Gå til innhold

Finnes det noen regel på hvor mye skolesekken kan veie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare vent til 3.klasse du,da snakker vi om tung sekk! Nå har de så masse bøker med hjem at vi fikk beskjed om at han trengte større sekk. Besteforeldrene har noen ganger bært sekken for han når de har hentet han på skolen,å de også kommenterer hvor tung sekken hans er å syns synd på han som går hjem fra skolen så langt med den tunge sekken. 

Anonymkode: 8c11a...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh, det er jo en arbeidsplass og da luringen

Anonymkode: 066ee...8da

Eeeeeeehhhhhhhh. Det er en arbeidsplass for de som jobber på SKOLEN. De aller fleste er elever, Einstein, og det er vel elevene, og ikke lærerne, som har problemer med tunge skolesekker?

Se, jeg kan også være nedlatende 👍🏻

Anonymkode: b1f77...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eeeeeeehhhhhhhh. Det er en arbeidsplass for de som jobber på SKOLEN. De aller fleste er elever, Einstein, og det er vel elevene, og ikke lærerne, som har problemer med tunge skolesekker?

Se, jeg kan også være nedlatende 👍🏻

Anonymkode: b1f77...e3f

Og som alle andre arbeidsplasser må den og utstyret sikres forsvarlig, for de har jo selvfølgelig mer utstyr enn chromebook til elevene.

Anonymkode: 066ee...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 15.17, Anonym bruker skrev:

2. klassingen her bærer med seg to lesebøker, div. kladdebøker, en beskjedmappe og chromebooken nesten hver dag. Sekken veier totalt bortimot 5 kg, og for den lille flisa mi på 20 kg, utgjør det 25% av kroppsvekten. Det blir som om jeg med mine 60 kg skulle båret 15 kg 2 km til og fra jobben/skolen hver dag. 
Klassekontaktene er enig med meg, men lærerne mener at sånn må det være. 
Hva kan vi gjøre? Har deres barn det også sånn?

Anonymkode: d0a66...49a

Tenker som deg at den sekken er for tung. 

Hadde liknende situasjon forrige skoleår. Min yngste gikk da i 3.kl.,  men er lav og lett for alderen. Veide bare 21 kg og klaget på at sekken var for tung. Tok en vekt og veide sekken med bøker, cromebook, matboks etc og det veide rett over 7 kg(!) Da kom gymbagen i tillegg de to dagene i uken det var gym. For mitt barn betydde dette at det måtte bære ca 30% av egen kroppsvekt på ryggen hver dag. Tok en prat med kontaktlærer og sa at dette ble for tungt. Det ville være som om en voksen på 60 kg skulle bære en sekk på 20kg til og fra jobb hver dag. Det tror jeg ikke en eneste voksen hadde funnet seg i....

Kontaktlærer så problemet, og ordnet det slik at vi fikk med ekstra lese bøker i norsk og engelsk hjem slik at disse ikke trengte bæres frem og tilbake. Dette fungerte veldig godt for oss. Sekken var fremdeles tung, men likevel en god del lettere uten bøkene.

Ta kontakt med skolen og hør om enten crome-booken kan ligge igjen eller om de har ekstra bøker dere kan låne hjem. 

Anonymkode: b8de4...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.

Tenk om h*n får muskler og blir sterk av å bere sekken sin på fem kilo. Nei, dette må dere få slutt på før musklene blir for store.

Seriøst. Problemet i dagens samfunn er IKKE at ungene er for fysisk aktive! Ingen skolebarn tar skade av å måte bære sekken sin hjem, nå må dere virkelig gi dere! 
 

 

 

 

Anonymkode: c950b...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke skoler er det barna deres går på? Her ligger chromebook og bøker på skolen. De har eget leksehefte med ukas lekser som lærer har kopiert i ulik vanskelighetsgrad.  Barna skal ikke sitte mer enn 10 min hver dag med lekser. Etter 10 min setter man en strek. Må barnet ha hjelp hjemme med lekser skal lærer ha tilbakemelding da lekser skal være repetisjon av noe de kan. Er det for vanskelig har lærer bommet.

Fantastisk opplegg. Trodde dette var blitt vanlig i de fleste offentlige skoler.

Anonymkode: 6597c...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...