Gå til innhold

Spiste hundgammel pizza, når blir jeg bra igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok feil boks fra kjøleskap i dag. Spiste et pizzastykke til lunsj. Oppdaget etterpå at det ikke var pizzaen jeg lagde på onsdag, men den jeg lagde gangen før der igjen! Sikkert flere uker siden 😭😭😭 Nei, den burde aldri vært i kjøleskapet så lenge, og det var en glipp. Men, jeg ble kvalm av det. Uvel, rett og slett. Dette var ved 11-tiden. Når kan jeg regne med at det går over? 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke kastet den opp til nå, tror jeg du rett og slett ble dårlig av tanken og ikke pizzaen. Det er nok over så fort du glemmer det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om den VAR dårlig så ville du ha merket det leeeenge før du rakk å både varme og spise den, så om du er uggen nå så kan synderen like godt ha vært noe annet.

Anonymkode: 42da7...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nullstress;) skrev:

Har du ikke kastet den opp til nå, tror jeg du rett og slett ble dårlig av tanken og ikke pizzaen. Det er nok over så fort du glemmer det...

 

Sier du det, altså? Det hadde vært helt supert. Men jeg er ikke en typisk oppkaster, aldri omgangssyke og har ikke kastet opp gjennom 5 graviditeter. Jeg tror kanskje lett kvalme er det verste jeg kan ha. Sett at jeg faktisk var reelt dårlig/matforgiftet, hvor lang tid ville det tatt da i så fall? 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at om den VAR dårlig så ville du ha merket det leeeenge før du rakk å både varme og spise den, så om du er uggen nå så kan synderen like godt ha vært noe annet.

Anonymkode: 42da7...9da

Det var en tacopizza, så jeg er ikke sikker på at jeg hadde merket rar smak. Taco er jo ganske overdøvende. Men håper du har rett ❤️

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var en tacopizza, så jeg er ikke sikker på at jeg hadde merket rar smak. Taco er jo ganske overdøvende. Men håper du har rett ❤️

Anonymkode: 82cdd...558

Jeg jobber med mat og næringsmidler, og min erfaring er at mat som er blitt dårlig ofte lukter så ille eller ser så feil ut at man rett og slett ikke ønsker å spise det (uavhengig av om siste forbruksdag-datoen er passert eller ikke), så krysser fingrene for at det bare er litt forbipasserende magesjau du opplever nå.

Anonymkode: 42da7...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste nyinnkjøpt taco og oppdaget fort at noe smakte merkelig. Skjønte ikke hva det var, og oppdaget så mugg på lefsene. Ikke utgått på dato, men mugg på den nederste lefsa. Det smakte vare rart, frem til jeg så mugget. Da ble jeg kvalm. Vil tro det var psykisk.

Når jeg ble matforgiftet i Tyrkia gikk det over etter 24 timer. 

Anonymkode: dfed5...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber med mat og næringsmidler, og min erfaring er at mat som er blitt dårlig ofte lukter så ille eller ser så feil ut at man rett og slett ikke ønsker å spise det (uavhengig av om siste forbruksdag-datoen er passert eller ikke), så krysser fingrene for at det bare er litt forbipasserende magesjau du opplever nå.

Anonymkode: 42da7...9da

OK... Bra det, da. Den så i alle fall helt vanlig ut. Smakte veldig lite, så jeg skulle akkurat til å hente salt til det neste stykket da jeg oppdaget at det var kidneybønner i den. Og det brukte jeg ikke på onsdag, men gangen før 😭 Huff, dette var nok siste gang jeg lagde tacopizza. 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiste nyinnkjøpt taco og oppdaget fort at noe smakte merkelig. Skjønte ikke hva det var, og oppdaget så mugg på lefsene. Ikke utgått på dato, men mugg på den nederste lefsa. Det smakte vare rart, frem til jeg så mugget. Da ble jeg kvalm. Vil tro det var psykisk.

Når jeg ble matforgiftet i Tyrkia gikk det over etter 24 timer. 

Anonymkode: dfed5...36a

Blir så forbanna når ting mugner før fristen, vi gjorde nettopp det samme med noen pølsebrød. Men ok, da er det i verste fall bare å vente til i morgen formiddag! 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier du det, altså? Det hadde vært helt supert. Men jeg er ikke en typisk oppkaster, aldri omgangssyke og har ikke kastet opp gjennom 5 graviditeter. Jeg tror kanskje lett kvalme er det verste jeg kan ha. Sett at jeg faktisk var reelt dårlig/matforgiftet, hvor lang tid ville det tatt da i så fall? 

Anonymkode: 82cdd...558

Opp til 18 timer

Anonymkode: 6c61f...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det er psykisk. I artikkelen stod det symptomene kunne komme etter en time, men jeg ble kvalm med en gang. Da må jeg bare få det ut av hodet, da. 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er psykisk går det over når du begynner å tenke på noe annet. Hvis det er fysisk kan det ta fra noen timer til resten av livet.

Anonymkode: d8170...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er psykisk går det over når du begynner å tenke på noe annet. Hvis det er fysisk kan det ta fra noen timer til resten av livet.

Anonymkode: d8170...4aa

Resten av livet..? 😳

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Resten av livet..? 😳

Anonymkode: 82cdd...558

Ikke vanlig, men jeg vet om en som ble såpass skadet at hun sliter fortsatt etter 30 år og det finnes noen få som dør etter å ha spist for eksempel gammel ris eler pasta.

Anonymkode: d8170...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har hatt matforgiftning har det ikke vært noe merkbart galt med maten jeg spiste. Symptomene har begynt fra noen timer til ett døgn etter jeg spiste maten, og det verste er overstått etter ca ett døgn. Kan imidlertid være småkvalm i 1-2 dager etter det verste har gitt seg.

Hvis du ble kvalm i det du innså at maten var gammel er det lite sannsynlig at dette skyldes maten. Det tar noen timer før man blir dårlig, og man kan ofte spise gammel mat uten å bli syk av det. Kvalme fra matforgiftning er helt forferdelig, og det kommer ut i begge ender. Det som kommer ut bak har samme konsistens som vann. Man er gjerne svimmel og generelt dårlig i tillegg og kaster opp hvis man prøver å drikke litt vann. Hvis du bare er litt småkvalm har du ikke matforgiftning. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

De gangene jeg har hatt matforgiftning har det ikke vært noe merkbart galt med maten jeg spiste. Symptomene har begynt fra noen timer til ett døgn etter jeg spiste maten, og det verste er overstått etter ca ett døgn. Kan imidlertid være småkvalm i 1-2 dager etter det verste har gitt seg.

Hvis du ble kvalm i det du innså at maten var gammel er det lite sannsynlig at dette skyldes maten. Det tar noen timer før man blir dårlig, og man kan ofte spise gammel mat uten å bli syk av det. Kvalme fra matforgiftning er helt forferdelig, og det kommer ut i begge ender. Det som kommer ut bak har samme konsistens som vann. Man er gjerne svimmel og generelt dårlig i tillegg og kaster opp hvis man prøver å drikke litt vann. Hvis du bare er litt småkvalm har du ikke matforgiftning. 

Nei, da er det definitivt ikke matforgiftning. Er for det meste bare småkvalm! 

Anonymkode: 82cdd...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...