklingstrinn. Dersom hun begynner i BHG i denne tiden, vil du merke det ekstra godt.

De kommer ikke til å få meldt henne inn i korpset på mange år ennå, så ro deg ned!

Anonymkode: c46c2...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å være. Alle har vært det her, til de ble ganske store. Det vil ikke si at det er noe galt. 

Anonymkode: 1ab45...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med mengden tid. Hadde dere byttet, og du hadde minst hadde reaksjonen vært omvendt. Løsningen er at pappa er oftere innom og hilser på.

Anonymkode: 60132...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være psykisk syk, du har hatt utallige innlegg her på at du ikke vil barnet skal til far. Ingen er enig med deg uansett hvordan du vinkler innlegget. Far er viktig for barnet og det er veldig bra at besteforeldre stiller opp!

 

3 timer i uka er for lite for barnet. Øk mengden samvær. Kanskje far kan hente barnet i barnehagen (eller går du hjemme med henne) en ettermiddag i uken og levere henne hos deg til leggetid. Det beste hadde vært om far kunne hente henne og reise hjem til deg og bli med på legging der en gang i uken, i tillegg til samvær 3 timer i helgen.

et annet tips er å invitere far til middag en gang i uken og la far ta del i barnets hverdagsliv. Da kan du ordne ting i hjemmet, vaske klær/rydde/handle osv mens far er med jenta. Så får ho trygge rammer.

 

du viser nok tydelig overfor barnet at du ikke liker far og er utrygg på han. Dette merker barnet. Så her er det faktisk du som er problemet og må endre holdning. Ikke far.

Anonymkode: 3f4e1...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gi deg nå. Besteforeldre er ikke farlige. Og ettårsalderen er gullalder for såkalt «atskillelsesangst», et helt normalt utviklingstrinn. Dersom hun begynner i BHG i denne tiden, vil du merke det ekstra godt.

De kommer ikke til å få meldt henne inn i korpset på mange år ennå, så ro deg ned!

Anonymkode: c46c2...8d3

Hva søren er det du snakker om? hvilket  korps? Går det bra med deg ellers?

Anonymkode: cbf93...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må være psykisk syk, du har hatt utallige innlegg her på at du ikke vil barnet skal til far. Ingen er enig med deg uansett hvordan du vinkler innlegget. Far er viktig for barnet og det er veldig bra at besteforeldre stiller opp!

 

3 timer i uka er for lite for barnet. Øk mengden samvær. Kanskje far kan hente barnet i barnehagen (eller går du hjemme med henne) en ettermiddag i uken og levere henne hos deg til leggetid. Det beste hadde vært om far kunne hente henne og reise hjem til deg og bli med på legging der en gang i uken, i tillegg til samvær 3 timer i helgen.

et annet tips er å invitere far til middag en gang i uken og la far ta del i barnets hverdagsliv. Da kan du ordne ting i hjemmet, vaske klær/rydde/handle osv mens far er med jenta. Så får ho trygge rammer.

 

du viser nok tydelig overfor barnet at du ikke liker far og er utrygg på han. Dette merker barnet. Så her er det faktisk du som er problemet og må endre holdning. Ikke far.

Anonymkode: 3f4e1...e61

Jeg snakker ikke om faren her hjemme bare når far kommer og henter henne. Pluss tviler sykt at han vil være hos meg og gi henne mat/ legge henne osv.  Da jeg har spurt han om slike ting før uten at han ville eller at han synes det er nødvendig. Så ikke kom her og døm før du vet.

Anonymkode: cbf93...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker ikke om faren her hjemme bare når far kommer og henter henne. Pluss tviler sykt at han vil være hos meg og gi henne mat/ legge henne osv.  Da jeg har spurt han om slike ting før uten at han ville eller at han synes det er nødvendig. Så ikke kom her og døm før du vet.

Anonymkode: cbf93...90d

Ut i fra alle de ørten innleggene du har laget så vet vi jo ganske mye, blant annet at du ikke vil at far skal ha noe med barnet å gjøre i det hele tatt

Anonymkode: c7800...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

barnet er 1,3 år gammelt

nå har far hatt samvær 1 gang i uken i 5 måneder (3 timer) 

men må merker jeg at hun griner og går vekk når far kommer og henter henne hos meg. Hva kan dette være?

Hun er også veldig klengete og urolig etter samvær, uansett om far sier at alt har gått fint, vet ikke om jeg stoler helt på det. Han pleier og ha mange andre til stedet under samværene sine, kan det være det?

 

Anonymkode: cbf93...90d

Selvfølgelig så blir hun urolig over så sjeldent samvær, det er jo som å ha ny tilvenning hver uke. La de møtes oftere, så de blir ordentlig kjent.

Anonymkode: c7800...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig så blir hun urolig over så sjeldent samvær, det er jo som å ha ny tilvenning hver uke. La de møtes oftere, så de blir ordentlig kjent.

Anonymkode: c7800...871

er 2 ganger i uken i 3 timer også lite?

Anonymkode: cbf93...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er 2 ganger i uken i 3 timer også lite?

Anonymkode: cbf93...90d

Ja

ville du levert barnet feks til en dagmamma 2 ganger i uken i 3 timer? Eller syns du det er litt lite for at barnet skal bli trygt på en omsorgsperson?

 

hva om du fikk ha barnet ditt 2 ganger i uken i 3 timer? Ville du syntes det var nok?

Anonymkode: 3f4e1...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva søren er det du snakker om? hvilket  korps? Går det bra med deg ellers?

Anonymkode: cbf93...90d

Ikke spill teater. Alle her gjenkjenner skrivestilen din. Farmor og farfar er der for mye når barnet er på samvær, og du vil ikke at de skal søke henne inn på å spille et instrument. Og ikke minst,  barnet er «1,2 år» eller «1,3 år»  - hva nå det betyr? Desimaler på et år som har 12 måneder? 

Anonymkode: c46c2...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja

ville du levert barnet feks til en dagmamma 2 ganger i uken i 3 timer? Eller syns du det er litt lite for at barnet skal bli trygt på en omsorgsperson?

 

hva om du fikk ha barnet ditt 2 ganger i uken i 3 timer? Ville du syntes det var nok?

Anonymkode: 3f4e1...e61

ikke jeg som bestemte samværet men dommen.

Anonymkode: cbf93...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er 2 ganger i uken i 3 timer også lite?

Anonymkode: cbf93...90d

Ja, men mye bedre enn bare 1 gang i uken. F.eks når barn begynner i barnehage, så er det jo ingen barnehage som vil anbefale at barnet bare går 1 eller 2 dager i uken når det begynner. Fordi det blir for usikkert for så små barn, det er som å starte på nytt igjen hver uke og barnet bruker mye lengre tid til å bli skikkelig kjent og trygg. Med mindre det er en dom som sier at det bare kan være han tilstede under samværene, så kan han selvfølgelig ha andre der.

Anonymkode: c7800...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...