Gå til innhold

Resett, hvordan kan det være lov?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Rose-Marí Flagstad skrev:

Resett på stenges ned. Helge Lurås og "journalistene" det er snakk om, er alle rasister. Hatprat er ikke ytringsfrihet.

Hvem skal bestemme hva som er hva? En del av det som de skriver om er jo det samme som VG og Dagbladet har med. Er det hatprat om en imam skriver at en person enten må avlive hunden sin eller så bør den muslimske ektefellen skille seg? Er det hatprat om en palestiner forbanner nybyggere på Vestbredden i en artikkel?   

Anonymkode: cacd3...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Eliseflisa skrev:

Resett er en aktør som ikke har støtte av statsmidler. De er derfor ikke kneblet slik norsk presse er. Det er dyktige journalister som jobber med ulike saker. Direktøren er utdannet siviløkonom, han har også en del annet på sin merittliste. Han er rådgiver for NUPI, leder og grunnlegger for SISA. Han har også vært analytiker i Etterretningstjenesten. Du får google Nupi og SISA om du vil ha mer info. 

Redaksjonssjefen i Resett har jobbet både i Aftenposten og VG.

Shurika Hansen, som for eksempel samarbeider med Insider, en dyktig kvinne, som kjenner til ulike miljøer. Du burde se den siste dokumentaren "ærbar nok".

 

Så hvis du tror Resett drives av en gjeng uskolerte rasister tar du feil. De er den frie pressen, som sier sannheten. De er direkte og tør fortelle ting andre ikke sier , eks hudfarge på en som har gjort noe kriminelt. De er ikke rasistiske, men sunne skeptikere.

Støtter denne!

Anonymkode: c82e0...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eliseflisa skrev:

Resett er en aktør som ikke har støtte av statsmidler. De er derfor ikke kneblet slik norsk presse er. Det er dyktige journalister som jobber med ulike saker. Direktøren er utdannet siviløkonom, han har også en del annet på sin merittliste. Han er rådgiver for NUPI, leder og grunnlegger for SISA. Han har også vært analytiker i Etterretningstjenesten. Du får google Nupi og SISA om du vil ha mer info. 

Redaksjonssjefen i Resett har jobbet både i Aftenposten og VG.

Shurika Hansen, som for eksempel samarbeider med Insider, en dyktig kvinne, som kjenner til ulike miljøer. Du burde se den siste dokumentaren "ærbar nok".

 

Så hvis du tror Resett drives av en gjeng uskolerte rasister tar du feil. De er den frie pressen, som sier sannheten. De er direkte og tør fortelle ting andre ikke sier , eks hudfarge på en som har gjort noe kriminelt. De er ikke rasistiske, men sunne skeptikere.

...bortsett fra at det er ikke sannheten, det er løgn og oppspinn for å sverte og skade en gruppe (muslimer), samt for å spre  irrasjonell frykt. De blir jo tatt i løgn gang på gang. 
 

HI

Anonymkode: dd4e6...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

...bortsett fra at det er ikke sannheten, det er løgn og oppspinn for å sverte og skade en gruppe (muslimer), samt for å spre  irrasjonell frykt. De blir jo tatt i løgn gang på gang. 
 

HI

Anonymkode: dd4e6...c84

Kan du gi eksempler på hva de har skrevet som er løgn?

Anonymkode: 32d71...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser du ikke ironien??😂😂

Anonymkode: fe344...c26

 Du klarer altså ikke å forklare deg? Du må ty til emoji? 

Tenkte jeg det ikke. 

Anonymkode: 91e76...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man snakker om å kneble en diskusjon :D

Anonymkode: 005be...9ec

Du blir jo ikke kneblet selv om noen kaller en rasist for en spade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sug lut skrev:

Nei, Resett drives av en gjeng skolerte rasister.

 

Hva tenker du da ? Er Shurika rasist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eliseflisa skrev:

Resett er en aktør som ikke har støtte av statsmidler. De er derfor ikke kneblet slik norsk presse er. Det er dyktige journalister som jobber med ulike saker. Direktøren er utdannet siviløkonom, han har også en del annet på sin merittliste. Han er rådgiver for NUPI, leder og grunnlegger for SISA. Han har også vært analytiker i Etterretningstjenesten. Du får google Nupi og SISA om du vil ha mer info. 

Redaksjonssjefen i Resett har jobbet både i Aftenposten og VG.

Shurika Hansen, som for eksempel samarbeider med Insider, en dyktig kvinne, som kjenner til ulike miljøer. Du burde se den siste dokumentaren "ærbar nok".

 

Så hvis du tror Resett drives av en gjeng uskolerte rasister tar du feil. De er den frie pressen, som sier sannheten. De er direkte og tør fortelle ting andre ikke sier , eks hudfarge på en som har gjort noe kriminelt. De er ikke rasistiske, men sunne skeptikere.

Veldig glad at noen opplyste mennesker kom på banen her. Dere som har avlagt troskapsløfte til NRK bør få en oppvåkning. Resett er kanskje den viktigste nyhetsformidleren i demokratiske Norge i dag. 

Anonymkode: 919b6...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Jeg har ikke påstått at VG, NRK og Dagbladet KUN formidler 100% av sannheten - verden er ikke svart/hvit. 
 

Påstanden min gikk på at mesteparten av Resetts saker er løgn og oppspinn, og at de streber etter å spre frykt og hat. 
 

VG,  NRK og Dagbladet følger i alle fall vær varsom plakaten i motsetning til Resett.

Men helt ærlig - stoler du på det de skriver? Når de gang på gang på gang blir tatt i løgn? Ser du det ikke?

HI

Anonymkode: dd4e6...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sug lut skrev:

Du tenner på å krangle med deg selv?

Hun krangler ikke med seg selv. Hun rettet opp en skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke påstått at VG, NRK og Dagbladet KUN formidler 100% av sannheten - verden er ikke svart/hvit. 
 

Påstanden min gikk på at mesteparten av Resetts saker er løgn og oppspinn, og at de streber etter å spre frykt og hat. 
 

VG,  NRK og Dagbladet følger i alle fall vær varsom plakaten i motsetning til Resett.

Men helt ærlig - stoler du på det de skriver? Når de gang på gang på gang blir tatt i løgn? Ser du det ikke?

HI

Anonymkode: dd4e6...c84

Stoler ikke på alt jeg leser noe sted, foruten i troverdige forskingsbaser, og gjerne de fagfellevurderte. 

De andre avisene streber etter å skjule alt som kan vise en sannhet som ikke passer med denne plakaten, og Resett er det motsatte. 

Jeg mener vi trenger slike journalister også. 

 

Og selv om jeg for eksempel mener at det å la immigranter strømme til Europa ikke er heldig, er jeg ingen rasist. Jeg har ikke noe imot mennesket i seg selv, respekterer farge og etnisitet- men jeg mener vi ikke har godt av å mixe oss sammen. Det er vel ikke så vanskelig å se at er vanskelig heller. Integreringen i Europa er ikke akkurat en suksess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Stoler ikke på alt jeg leser noe sted, foruten i troverdige forskingsbaser, og gjerne de fagfellevurderte. 

De andre avisene streber etter å skjule alt som kan vise en sannhet som ikke passer med denne plakaten, og Resett er det motsatte. 

Jeg mener vi trenger slike journalister også. 

 

Og selv om jeg for eksempel mener at det å la immigranter strømme til Europa ikke er heldig, er jeg ingen rasist. Jeg har ikke noe imot mennesket i seg selv, respekterer farge og etnisitet- men jeg mener vi ikke har godt av å mixe oss sammen. Det er vel ikke så vanskelig å se at er vanskelig heller. Integreringen i Europa er ikke akkurat en suksess

Vi har ikke godt av "å mixe" oss sammen? Nei, noen av oss bør definitivt ikke mikses med hverken vått eller tørt. Det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Stoler ikke på alt jeg leser noe sted, foruten i troverdige forskingsbaser, og gjerne de fagfellevurderte. 

De andre avisene streber etter å skjule alt som kan vise en sannhet som ikke passer med denne plakaten, og Resett er det motsatte. 

Jeg mener vi trenger slike journalister også. 

 

Og selv om jeg for eksempel mener at det å la immigranter strømme til Europa ikke er heldig, er jeg ingen rasist. Jeg har ikke noe imot mennesket i seg selv, respekterer farge og etnisitet- men jeg mener vi ikke har godt av å mixe oss sammen. Det er vel ikke så vanskelig å se at er vanskelig heller. Integreringen i Europa er ikke akkurat en suksess

Hva er galt med Fredrik Græsvik og  Marie Simonsen da? Hvorfor er de så mye verre enn andre journalister?

Anonymkode: 4b925...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest veldig lite på resett, men en del av det er usensurert og rett fra levra. Det er skummelt å se hvor lite realistisk nyhetene er i forhold til hvem som utfører hva slags kriminalitet i vg, dagbladet, nrk, tv2 osv. Nettavisen er bittelitt bedre, men det er minimalt. Jeg har tilbragt mye tid med 1. og 2. generasjonsinnvandrere, og har flere venner som ikke er etnisk norske. Til og med de mener at det som kommer i nyhetene er nyansert nok. Folk er liveredde for å bli stemplet for rasist her i Norge, men det er ikke til å stikke under en stol at det er mer sosialt akseptert i en del miljøer å gjøre kriminelle handlinger mot de som er vantro (kafir) fordi de er «underlegne/undermennesker» i forhold til «rettroende muslimer». 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kafir

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kafir

Det er sunt at man har forskjellige sider av spekteret her. Om man samles på midten får man forhåpentligvis en noenlunde sannhet.

 

 

Anonymkode: 1e41e...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, amandine skrev:

Vi har ikke godt av "å mixe" oss sammen? Nei, noen av oss bør definitivt ikke mikses med hverken vått eller tørt. Det er helt sikkert.

Det her er så typisk en slik diskusjon.. Hvorfor skal det jeg skriver bli vridd og vrengt på fordi jeg mener noe annet enn deg. 

Mixet, blandet- skjønte du ikke poenget? Kom heller med en seriøs kommentar. 

Jeg mener at mennesker med ulike verdier, normer og levesett ikke bør blandes. Det har ikke med farge eller etnisitet og gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med Fredrik Græsvik og  Marie Simonsen da? Hvorfor er de så mye verre enn andre journalister?

Anonymkode: 4b925...834

det er ikke jeg som nevnte de, men Fredrik er kjent som en ikkesubjektiv journalist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

det er ikke jeg som nevnte de, men Fredrik er kjent som en ikkesubjektiv journalist

Til forskjell fra Klosett, som er veldig rasjonelle og slettes ikke subjektive i det hele tatt.

Anonymkode: 5302d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til forskjell fra Klosett, som er veldig rasjonelle og slettes ikke subjektive i det hele tatt.

Anonymkode: 5302d...252

Antar du mente Resett nå.... Joda, de er sikkert subjektive de også.... en hører vel det en vil høre, etter hvilken mening en har tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eliseflisa skrev:

det er ikke jeg som nevnte de, men Fredrik er kjent som en ikkesubjektiv journalist

Jeg vet du ikke gjorde det, men du var enig i innlegget, så da regnet jeg med at du hadde en mening om det

Anonymkode: 4b925...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eliseflisa skrev:

det er ikke jeg som nevnte de, men Fredrik er kjent som en ikkesubjektiv journalist

På hvilken måte? Hvilken saker da?

Anonymkode: 4b925...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...