Gå til innhold

Hvilke tegn hadde du før fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med første hadde jeg ikke noen tegn før riene startet.

Med nummer to ble jeg fryktelig sliten og stresset i kroppen samtidig

Med tredje var det ingen tegn før riene startet.

Anonymkode: e796a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med første hadde jeg ikke noen tegn før riene startet.

Med nummer to ble jeg fryktelig sliten og stresset i kroppen samtidig

Med tredje var det ingen tegn før riene startet.

Anonymkode: e796a...13b

Alle er født til termin +/- noen få dager

Anonymkode: e796a...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første, blodslim uke 40

Med andre, urgm rier og cervix åpning, uke 38

Vonde kynnere hele SV skapet med begge, daglig og rgm. Men de siste dagene før roet det seg, merkelig nok, og ble mer en jevn murring. 

Anonymkode: ebf2c...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Og hvilken uke 🤗

Anonymkode: 60fdb...2e3

masse rier, uke 41

Anonymkode: e0a99...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig plaget av vonde kynnere hele svangerskapet, så det var vanskelig å kjenne forskjell på kynnere og rier. Den dagen fødselen startet hadde jeg mye tyntflytende utflod, også ble kynnerne bare vondere utover kvelden, helt til jeg skjønte at det var rier. Uke 39.

Anonymkode: 84a45...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. Fikk modningsakkupunktur, men måtte settes i gang med begge. Trodde da at det var mange tegn, men det var det altså ikke.

Anonymkode: c901b...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første, 1 uke før termin, startet riene, 11 timer senere var guttene ute. Ingen andre tegn enn rier, (hadde fått beskjed både en og to dager før at han ikke kom til å komme før termin( lege og jordmor))

Med nummer 2 gikk vannet 4 dager før termin( som eneste tegn på at noe var på gang)

Anonymkode: 01b94...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig mye kynnere i svangerskapet. Dro inn på sjekk da jeg syns de begynte å bli vonde og jeg ikke fikk sove på natta. Da var det modningsrier. Kom inn på sykehuset 35+5, fødte dagen etter. 

Anonymkode: 8c81c...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tegnet burde ha vært at det var termindagen med begge to, men jeg var så bestemt på at jeg ville gå over (mye bedre å innstille seg på det enn å bli lei og irritert om jeg gjorde det)Jeg var igrunn piggere den dagen enn jeg hadde vært på leneg, ikke noe energi som fløyt over, men piggere i hele kroppen. Dro på shopping med første, da gikk vannet. Ungen var ute dagen etter. Andre gang så tok mamma med seg eldste, for hun var helt sikker på at jeg skulle føde idag. Jeg lo rått av henne, jeg lo ikke like mye når jeg en halv time etterpå ringte sykehuset og sa vi var på vei. Da var riene der med noen få minutters mellomrom. 

Jeg hadde ikke vondt med noen av de. Bekkenløsning og alle småplagene jeg hadde i kroppen mens jeg gikk gravid var nesten borte termindagen, ikke gjorde riene vondt heller. Jeg skjønte ikke jeg hadde rier med første heller, selv om jeg lå på sykehuset etter vannavgang og ventet på at det skulle skje noe tok jeg ikke hintet. Magen trakk seg sammen og var rar slik at jeg ikke fikk sove med første, men st det skulle være rier tenkte jeg aldri. Alltid ført de er vonde og vondere, så uten smerter så skjlnte jeg ikke det. Fikk besøk av en jordmor som var litt sur siden jeg ikke hadde sagt ifra, jeg hadde 8cm når hun da sjekket. Så var flink og ringe sykehuset med en gang andre gang. 

Anonymkode: fa943...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...