Gå til innhold

Hvor mange minutter er du forsinket på jobb? Og når sier du i fra til sjefen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er spent på svar. Jeg gir gjerne beskjed om jeg er 4-5 forsinket. Av prinsipp 

Anonymkode: 9b82a...830

Er sjelden forsinket, men samme her.

Endret av Merdee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer. Enkelte dager er jeg lederen, da må jeg gi beskjed til de andre som er på jobb den dagen, dvs. sjefen får ikke beskjed. 

Noen dager kan jeg gi beskjed etter en halvtime, andre dager er det viktig at arbeidsplassen får beskjed så fort som mulig. Sjefen får sjeldent beskjed, siden han sjeldent er på jobb samtidig som meg, eller samme avdeling som meg. Jeg gir derfor beskjed til de jeg er på jobb med den dagen.

Anonymkode: f1eec...a48

Selv om du ikke jobber direkte med sjefen, så må du selvfølgelig informere ham/ henne. Noe annet er sleipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan være forsinket hvis det har snødd et par cm her på østlandet, da stopper tydligvis trafikken opp...gir da beskjed til kollegaene mine når jeg skjønner at det ikke går. Kjører E6 inn mot Oslo, og veldig ofte kø. Det værste jeg har vært forsinket er 2 timer, stått da i kø pga snøvær eller ulykke. Denne strekningen tar 30 min med normal trafikk. Hater virkelig den veien til jobb.

Anonymkode: a85fa...f88

Amen! Samme her. Hater denne strekningen på dagtid. Jeg bor 20min unna. På dårlige snødager har jeg brukt over 2t en vei, altså 4t. Kjørt denne veien i 9år å kjenner meg litt mettet på køen.

Anonymkode: df1d3...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir beskjed hvis jeg tror jeg blir forsinket. Vi begynner på klokka presis, er et lite kollegium og har stramt program, så det er viktig at vi kommer riktig ut fra starten av. 

Anonymkode: 18374...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Amen! Samme her. Hater denne strekningen på dagtid. Jeg bor 20min unna. På dårlige snødager har jeg brukt over 2t en vei, altså 4t. Kjørt denne veien i 9år å kjenner meg litt mettet på køen.

Anonymkode: df1d3...ca2

Har kjørt den 13 år nå og rimelig lei ja. Sjekker RB.no hver dag for å se om det er ulykke et sted så jeg kanskje kan kjøre en bakvei. 

Anonymkode: a85fa...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skiftende arbeidstider og mange forskjellige arbeidsoppgaver. Er stort sett aldri ett problem. Skjer det noe uforutsett gir jeg beskjed til de som venter på meg at jeg er på vei. Gir ikke beskjed til sjefen med mindre hun er direkte involvert i det jeg er for sein til. Jeg har ikke en type jobb hvor det er tilstedeværelse i antall minutter pr dag som teller, men den totale arbeidsmengde utført i løpet av uken. Så hos oss er kulturen ikke å informere sjefen for en liten forsinkelse. 

Anonymkode: 39310...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier fra så fort jeg skjønner at jeg ikke er på jobb litt før jeg begynner. Vi åpner når jeg starter på jobb og timebøkene er ofte fulle fra vi åpner, så hvis jeg ikke er der går det utover kundene. Men det skjer veldig sjelden. Sist jeg kommer på var i sommer hvor det var problemer med togene og jeg kom 2 timer for sent... Beregner alltid god tid, så kommer ikke for sent hvis toget bare er litt forsinket. 

Anonymkode: cffa8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser det kan være mulighet at jeg blir forsinket så ringer jeg. Sjeldent jeg kom forsent, men bedre å ringe slik at jobben vet at jeg er på vei. 

Anonymkode: de95d...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fleksitid, så er sjelden aktuelt. Dersom jeg er forsinket til avtaler og møter prøver jeg å sende en mld i forkant til de andre deltakerne om at jeg er forsinket og når jeg venter å være på plass. 

Anonymkode: b5bca...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Merdee skrev:

Selv om du ikke jobber direkte med sjefen, så må du selvfølgelig informere ham/ henne. Noe annet er sleipt.

Hva vet om hvordan det fungerer på min arbeidsplass? Dette er et avtale med sjefen, fordi det fungerer best sånn. 

Anonymkode: f1eec...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en ulykke på vei til jobb og trafikken står fast el., er jeg aldri forsinket. Jeg er lærer så det sitter jo folk og venter på meg om jeg ikke kommer. 

Anonymkode: d512e...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har kjørt den 13 år nå og rimelig lei ja. Sjekker RB.no hver dag for å se om det er ulykke et sted så jeg kanskje kan kjøre en bakvei. 

Anonymkode: a85fa...f88

Jeg sjekker også RB. Men har blitt lurt ril å kjøre bakveien, sammen med 10 000 andre. Så har stått i verre kø på en av bakveiene enn på E6🙈🙈

Anonymkode: df1d3...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har flekstid på jobb, og behøver ikke si i fra med mindre vi kommer etter kl 9, men jeg er vanligvis på jobb før 7, så hvis jeg skulle bli forsinket mer enn en halvtimes tid gir jeg sjefen en liten pling på sms om at jeg er på vei, så han vet det, siden han også vanligvis er tidlig på plass;-) Det har vel skjedd to ganger i løpet av de 13 årene jeg har jobbet her;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har fleksitid så søker om fri dersom jeg kommer senere enn jeg kan flekse. skjer kun om jeg har legetime e.l. Ellers kommer jeg aldri forsent.

Anonymkode: 8e9e1...a09

Må du bruke av fleksitiden din for legetimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir selvfølgelig beskjed før jeg i det hele tatt skulle vært på jobb, så jeg ringer med en gang jeg ser at jeg kanskje blir forsinket. Pleier å beregne god tid. Ingen ting er mer irriterende enn kolleger som er kronisk 5-10 min forsinket. I tillegg brukes det gjerne 10 min å ta av seg tøy, hente kaffe osv. Dvs 20 min kortere arbeidstid hver dag.  Det blir en del i løpet av et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjekker også RB. Men har blitt lurt ril å kjøre bakveien, sammen med 10 000 andre. Så har stått i verre kø på en av bakveiene enn på E6🙈🙈

Anonymkode: df1d3...ca2

Samme her, kø over alt🙄

Anonymkode: a85fa...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 25 minutter for sen idag pga. Trafikken. Ringte sjefen 10 minutter før arbeidsdagen startet og sa jeg ville bli for sen. Sjefen satt i samme trafikkork, samme gjorde mange andre kollegaer så var ikke overrasket over at jeg satt der og 😅

Anonymkode: 0bfe4...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg var 25 minutter for sen idag pga. Trafikken. Ringte sjefen 10 minutter før arbeidsdagen startet og sa jeg ville bli for sen. Sjefen satt i samme trafikkork, samme gjorde mange andre kollegaer så var ikke overrasket over at jeg satt der og 😅

Anonymkode: 0bfe4...682

Men har aldri kommet forsent fordi jeg har forsovet meg eller noe. Er kun hvis det har vært ulykke eller slik

Anonymkode: 0bfe4...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tror det blir mer enn fem minutter ringer jeg. Har bare skjedd et par ganger på over tjue år😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2020 den 23.56, Anonym bruker skrev:

Amen! Samme her. Hater denne strekningen på dagtid. Jeg bor 20min unna. På dårlige snødager har jeg brukt over 2t en vei, altså 4t. Kjørt denne veien i 9år å kjenner meg litt mettet på køen.

Anonymkode: df1d3...ca2

Hvorfor starter man ikke til jobb to timer før man normalt kjører til jobb, da? Når man VET det er kaos!? 
Hadde som sjef blitt dritsur om folk støtt og stadig kom to timer forsinket på jobb pga mye snø og trafikk. 

Anonymkode: f5ed8...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor starter man ikke til jobb to timer før man normalt kjører til jobb, da? Når man VET det er kaos!? 
Hadde som sjef blitt dritsur om folk støtt og stadig kom to timer forsinket på jobb pga mye snø og trafikk. 

Anonymkode: f5ed8...c53

Eh..fordi kanskje bhg og sfo ikke åpner 2 timer tidligere? Vel, det skjer ikke støtt og stadig at man kommer 2 timer for sent, men det har skjedd. Da har det vært snøkaos som de kaller det her på østlandet, så da må du starte ved midnatt hvis du skal være sikker på å rekke det. 

Også har du noen som heter Arteid bru og Granskrysset på denne strekningen, der er det visst vanskelig å kjøre for noen sjåfører, så de krasjer titt og ofte, det får man ikke styrt før man står midt oppi det, så sant det ikke er meldt i lokalavisen før du drar da, så kan man kjøre andre veier, som igjen ALLE andre gjør og.

Men nå har jeg heldigvis god dialog med sjefer og kollegaer, så det er ikke noe problem, men jeg stresser selvfølgelig med det, hater å komme for sent. Har aldri kommet for sent fordi jeg har forsovet meg eller noe, kun trafikkrelatert.

Anonymkode: a85fa...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer så fort jeg ser jeg blir forsinket. Rapporten starter nøyaktig når vi starter på jobb, så ser på det som passelig at sjefen informeres. 

Anonymkode: df1d3...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...