Gå til innhold

Er det mye influensa som er ute å går nå blant små barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begge mine har vært syke nå. Førdt eldste med feber, oppkast 1 dag og diaré i flere dager. Så ble han bra. Så ble minste syk, vær syk i 6 dager med feber og masse oppkast. Feberen på minste har litt fram og tilbake. Har ikke feber nå. 
men så har eldste fått feber igjen. 
bør jeg oppsøke lege eller går det over av seg selv?

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo midt i infeksjonssesongen, så det er mye som går. Høres ikke ut som influensa, hvertfall. 

Ville ikke tatt dem til legen med mindre jeg var redd for dårlig allmenntilstand/dehydrering, eller jeg mistenkte en bakteriell infeksjon, og at den infeksjonen trengte behandling. 

Anonymkode: b32df...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han har vert forkjølet med feber, og legen sa at mange foreldre binner det med infulsena

Anonymkode: a6d93...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 9-åring hadde feber i 11 dager og var veldig slapp og dårlig form i 2 uker, tenker at det var influensa.

Anonymkode: 8fcbf...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Begge mine har vært syke nå. Førdt eldste med feber, oppkast 1 dag og diaré i flere dager. Så ble han bra. Så ble minste syk, vær syk i 6 dager med feber og masse oppkast. Feberen på minste har litt fram og tilbake. Har ikke feber nå. 
men så har eldste fått feber igjen. 
bør jeg oppsøke lege eller går det over av seg selv?

Anonymkode: e2cfb...526

Dette er ikke influensa. Men vi er midt i verste forkjølelses- og infeksjonssesongen av året, så at ungene kan bli litt sjuke, bør ikke komme som noen overraskelse. Dette er helt normalt. 

Anonymkode: 51218...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge mine har vært syke nå. Førdt eldste med feber, oppkast 1 dag og diaré i flere dager. Så ble han bra. Så ble minste syk, vær syk i 6 dager med feber og masse oppkast. Feberen på minste har litt fram og tilbake. Har ikke feber nå. 
men så har eldste fått feber igjen. 
bør jeg oppsøke lege eller går det over av seg selv?

Anonymkode: e2cfb...526

Det høres mer ut som en skikkelig omgangssyke synes jeg

Anonymkode: d0e54...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-åringen hadde influensa i jula, 13 (!) dager med høy feber på rad. Slapp, vondt i kroppen, ingen matlyst, snørr og hoste. 

Men har hatt 14 dager forkjølelse nå i februar i tillegg, men da kun hoste og snørr, ingen feber. 

Synes egentlig det høres ut som omgangssyke med dine barn? 

Anonymkode: 4df05...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på allmenntilstand og at han har våte bleier/drikker godt. Ta kontakt med legevakt hvis tvil, tlf. 116117. Best å være føre var med små barn. Spesielt med feber som kommer tilbake etter bedring.

Anonymkode: bc7af...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Følg med på allmenntilstand og at han har våte bleier/drikker godt. Ta kontakt med legevakt hvis tvil, tlf. 116117. Best å være føre var med små barn. Spesielt med feber som kommer tilbake etter bedring.

Anonymkode: bc7af...2b8

De drikker og spisser greit begge to. Har ringt legevakten i dag tidligere. Han sa det hørtes ut som luftveisinfeksjon. At han eldste hadde fått feber tilbake var mest sannsynlig at han har har vært i bhg etter han ble frisk så blitt smittet igjen. 

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De drikker og spisser greit begge to. Har ringt legevakten i dag tidligere. Han sa det hørtes ut som luftveisinfeksjon. At han eldste hadde fått feber tilbake var mest sannsynlig at han har har vært i bhg etter han ble frisk så blitt smittet igjen. 

Anonymkode: e2cfb...526

Får man oppkast og diare av luftveisinfeksjoner da?

Anonymkode: d0e54...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier legene at influensaen er hard og dessverre er mange uheldige som får spy og diaré samtidig. 

Anonymkode: 4e6c9...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sier legene at influensaen er hard og dessverre er mange uheldige som får spy og diaré samtidig. 

Anonymkode: 4e6c9...58f

Huff, føler det samme! Minste har gått ned i vekt pga all oppkastet og diaré 😞 Hun ser sliten ut ☹️ det tærer på disse små kroppene med influensa eller hva det enn måtte være

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til barna så var det kun 5-6 barn på fredag.... av 20 stk på avdelingen dems, alle de som var borte har samme symptomene. Feber, oppkast, diaré og slapp 

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får man oppkast og diare av luftveisinfeksjoner da?

Anonymkode: d0e54...8e0

Det aner jeg faktisk ikke. Man kan jo ha både luftveisinfeksjon og influensa ? Eller?

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel sjeldent vært så høyt sykefravær på skolene på grunn av influensa som det er nå, Feks var 115 elever borte på fredag, fra en skole i Trondheim. To ungdomskoleelever er døde pga influensa, og toppen er ikke nådd hva gjelder antall smittede. 
Skremmende hard variant av influensa type B i år. 

Anonymkode: 92b8d...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vel sjeldent vært så høyt sykefravær på skolene på grunn av influensa som det er nå, Feks var 115 elever borte på fredag, fra en skole i Trondheim. To ungdomskoleelever er døde pga influensa, og toppen er ikke nådd hva gjelder antall smittede. 
Skremmende hard variant av influensa type B i år. 

Anonymkode: 92b8d...5fc

Herregud!!!! Dette er skremmende:( niesa mi kjenner ene jenta fra Skien som døde av influensa:(

Anonymkode: e2cfb...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud!!!! Dette er skremmende:( niesa mi kjenner ene jenta fra Skien som døde av influensa:(

Anonymkode: e2cfb...526

Grusomt! 

Anonymkode: 92b8d...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...