Gå til innhold

Ikke lov å kjefte på barn under 5 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 10.2.2020 den 21.21, Anonym bruker skrev:

Min 3-åring får kjeft om han gjentatte ganger gjør noe han ikke skal. For eksempel da han kastet dobørsten rundt på badet, spylte vann utover gulvet, tømte koppen sin opp ned eller kastet maten veggimellom. Noen ganger er ikke avledninger, forklaringer (gjentatte ganger om og om igjen) og megapedagogiske fremgangsmåter tingen. Barn har faktisk godt av å se mamma eller pappa kjefte når de (for ente gang) gjør noe de ikke skal på pur bøll. Det er en helt naturlig reaksjon såfremt man ikke klikker helt i vinkel. 
Barn skal snakkes med, forklares og læres opp til konsekvenstenkning, men av og til har de aller fleste barn meget godt av å bli irettesatt i form av kjeft.

Anonymkode: ac007...67f

Der sitter du med er fiendtlig syn på barnet. «Barnet mitt oppfører seg dårlig. Barnet mitt er en trassig unge. Barnet mitt gjør galt» - Har du kanskje tenkt på at en 3 åring utforsker? Barnet gjør ikke disse tingene for å være slem. Hvis barnet ditt rekker å gjøre så mye tull på bader, da burde du gå inn i deg selv litt, tenker jeg. Da har ikke du vært tilstede. Også kjefter du på barnet fordi DU har feilet? Ærlig talt, stakkars barnet. 
Du umyndiggjør deg selv og fraskriver deg ansvaret over på et lite barn. Barnet vet da vel ikke at han ikke skal leke med tingene på badet om DU ikke forklarer og veileder barnet. Tenk hvordan det føles for et lite barn når det utforsker og leker, SLIK NORMALE BARN gjør, også kommer du etterpå og kjefter??? Får vondt i sjela av å lese dette. 

Anonymkode: 81648...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet blir REDD når vi kjefter og usikker. Selv om du ikke tror det. 
 

Dette er faktisk viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...