Gå til innhold

Shitt.. er blitt uplanlagt gravid på aap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂 Man skal altså ofre et liv og det å få barn for å bruke all sin energi på å jobbe hele livet?? HVA er vitsen med å leve da?? Har man ikke kapasitet til begge deler er det selvsagt jobben som må vike. Men man bør jo ikke få fem seks barn heller da selvsagt. Man må jo greie å ta vare på de en får.

Anonymkode: d3ab8...4c3

Her snakker vi om å ødelegge for de som er faktisk syke. Å få barn er ingen menneskerett og før man velger å få barn, må man evne å forsørge seg selv. Ikke lite på systemet fordi man «ikke orker» begge deler. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du att eg synest det er gøy og være sjuk? Tror du jeg bedde til gud om å få ett virus som gjorde til att jeg fikk en kronisk sykdom som jeg sikkert har hatt i kroppen noen år?? Er vel ikke jeg som bestemmer over lover og regler heller i dette landet. Jeg har da rett på sykepenger,aap og ufør slik som andre. Er ingen dårlig forelder heller selv om jeg ikke er helt frisk!!  Mannen min er 100% frisk. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Å Gud har du ME.....Du er altså kronisk utmattet, kan ikke jobbe, har barn fra før og tenker det er greit med flere barn? Som staten skal forsørge? 

Anonymkode: 86d8d...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Dust. 

Anonymkode: 9417c...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å Gud har du ME.....Du er altså kronisk utmattet, kan ikke jobbe, har barn fra før og tenker det er greit med flere barn? Som staten skal forsørge? 

Anonymkode: 86d8d...335

Nei har ikke Me. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å være ærlig, så synes jeg det er utrolig ubetenksomt å bli gravid når man er syk, enda mer når man er kronisk sy, slik HI sier hun er. 

For syk til å jobbe, har flere barn som skal følges opp, 100 % avhengig av, og stoler fullt og fast på at mannen skal ta det praktiske  og økonomiske. 

Hmmmm. Skeptisk. 

 

Anonymkode: e6ce1...1e1

De andre barna er på skole og bhg på dagtid og jeg er hjemme. Mann og barn kommer hjem på ettermiddag og begge 2 hjelper til med barna. Jeg gjør uansett mesteparten av husarbeidet på dagtid pluss vi har vaskehjelp. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, endeligsøsken skrev:

Gratulerer med graviditeten Hi! Du kan fint ha permisjon, men sjekk med nav ift tidsfrister osv for aap. Må bare si det er kvalmende å lese alle de dømmende kommentarene fra voksne mennesker her inne. Klem fra 2 barnsmor med opptil flere kroniske sykdommer. 

Takk😁 ja er mange idioter her inne desverre😑

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk😁 ja er mange idioter her inne desverre😑

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Idioter? Bare fordi de ikke applauderer valget ditt? Hva om mannen din dør, la oss si innen 1 år. Hva skjer da med deg og barna? Det å få barn som ufør er én ting, da har man på en måte kontroll over økonomien fremover. Men å velge å få barn på aap? Galskap! 

Anonymkode: 3c236...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idioter? Bare fordi de ikke applauderer valget ditt? Hva om mannen din dør, la oss si innen 1 år. Hva skjer da med deg og barna? Det å få barn som ufør er én ting, da har man på en måte kontroll over økonomien fremover. Men å velge å få barn på aap? Galskap! 

Anonymkode: 3c236...566

Nei men synst mange er idioter fordi dere mener jeg skal drepe barnet mitt bare pga jeg går på aap, jeg er da ett oppegående menneske ellers selv om jeg ikke er helt frisk. Hadee ikke planlagt og fått ett barn til men nå ble det slik, kan ikke tenke om ditt eller datt sjer med mannen heller, tenk om han ikke dør da også drepte jeg bebyen? Hva da? 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt! 

Jeg vil vel heller si at #6 har et realistisk og rasjonelt syn på saken. Med nedsatt helse og økonomi, så bør man virkelig tenke seg ordentlig godt om før man setter barn til verden. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Nope. Kun motbydelig.

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å være ærlig, så synes jeg det er utrolig ubetenksomt å bli gravid når man er syk, enda mer når man er kronisk sy, slik HI sier hun er. 

For syk til å jobbe, har flere barn som skal følges opp, 100 % avhengig av, og stoler fullt og fast på at mannen skal ta det praktiske  og økonomiske. 

Hmmmm. Skeptisk. 

 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Du glemmer at aap betyr at man like gjerne kan komme ut i jobb etter hvert  

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det kan hun ikke. Hun er på aap.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Mannen tjener godt.

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å Gud har du ME.....Du er altså kronisk utmattet, kan ikke jobbe, har barn fra før og tenker det er greit med flere barn? Som staten skal forsørge? 

Anonymkode: 86d8d...335

Staten forsørger alle barn, hvor mye betaler du for grunnskolen? 

Eller legetimene til ungen din? Har du funnet en måte å gi tilbake barnetrygden til staten på? 

Hvis du ikke ønsker å bo i et velferdssamfunn foreslår jeg at du flytter ut av landet.

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men synst mange er idioter fordi dere mener jeg skal drepe barnet mitt bare pga jeg går på aap, jeg er da ett oppegående menneske ellers selv om jeg ikke er helt frisk. Hadee ikke planlagt og fått ett barn til men nå ble det slik, kan ikke tenke om ditt eller datt sjer med mannen heller, tenk om han ikke dør da også drepte jeg bebyen? Hva da? 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Drit i dem da, du er dømt til å havne i gapestokken når du skriver det du skriver på denne siden ;)

Her er ikke barn verdt noe, med mindre begge foreldrene har over gjennomsnittet god råd og helse som en toppidrettsutøver. Man skal helst legge ved bilde av stamtavlen sin og opplyse om eventuelle gjerne slektninger som er forkjøla "litt for ofte" (det kunne jo vært en kronisk sykdom, vettu), så kan de høytstående vesenene her inne avgjøre hvorvidt man er verdifull nok til å få barn eller ikke. 

Det er dét de tenker, de er fullstendig blotta for evnen til å forstå at alle situasjoner er unike, og de greier ikke å verken sette seg inn i andres situasjon eller forstå menneskeverd og egenverdi på noen som helst måte. 

Passer ikke barnet perfekt inn i situasjonen (sykdomsfri familie, toppjobber, helse som en idrettsstjerne), så er det ifølge enkelte bare å drepe barnet i magen. Da mister barnet sin verdi. 

Ja, akkurat SÅ idiotiske er disse menneskene her. Så ja, dem skal du bare drite i :) Jeg tror dere klarer dere fint, her kan det meste arves så økonomisk vil det koste svært lite ekstra. Mannen tar sine 50% av arbeidet så det går nok bra. Lykke til. 

Anonymkode: a27a9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Og du loggar deg av dib til du har lese deg opp på empati og medmenneskelegheit. Eg ville heller hatt ei sjuk mor enn ei som kan skrive slikt til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idioter? Bare fordi de ikke applauderer valget ditt? Hva om mannen din dør, la oss si innen 1 år. Hva skjer da med deg og barna? Det å få barn som ufør er én ting, da har man på en måte kontroll over økonomien fremover. Men å velge å få barn på aap? Galskap! 

Anonymkode: 3c236...566

Det går faktisk an å svare folk med et snev av respekt og empati selvom man ikke applauderer valget hennes. 

Anonymkode: fd00a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Drit i dem da, du er dømt til å havne i gapestokken når du skriver det du skriver på denne siden ;)

Her er ikke barn verdt noe, med mindre begge foreldrene har over gjennomsnittet god råd og helse som en toppidrettsutøver. Man skal helst legge ved bilde av stamtavlen sin og opplyse om eventuelle gjerne slektninger som er forkjøla "litt for ofte" (det kunne jo vært en kronisk sykdom, vettu), så kan de høytstående vesenene her inne avgjøre hvorvidt man er verdifull nok til å få barn eller ikke. 

Det er dét de tenker, de er fullstendig blotta for evnen til å forstå at alle situasjoner er unike, og de greier ikke å verken sette seg inn i andres situasjon eller forstå menneskeverd og egenverdi på noen som helst måte. 

Passer ikke barnet perfekt inn i situasjonen (sykdomsfri familie, toppjobber, helse som en idrettsstjerne), så er det ifølge enkelte bare å drepe barnet i magen. Da mister barnet sin verdi. 

Ja, akkurat SÅ idiotiske er disse menneskene her. Så ja, dem skal du bare drite i :) Jeg tror dere klarer dere fint, her kan det meste arves så økonomisk vil det koste svært lite ekstra. Mannen tar sine 50% av arbeidet så det går nok bra. Lykke til. 

Anonymkode: a27a9...5db

Takk😁😁

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk😁😁

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Du forholder deg selvsagt kun til de som applauderer lavstatusvalgene dine. Gratulerer.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du forholder deg selvsagt kun til de som applauderer lavstatusvalgene dine. Gratulerer.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Ja selfølgelig.. gidder ikke svare folk som mangler empati, medfølelse for andre og skrivet nedlatende ting om en livssituasjon som de ikke engang vet noe om. Så putt de lavstatusvalgene dine opp den sola aldri skinner!!! 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her snakker vi om å ødelegge for de som er faktisk syke. Å få barn er ingen menneskerett og før man velger å få barn, må man evne å forsørge seg selv. Ikke lite på systemet fordi man «ikke orker» begge deler. 

Anonymkode: 468ab...0cd

Å leve et liv er en menneskerett, faktisk! Og i det hører barn med. Man må selvsagt få lov til å få barn selv om man er syk. Og ingen skal tvinges til abort! Men er man syk bør man jo prøve å begrense energityvene mest mulig så det blir igjen nok, men at man skal måtte leve uten barn og heller bruke all energi på å jobbe (litt), og måtte ta abort når man er syk, DET er galskap!! Det er jo nettopp pga dette vi betaler skatt og jobber... ingen vet jo hvem som blir rammet, eller når det skjer? 
 

Hva med firebarnsmoren som har alt på stell, hun og mann jobber 100%, og så blir hun syk? Skal hun gi bort et par (alle) barn så hun orker jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idioter? Bare fordi de ikke applauderer valget ditt? Hva om mannen din dør, la oss si innen 1 år. Hva skjer da med deg og barna? Det å få barn som ufør er én ting, da har man på en måte kontroll over økonomien fremover. Men å velge å få barn på aap? Galskap! 

Anonymkode: 3c236...566

Han har vel livsforsikring som alle andre ansvarlige foreldre.

Anonymkode: 0755d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du forholder deg selvsagt kun til de som applauderer lavstatusvalgene dine. Gratulerer.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Status skal i alle fall ikke bestemme over livsvalg. Hvis det er sånn du lever livet ditt, så har du feil verdier.

Anonymkode: 0755d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å leve et liv er en menneskerett, faktisk! Og i det hører barn med. Man må selvsagt få lov til å få barn selv om man er syk. Og ingen skal tvinges til abort! Men er man syk bør man jo prøve å begrense energityvene mest mulig så det blir igjen nok, men at man skal måtte leve uten barn og heller bruke all energi på å jobbe (litt), og måtte ta abort når man er syk, DET er galskap!! Det er jo nettopp pga dette vi betaler skatt og jobber... ingen vet jo hvem som blir rammet, eller når det skjer? 
 

Hva med firebarnsmoren som har alt på stell, hun og mann jobber 100%, og så blir hun syk? Skal hun gi bort et par (alle) barn så hun orker jobbe da eller? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Å leve er en menneskerett, ja, å få barn er absolutt ikke en menneskerett. Og nei, man bør definitivt ikke prioritere å få barn hvis man er syk. Har man fått barn før man ble syk, er det selvfølgelig en helt annen sak. 

Førsteprioritet skal og må være å forsørge seg selv. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å leve er en menneskerett, ja, å få barn er absolutt ikke en menneskerett. Og nei, man bør definitivt ikke prioritere å få barn hvis man er syk. Har man fått barn før man ble syk, er det selvfølgelig en helt annen sak. 

Førsteprioritet skal og må være å forsørge seg selv. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Så når man er uheldig å bli syk skal sette nivået for livskvaliteten? Tidlig syk: sorry du må bli barnløs og alene, sent syk: nyt livet med dine fire barn. Logikk? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når man er uheldig å bli syk skal sette nivået for livskvaliteten? Tidlig syk: sorry du må bli barnløs og alene, sent syk: nyt livet med dine fire barn. Logikk? 

Anonymkode: d3ab8...4c3

Alene må man ikke være. Vet o. Ei som har ME. Ble syk i førsten av 20-årene. Ikke så syk at hun ligger i helt mørkt rom i stillhet, men nok til at hun må hvile mye. Av og til dusje med hjelp og alltid sitte på dusjkrakk osv. Hun har de siste 15 + årene vært lite sosial fordi det krever for mye. Hun har prøvd å jobbe til ingen nytte. Allikevel har hun hatt to samboerskap. Ene i  rundt 10 år og det nåværende i 4 år. Hun er ikke alene, men på grunn av helsa har hun valgt å ikke få barn. Det vil bli for krevende. Hun synes det er veldig leit at hun ikke blir mor, men tross alt har hun landet på en fornuftig avgjørelse. 
 

Selv er jeg ufør. Heldigvis fikk jeg barn før. Da jeg ble syk, tok jeg og min en avgjørelse på at vi ikke ønsket å gi barnet søsken så lenge min helse er som den er. Han tok ansvar og steriliserte seg. Hadde jeg blitt gravid før det, hadde jeg faktisk tatt abort av embryoet (ikke babyen min). Selv om han har en god inntekt, hadde det vært en alt for utrygg periode å få flere barn i. Og tatt i betraktning helsa, så hadde det vært et dumt valg også etter jeg ble ufør. Vi snakket tidlig om at hvis vi gikk fra hverandre mens barnet var lite, måtte jeg faktisk være samværsforelder og han ha hovedansvaret. 


Jeg skjønner faktisk ikke at man er i en situasjon der man er for syk til et hvert yrke, men man klarer fint å være hjemme med en baby alene 8 timer om dagen. De jeg kjenner som jeg vet er for syke til et hvert yrke, de hadde ikke maktet det. Og da kan man faktisk spørre seg om alle som går på AAP og er uføre er syke nok. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

De andre barna er på skole og bhg på dagtid og jeg er hjemme. Mann og barn kommer hjem på ettermiddag og begge 2 hjelper til med barna. Jeg gjør uansett mesteparten av husarbeidet på dagtid pluss vi har vaskehjelp. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

du gjør mesteparten av husarbeid, men er for syk til å jobbe..og nå skal du ha enda en unge? Dette er helt sinnsykt å lese for oss som betaler 45% av lønna vår i skatt, jobber 100% og bidrar med unger i velferdskassa! Om du kan gå å styre og stelle hjemme for mann og barn, kan du saktens meg jobbe. Kanskje vaskehjelp er noe for deg? De oppgavene ser det jo ut som du både trives med og mestrer...eller kanskje det er bare når tittelen "husmor" kan anvendes?

Du er kroneksempelet på hvorfor velferdsstaten må og kommer til å bygges ned. Vi kan ikke fortsette å betale for kvinnfolk med en indre lyst til å være  hjemmeværende mer skal lønnes av felleskassa. 

Anonymkode: ce881...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...