Gå til innhold

Hvor mange minutter er du forsinket på jobb? Og når sier du i fra til sjefen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er spent på svar. Jeg gir gjerne beskjed om jeg er 4-5 forsinket. Av prinsipp 

Anonymkode: 9b82a...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sjelden forsinket. Om jeg er det, så er det maks 5 min. Jeg gir da ikke beskjed fordi jeg kjører og midt i en by om morgenen er det ikke mulig å begynne å fikle med telefonen. 

Anonymkode: 17ac9...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Enkelte dager er jeg lederen, da må jeg gi beskjed til de andre som er på jobb den dagen, dvs. sjefen får ikke beskjed. 

Noen dager kan jeg gi beskjed etter en halvtime, andre dager er det viktig at arbeidsplassen får beskjed så fort som mulig. Sjefen får sjeldent beskjed, siden han sjeldent er på jobb samtidig som meg, eller samme avdeling som meg. Jeg gir derfor beskjed til de jeg er på jobb med den dagen.

Anonymkode: f1eec...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fleksitid så søker om fri dersom jeg kommer senere enn jeg kan flekse. skjer kun om jeg har legetime e.l. Ellers kommer jeg aldri forsent.

Anonymkode: 8e9e1...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har fleksitid så er i teorien aldri forsinket 

Anonymkode: eace7...6b3

Dette. 

Anonymkode: 253c1...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg forsåvidt selvstendig, men jobber i fellesskap. Jeg må møte før for å være klar til første som kommer. Ser jeg ikke at det går, da gir jeg beskjed på forhånd, altså på vei til jobb, slik at de som er der kan gi beskjed. Men det er ikke noe stort problem, skjer ikke en gang i året en gang. Tror jeg har vært forsinket ti minutter en gang, ellers har det vært et par minutter, men gir uansett beskjed.

 

Anonymkode: f144e...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer egentlig ikke for sent. Pleier å komme 5-10 minutter før. Så eventuell forsinkelse spiser bare av disse minuttene. 

Når det har skjedd, f.eks. pga veiarbeid, har det vært snakk om 3-4 minutter over, og jeg beklager bare når jeg kommer.

Jeg er lederen. Hadde jeg vært mer enn et par minutter forsinket hadde jeg ringt avdelingen for å gi beskjed. 

Anonymkode: 1fc8d...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir beskjed om det blir mer enn 5 min. Gir også beskjed dersom jeg tror jeg blir mer enn 5 min forsinket (kan være jeg møter på en køpropp, venter litt, ringer også løser proppen seg fortere enn antatt). Gir beskjed fordi jeg er nr 2 på jobb og greit for tidligvakta å vite om hun/han må starte frokosten alene. Jobber i bhg.

Anonymkode: d6d2d...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjedd, men jeg tar mye buss. Så hvis det ser ut som bussen blir forsinket hender det ( veldig sjeldent) jeg sender melding til kollega om at kanskje jeg blir noen få minutter forsinket. Er snakk om 5 min kanskje. 

Anonymkode: 5ead2...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fleksitid. Skal egentlig være på kontoret til senest 9, men ingen bryr seg egentlig om jeg dukker opp i det hele tatt.. Så gir ingen beskjeder om jeg blir noen minutter forsinket, jobber bare noen minutter lengre. 

Anonymkode: add4e...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer i barnehagen, så tar jeg 2 busser, så det hender jeg er litt forsinket på grunn av bussen. I dag var jeg 4 min forsinket, men jeg kommer oftere 5 min før tiden enn 5 min etter. Jeg sender melding hvis jeg er mer enn 10 min forsinket. 

Anonymkode: 8f963...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksitid nå heldigvis, men da jeg hadde en 8-4 jobb sendte jeg hvis det var mer enn 10 min eller ved første antydning hvis det var forsinkelser til møter.

Anonymkode: cfb85...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ifra på forhånd når jeg ser jeg ikke når det. 5 minutter er ikke mye, men det er allikevel for sent og ikke akseptabelt uten å gi beskjed. Så da ringer jeg noen minutter før jeg skulle vært på jobb og sier ifra at jeg er på vei, men er 5 minutter forsinket.

Anonymkode: 600c6...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksitid på meg også, så aldri forsinket.

Liker å være tidlig på jobb så jeg kan gå tidlig og få mer ut av ettermiddagen med barna.

Anonymkode: db76a...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være forsinket hvis det har snødd et par cm her på østlandet, da stopper tydligvis trafikken opp...gir da beskjed til kollegaene mine når jeg skjønner at det ikke går. Kjører E6 inn mot Oslo, og veldig ofte kø. Det værste jeg har vært forsinket er 2 timer, stått da i kø pga snøvær eller ulykke. Denne strekningen tar 30 min med normal trafikk. Hater virkelig den veien til jobb.

Anonymkode: a85fa...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer. Må møte 15 min før det ringer inn. Kommer alltid et kvarter før det, også. Har vært for sen én gang på mine 10 år, da ringte jeg rektor og sa at ordenseleven måtte starte diktaten for meg. 
vekkerklokka ringte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber skift, så sier fra bare jeg er to minutter forsinket, sånn at avtroppende skift er klar over det, og ikke sitter og venter. 

Anonymkode: b1850...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er aldri forsinket. Legger alltid inn en buffer på 10-15 min. 

Anonymkode: 21fd6...d99

Det gjør jeg og, men funker dårlig når det snør her i Norge og ingen klarer å kjøre bil da, av en eller annen grunn. Det slår aldri feil. Men strekningen Kløfta-Oslo må jo være den værste her til lands..

Anonymkode: a85fa...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noe spesielt som skal skje, så sender jeg ikke melding før jeg er mer enn 15 min forsinket. Har ikke direkte fleksitid, men passer selv på at jeg jobber de timene jeg skal. Har en svært avslappet sjef som lar oss i stor grad styre oss selv. 

Anonymkode: 7b73b...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...