Gå til innhold

Shitt.. er blitt uplanlagt gravid på aap..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bør ta permisjon. Velger du engangsstønad må du være klar for aktivitet etter 6 uker. Dessuten løper AAP-tiden din. Den skal jo brukes til å behandle, utrede og avklare, dumt å bruke den som «permisjon« i stedet.

 https://familie.nav.no/om-foreldrepenger

 

Spørsmålet en må tørre og spørre seg om, er allikevel hva et barn gjør med allerede helseutfordringer. Hvordan det påvirker avklaring og utredning osv. Det har blitt innstramminger som kanskje gjør at fokuset bør være på den allerede krevende situasjonen du er i. AAP er lite ideelt for familieforøkelse, siden tiden er knapp og et permisjon kan gjøre at man nærmest rykker tilbake til start. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre, er å vurdere om det i det hele tatt er tilrådelig å få barn når du går på aap. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk foreldrepenger og fortsatte på aap når den perioden var over. Jeg forstod det som at jeg ikke kunne velge engangsstønad i stedet, men dette er 10 år siden, så mulig noe er endret for alt jeg vet. Når du skal tilbake på aap må du ha barnepass klart så du er tilgjengelig for tiltak, nav møter osv.

Anonymkode: b3ebf...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

For et stusselig motbydelig menneske du er

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Ta deg sammen! 

Anonymkode: fd00a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et stusselig motbydelig menneske du er

Anonymkode: ff86c...1c8

Det var da voldsomt! 

Jeg vil vel heller si at #6 har et realistisk og rasjonelt syn på saken. Med nedsatt helse og økonomi, så bør man virkelig tenke seg ordentlig godt om før man setter barn til verden. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta abort. Å få barn er mye arbeid, da klarer du nok jobbe litt isteden. Få avklart arbeidsevne og få livet og økonomi i orden før du får barn.

Anonymkode: 4f748...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt! 

Jeg vil vel heller si at #6 har et realistisk og rasjonelt syn på saken. Med nedsatt helse og økonomi, så bør man virkelig tenke seg ordentlig godt om før man setter barn til verden. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Man kan uansett gjøre seg noen tanker om hvordan man formulerer seg.. "Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en forelder som ikke kan ta vare på de..." På hvilket grunnlag kan hun si at Hi ikke vil klare å ta vare på et barn? Det er mange kronisk syke som har barn og følger opp de minst like bra som friske. Hun aner jo ingenting om hva som feiler Hi. 

Hun kunne fint fått frem poenget sitt på en litt mer ydmyk og undrende måte. 

Anonymkode: fd00a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man kan uansett gjøre seg noen tanker om hvordan man formulerer seg.. "Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en forelder som ikke kan ta vare på de..." På hvilket grunnlag kan hun si at Hi ikke vil klare å ta vare på et barn? Det er mange kronisk syke som har barn og følger opp de minst like bra som friske. Hun aner jo ingenting om hva som feiler Hi. 

Hun kunne fint fått frem poenget sitt på en litt mer ydmyk og undrende måte. 

Anonymkode: fd00a...888

Noen trenger tydelige meldinger for å klare og se realiteten. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke abort uansett. Har en kronisk sykdom.

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Vær bare klar over at du kan havne på sosialen/ eller må blir forsørget av mannen din, hvis du er gift. Det er tøft med barn i huset. Selv om du er kronisk syk, er det mange som opplever årene på AAP svært krevende. NAV bruker gjerne mer enn de 3 årene man har krav på for å åpne opp for uføretrygd, og forlengelse er vanskelig å få. 
Husk for all del å søke gjennopptak av AAP før permisjonen er over, hvis ikke kan man stå i fare for å miste pengene allerede da. 

Jeg prøver på ingen måte å få deg til å velge abort, men jeg mener at det er viktig å tenke på utfordringene som kommer/kan komme. Er mange som har fått seg en real smekk ved å tenke at det helt sikkert ordner seg. 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk foreldrepenger og fortsatte på aap når den perioden var over. Jeg forstod det som at jeg ikke kunne velge engangsstønad i stedet, men dette er 10 år siden, så mulig noe er endret for alt jeg vet. Når du skal tilbake på aap må du ha barnepass klart så du er tilgjengelig for tiltak, nav møter osv.

Anonymkode: b3ebf...910

Du kan få engangsstønad, men da løper AAP-perioden og du må være klar for aktivitet når babyen er 6 uker (og da ha barnevakt klar). 

Anonymkode: a199e...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da barn fra før også, og en mann!! Jeg kommer aldri til og ta abort, og mannen min vil heller ikke att vi skal gjøre det!! Heller dårlig helse enn å ha drept barnet mitt. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var da voldsomt! 

Jeg vil vel heller si at #6 har et realistisk og rasjonelt syn på saken. Med nedsatt helse og økonomi, så bør man virkelig tenke seg ordentlig godt om før man setter barn til verden. 

Anonymkode: e6ce1...1e1

Man kan være realistisk uten å snakke til hi som en idiot

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da barn fra før også, og en mann!! Jeg kommer aldri til og ta abort, og mannen min vil heller ikke att vi skal gjøre det!! Heller dårlig helse enn å ha drept barnet mitt. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Flere barn skal du ha, men forventer penger fra nav.....

Anonymkode: 4f748...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du abort. Du skal ikke pådytte et barn å ha en syk forelder som ikke kan ta vare på de, når du allerede er syk er det ditt ansvar å avslutte svangerskapet.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Du vet svært lite om situasjonen til HI men noe sier meg at hun er en bedre forelder enn det du er.....

Anonymkode: cffb1...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere barn skal du ha, men forventer penger fra nav.....

Anonymkode: 4f748...527

Tror du att eg synest det er gøy og være sjuk? Tror du jeg bedde til gud om å få ett virus som gjorde til att jeg fikk en kronisk sykdom som jeg sikkert har hatt i kroppen noen år?? Er vel ikke jeg som bestemmer over lover og regler heller i dette landet. Jeg har da rett på sykepenger,aap og ufør slik som andre. Er ingen dårlig forelder heller selv om jeg ikke er helt frisk!!  Mannen min er 100% frisk. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har da barn fra før også, og en mann!! Jeg kommer aldri til og ta abort, og mannen min vil heller ikke att vi skal gjøre det!! Heller dårlig helse enn å ha drept barnet mitt. 

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Blir festlig å se om tjue års tid hvordan barnet synes det gikk, gitt, med syk mor som aldri ble bra og far som stakk og ingen penger for mor kan ikke jobbe. Flott eksperiment.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Blir festlig å se om tjue års tid hvordan barnet synes det gikk, gitt, med syk mor som aldri ble bra og far som stakk og ingen penger for mor kan ikke jobbe. Flott eksperiment.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Hvorfor skulle mannen stikke?? Dummeste eg har hørt.. vo har da flere barn sammennog han tjener godt😊

Hi

Anonymkode: 51cc7...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir festlig å se om tjue års tid hvordan barnet synes det gikk, gitt, med syk mor som aldri ble bra og far som stakk og ingen penger for mor kan ikke jobbe. Flott eksperiment.

Anonymkode: b8a0c...fa9

Skjerp deg! Du har ingen som helst peiling på hva som skjer i hi sitt ekteskap frem i tid. Hi er gravid, hun og mannen ønsker barnet, mannen er frisk og tjener godt og det er ingenting som tilsier at du har rett i din fremtidsvisjon. Å sitte slik på nettet og spy ut dritt gjør bare skikkelig stusselige mennesker, og du burde heller bekymre deg for hvordan barnet ditt skal se på deg etter å ha levd med en forelder som er så dømmende og evneveik.

Anonymkode: d9cd5...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skutt gullfuglen! Ingenting er mer lukrativt enn å få barn på aap. Eviglang permisjon og du kan bare le av arbeidstakere som bare får ca 9 mnd seg imellom. Du kan velge mellom engangsstønad eller foreldrepenger. Velger du engangsstønad, fortsetter du på aap etter fødsel. Aktivitet slipper du da dette ikke er forenlig med nyfødt hjemme. Lykke til, heldiggris! 💛

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har skutt gullfuglen! Ingenting er mer lukrativt enn å få barn på aap. Eviglang permisjon og du kan bare le av arbeidstakere som bare får ca 9 mnd seg imellom. Du kan velge mellom engangsstønad eller foreldrepenger. Velger du engangsstønad, fortsetter du på aap etter fødsel. Aktivitet slipper du da dette ikke er forenlig med nyfødt hjemme. Lykke til, heldiggris! 💛

Anonymkode: 468ab...0cd

Yep, superheldig som er syk...

Anonymkode: ff86c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Yep, superheldig som er syk...

Anonymkode: ff86c...1c8

Men frisk nok til enda et barn :) Kronisk sykdom er så mangt. Og alle har ulik funksjonsevne. Ikke vær så negativ :) 

Anonymkode: 468ab...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...