Gå til innhold

Hvordan få baby 3 mnd til å falle til ro om kveldene og sovne?


MTEMJ

Anbefalte innlegg

Vi har en baby på 3 1/2 mnd, som siden hun var 2-3 uker gammel har hatt kolikk og veldig kveldsuro. Etter maange uker med bæring, byssing og vugging, fant vi ut at å kjøre bil på kvelden roet hun og hun sovnet. 

Nå er vi da på vår tredje mnd med kaos på kveldene og må innrømme at vi begynner å bli lei og slitne , og ikke minst triste på vegne av den lille jenta vår som har det så urolig og ikke klarer å falle til ro. Noen kvelder har det funket å sitte i gynge med hun i armene til hun sovner, men dette er jo en veldig midlertidlig løsning som i lengden blir slitsomt.

Nå kommer problemløsningen; hvordan skal vi få hun til å roe ned på kveldene, uten å måtte vugge og vugge eller kjøre bil? 

Vi har lest utallige råd om hvordan få de til å sove av seg selv, hittil har det vært umulig pga magen. Men nå som den begynner å roe seg vil vi finne en løsning som funker for oss alle snart. 

Vi har lest at vi skal legge ho fra oss i sengen, og ta opp å trøste ved gråt for så og legge ho igjen. Men ho gråter såå voldsomt når vi legger ho fra oss, så mammahjertet mitt sliter litt med tanken på å skulle holde på sånn sliter jeg litt med. 

 

Noen som har erfaringer med baby som er så liten og urolig ? Soveløsninger eller lignende situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harkingen andre råd enn: Hold on! Det går over!! Det er dette alle snakker om når de snakker om den travle søvnløse spedbarnstiden. Og det er liksom ikke så mye vi kan gjøre, utenom å la baby styre showet lott de første månedene. Nå har jo babyen din litt ekstra utfordringer med magen. Men de fleste babyer tilpasser en god og normal døgnrytme av seg selv til slutt. Og mageproblemer/kolikk er også oftest på de verste de 3-4 første månedene før tarmene er godt utviklet.

Først i 6-7 mnd alderen har mine babyer begynt å sovne greit til natten av seg selv og sover flere timer sammenhengende. Og de fleste har normal døgnrytme rundt 1-årsalderen. MEN der er dessverre store variasjoner her også😳🙈

Igjen småbarmslivet er hardt, så det er bare å holde ut og tenke at alt vil bli bedre av seg selv med tiden🌸☺️

Anonymkode: 61df9...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar anonym! 

Vi ser endelig at magen begynner å bli bedre og dermed sovingen også bedre! Man kan bekymre seg gal noenganger 😳

Jeg må si jeg gleeeeeder meg til kveldsuroen blir bedre! Men holder man ut 3 mnd med kolikk så er vel kveldsuro barnemat i forhold 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo meg til ro med at begge mine har likt seg bedre på fanget i den alderen. Hjalp litt på min psyke når jeg sluttet å kave etter at de skulle ligge et annet sted. Det kommer etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...