Gå til innhold

«Du er klar over at han er gift eller????»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jepp det er jeg. 
 

Historien bak: jeg kjenner en fyr. Ålreit kar. Kjenner han ikke så godt, men har hatt en del med han å gjøre i jobbsammenheng. Vi har også barn på samme skole, og treffes av og til der og slår av en prat. Kjenner ikke kona, men hilser når vi møtes. 
 

Saken: i dag trengte jeg noen dokumenter i jobbsammenheng. Jeg vet at han har tilgang på disse, og sendte derfor en melding. Han ba meg sende mail til xxx på kontoret, så vinne hun ordne resten. 
 

Jeg sender en hyggelig mail, henviser til denne mannen, og ber om dokumentene. Samtalen mellom oss ble helt... ja... og nå nekter hun å sende dokumentene. Men han jeg kjenner er sjefen hennes. Skal jeg ta kontakt med han og fortelle om hvordan hans ansatte oppfører seg, eller skal jeg bare be han ordne dokumentene fordi xxx på kontoret ikke får til å sende dem?

samtalen (noe er endret):

»hei. Var nettopp i kontakt med yyy på sms. Han ga meg din mailadresse. Jeg trenger dokumentene aaa og bbb til innsending, og muligens trenger jeg ccc, men dette ber jeg om senere om det blir nødvendig. Kan du sende over dette? Det er tilstrekkelig at de er scannet og sendt via mail. Originalene kan yyy og jeg ordne senere. Mvh....»

»hei. Hvorfor inhalere dager har du sendt sms til yyy når det ikke er han som ordner med dette? ....»

»hei igjen. Jeg kjenner yyy privat, og i og med at vi delvis jobber i samme bransje, hender det at vi sender sms om vi tror den andre vil ha dokumenter eller informasjon som vi kan bistå hverandre med. Får du til å sende aaa og bbb? Mvh ...»

»hei. Du er klar over at yyy er gift og derfor ikke er tilgjengelig?? Du skulle skamme deg for dette. Man legger seg ikke ut med gifte menn! Du må ta kontakt med kun meg for alle disse dokumentene i fremtiden. Denne gangen vil jeg ikke bistå deg! ...»

»hei. Ja jeg er fullstendig klar over at yyy er gift med en flott dame. Min hensikt er ikke å ha noe forhold til yyy. Men vi utveksler ideer og dokumenter fra tid til annen. Jeg får originalene av aaa og bbb i neste uke da det er nettverkslunsj på rrr. Jeg trenger kopi av de nå for innsending, men jeg kan be han sende de i stedet. Mvh.....»

»nei! Du skal ikke under noen omstendighet ta kontakt med yyy noen gang igjen. Du skal heller ikke spise lunsj men han noen gang. Jeg har jo forklart at han er gift og at du skal ligge LANGT unna det ekteskapet! Du vil ikke få aaa, bbb eller ccc fra oss. Det tar jeg en avgjørelse på nå, og du slutter å kontakte yyy for all fremtid.»

Hun kjeftet MYE mer enn det jeg har skrevet her, men det ville blitt ekstremt langt innlegg om jeg skulle tatt med alt. Det er mye «hore» og «jævla tøs» osv i Mail fra henne. 
 

Jeg trenger kopiene til i morgen egentlig, men dersom jeg ber om utsettelse, kan jeg vente til lunsjen på mandag. Min frist for dokumentene er egentlig torsdag før 15.00

Anonymkode: 1fc67...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojsann, det der må jo betegnet som yrkesmessig selvmord av den gale damen!

Vil tro at hun egentlig er hemmelig forelsket i ham og ser deg som en trussel ;)

Jeg ville tatt kontakt med yyy med det samme, og sendt en kopi av kommunikasjonen mellom deg og denne gale ansatte som han er sjef til. Ingen steder kan ha slike som henne ansatt, hverken kommunalt eller privat!

Anonymkode: 860a6...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva hun måtte mene og hvor utrolig teit hun oppfører seg;

du trenger dokumenter i forbindelse med fin jobb  fra person som jobber i en annen virksomhet? Og du trenger de absolutt i i morgen? For å kunne gjøre din egen jobb?

For meg høres det veldig spesielt ut. Du kan jo selvfølgelig ikke pålegge damen å utlevere noe som helst. Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med mannen igjen - innenfor normal arbeidstid - og spurt etter det du ønsket. 

Anonymkode: 0e498...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ojsann, det der må jo betegnet som yrkesmessig selvmord av den gale damen!

Vil tro at hun egentlig er hemmelig forelsket i ham og ser deg som en trussel ;)

Jeg ville tatt kontakt med yyy med det samme, og sendt en kopi av kommunikasjonen mellom deg og denne gale ansatte som han er sjef til. Ingen steder kan ha slike som henne ansatt, hverken kommunalt eller privat!

Anonymkode: 860a6...08e

Hun må jo være meget ustabil. 
Altså.... jeg kom på at jo, han er en kjekk mann da hun skrev om det, men jeg har aldri tenkt over det før nettopp fordi han er gift. 
Men så har jeg ikke lyst å være den som lager et helvete i firmaet hans fordi vi kjenner hverandre

Anonymkode: 1fc67...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hva hun måtte mene og hvor utrolig teit hun oppfører seg;

du trenger dokumenter i forbindelse med fin jobb  fra person som jobber i en annen virksomhet? Og du trenger de absolutt i i morgen? For å kunne gjøre din egen jobb?

For meg høres det veldig spesielt ut. Du kan jo selvfølgelig ikke pålegge damen å utlevere noe som helst. Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med mannen igjen - innenfor normal arbeidstid - og spurt etter det du ønsket. 

Anonymkode: 0e498...541

Det er slett ikke uvanlig at to bedrifter oversender dokumenter til hverandre. 

Anonymkode: 1fc67...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun må jo være meget ustabil. 
Altså.... jeg kom på at jo, han er en kjekk mann da hun skrev om det, men jeg har aldri tenkt over det før nettopp fordi han er gift. 
Men så har jeg ikke lyst å være den som lager et helvete i firmaet hans fordi vi kjenner hverandre

Anonymkode: 1fc67...0da

Det er ikke du som lager "et helvete i firmaet hans". Han ba deg skaffe dokumentene via denne ansatte, hun nekter, og hun gjør det på en helt uakseptabel måte.

Du lager ikke helvete, du gjør ham en enorm tjeneste om du lar ham få vite dette og få dokumentasjonen på det hun skrev til deg (ta med både dine og hennes mailer slik at han får hele kommunikasjonen).

Jeg mener at det hun gjorde er så hårreisende at du ikke har annet valg enn å fortelle ham dette og gi ham bevis for hvordan hun holder på. Jeg antar at han også vil forvente det av deg. Om det i ettertid kommer frem at du visste at hans ansatte oppførte seg slik, da vil han nok sette spørsmålstegn ved din profesjonalitet og hatt problemer med å samarbeide med deg, hvis du hadde holdt tett om dette, som er så viktig for ham å vite.

Her er det bare å brette opp ermene dine og være profesjonell og kontakte ham i morgen tidlig, snakke med ham først på telefon, så sende bevisene til ham.

Anonymkode: 860a6...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er slett ikke uvanlig at to bedrifter oversender dokumenter til hverandre. 

Anonymkode: 1fc67...0da

Nei det er det ikke. Men da kan du jo få de av han du samarbeider med. Eller på nettverksmøtet neste uke. 
 

Hun vil ikke gi deg de. Nei, hun er kjip, rar, sær og spesiell. Men du kan jo allikevel ikke pålegge henne å utlevere noe for at du skal får gjort din jobb. At du nærmer deg din frist er strengt tatt kun ditt problem. 
 

Anonymkode: 0e498...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sender selvsagt over hele denne korrespondansen til ham. Den dama fortjener ikke jobben sin.

Anonymkode: 35bcb...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke. Men da kan du jo få de av han du samarbeider med. Eller på nettverksmøtet neste uke. 
 

Hun vil ikke gi deg de. Nei, hun er kjip, rar, sær og spesiell. Men du kan jo allikevel ikke pålegge henne å utlevere noe for at du skal får gjort din jobb. At du nærmer deg din frist er strengt tatt kun ditt problem. 
 

Anonymkode: 0e498...541

Jeg samarbeider med sjefen hennes. Jeg tok kontakt med sjefen hennes fordi han har de dokumentene jeg trenger. Han var i møter hele dagen og ba meg derfor sende mail til en av sine ansatte for dokumentene, så skulle jeg få originalene neste uke. Det er deres dokumenter som har en frist og det er deres problem om jeg ikke får sendt det i tide. 
Hvorfor henger du deg opp i dette i stedet for det jeg spør om?

Anonymkode: 1fc67...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke. Men da kan du jo få de av han du samarbeider med. Eller på nettverksmøtet neste uke. 
 

Hun vil ikke gi deg de. Nei, hun er kjip, rar, sær og spesiell. Men du kan jo allikevel ikke pålegge henne å utlevere noe for at du skal får gjort din jobb. At du nærmer deg din frist er strengt tatt kun ditt problem. 
 

Anonymkode: 0e498...541

 Ehhh? Eg er avhengig av at folk leverer ut dokument for å få gjort min jobb, og den er ikkje så spesiell. Dei fleste av oss er avhengige av at andre gjer det dei skal for å bli ferdig med vårt eige arbeid. 

HI, skjønnar at du ikkje vil blande deg inn i hans firma, men dette treng han som sjef å vite. Send mail til din bekjente og vis kva ho har skrive. 

Anonymkode: a45f2...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke. Men da kan du jo få de av han du samarbeider med. Eller på nettverksmøtet neste uke. 
 

Hun vil ikke gi deg de. Nei, hun er kjip, rar, sær og spesiell. Men du kan jo allikevel ikke pålegge henne å utlevere noe for at du skal får gjort din jobb. At du nærmer deg din frist er strengt tatt kun ditt problem. 
 

Anonymkode: 0e498...541

Hun kan ikke pålegge denne damen noe, men i og med at damens SJEF har videreformidlet kontaktinfo til henne og sagt at HI kan kontakte damen om dette, har hun indirekte fått ordre fra sin sjef om å sende disse dokumentene... 

Anonymkode: 78957...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart sendt all kommunikasjonen til mannen, han må få vite hva slags folk han har ansatt. 

Kan tenke meg flere grunner til at hun reagerer sånn, kanskje har hun sett han være utro før, kanskje har han et forhold til henne, kanskje er hun forelsket i han, eller kanskje er hun rape gal. Uansett bør han få sjansen til å rydde opp i staben sin, for dette blir negativt både for arbeidsplassen hans og han selv... 

"Hei xxx. Jeg prøvde å få tak i papirene fra kollegaen din som du anbefalte, men hun må ha misforstått noe veldig. Hun tror visst jeg er ute etter å ødelegge ekteskapet ditt og nekter å sende meg noe som helst. Her ser du kopi av hele korrespondansen..." 

Anonymkode: 22dfe...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han va deg kontakte denne ansatte og hun trakasserer deg på det groveste? Hadde definitivt sendt korrespondansen til mannen  og skrevet noe sånt som: Hei. Kontaktet xx som du ba meg om, men dette var svaret jeg fikk. Ber om at dere kontakter meg når dere har avklart internt hvordan dere får sendt over dokumentene. Mvh. Xx

Anonymkode: de7eb...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han va deg kontakte denne ansatte og hun trakasserer deg på det groveste? Hadde definitivt sendt korrespondansen til mannen  og skrevet noe sånt som: Hei. Kontaktet xx som du ba meg om, men dette var svaret jeg fikk. Ber om at dere kontakter meg når dere har avklart internt hvordan dere får sendt over dokumentene. Mvh. Xx

Anonymkode: de7eb...a77

Enig med denne samtidig som jeg også lot vedkommende stå på kopilisten så hun også fikk se at det var ett profesjonelt forhold dere har. 

Anonymkode: bb71e...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med denne samtidig som jeg også lot vedkommende stå på kopilisten så hun også fikk se at det var ett profesjonelt forhold dere har. 

Anonymkode: bb71e...a5a

Hvorfor det? Hun har da ingen som helst ting med det å gjøre! Det er da lov å ha samtaler med det andre kjønn uten å bli beskyldt for å ødelegge ett ekteskap eller verre! Jeg tror egentlig de to har eller hadde ett forhold. Kanskje han avsluttet det og nå tror hun at det var pga av Ts? 

Anonymkode: c4b77...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Hun har da ingen som helst ting med det å gjøre! Det er da lov å ha samtaler med det andre kjønn uten å bli beskyldt for å ødelegge ett ekteskap eller verre! Jeg tror egentlig de to har eller hadde ett forhold. Kanskje han avsluttet det og nå tror hun at det var pga av Ts? 

Anonymkode: c4b77...ff8

For å vise hvordan profesjonelle kommuniserer. Og for å vise at dette ikke er noe hun finner seg i og tar det videre med rette vedkommende på en profesjonell måte. På det viset så får hun også forhåpentlig vis unngått at vedkommende får det for seg at HI har sutret til sjefen. 

Anonymkode: bb71e...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp det er jeg. 
 

Historien bak: jeg kjenner en fyr. Ålreit kar. Kjenner han ikke så godt, men har hatt en del med han å gjøre i jobbsammenheng. Vi har også barn på samme skole, og treffes av og til der og slår av en prat. Kjenner ikke kona, men hilser når vi møtes. 
 

Saken: i dag trengte jeg noen dokumenter i jobbsammenheng. Jeg vet at han har tilgang på disse, og sendte derfor en melding. Han ba meg sende mail til xxx på kontoret, så vinne hun ordne resten. 
 

Jeg sender en hyggelig mail, henviser til denne mannen, og ber om dokumentene. Samtalen mellom oss ble helt... ja... og nå nekter hun å sende dokumentene. Men han jeg kjenner er sjefen hennes. Skal jeg ta kontakt med han og fortelle om hvordan hans ansatte oppfører seg, eller skal jeg bare be han ordne dokumentene fordi xxx på kontoret ikke får til å sende dem?

samtalen (noe er endret):

»hei. Var nettopp i kontakt med yyy på sms. Han ga meg din mailadresse. Jeg trenger dokumentene aaa og bbb til innsending, og muligens trenger jeg ccc, men dette ber jeg om senere om det blir nødvendig. Kan du sende over dette? Det er tilstrekkelig at de er scannet og sendt via mail. Originalene kan yyy og jeg ordne senere. Mvh....»

»hei. Hvorfor inhalere dager har du sendt sms til yyy når det ikke er han som ordner med dette? ....»

»hei igjen. Jeg kjenner yyy privat, og i og med at vi delvis jobber i samme bransje, hender det at vi sender sms om vi tror den andre vil ha dokumenter eller informasjon som vi kan bistå hverandre med. Får du til å sende aaa og bbb? Mvh ...»

»hei. Du er klar over at yyy er gift og derfor ikke er tilgjengelig?? Du skulle skamme deg for dette. Man legger seg ikke ut med gifte menn! Du må ta kontakt med kun meg for alle disse dokumentene i fremtiden. Denne gangen vil jeg ikke bistå deg! ...»

»hei. Ja jeg er fullstendig klar over at yyy er gift med en flott dame. Min hensikt er ikke å ha noe forhold til yyy. Men vi utveksler ideer og dokumenter fra tid til annen. Jeg får originalene av aaa og bbb i neste uke da det er nettverkslunsj på rrr. Jeg trenger kopi av de nå for innsending, men jeg kan be han sende de i stedet. Mvh.....»

»nei! Du skal ikke under noen omstendighet ta kontakt med yyy noen gang igjen. Du skal heller ikke spise lunsj men han noen gang. Jeg har jo forklart at han er gift og at du skal ligge LANGT unna det ekteskapet! Du vil ikke få aaa, bbb eller ccc fra oss. Det tar jeg en avgjørelse på nå, og du slutter å kontakte yyy for all fremtid.»

Hun kjeftet MYE mer enn det jeg har skrevet her, men det ville blitt ekstremt langt innlegg om jeg skulle tatt med alt. Det er mye «hore» og «jævla tøs» osv i Mail fra henne. 
 

Jeg trenger kopiene til i morgen egentlig, men dersom jeg ber om utsettelse, kan jeg vente til lunsjen på mandag. Min frist for dokumentene er egentlig torsdag før 15.00

Anonymkode: 1fc67...0da

Jeg tenker at enten så er det åpenbart at mannen har en elskerinne, og at dette er noe alle vet om. Eller så er du forelsket i ham uten at noe har skjedd, og han forteller alle som vil høre på at du er så forelsket i ham og ikke vil gi deg selv om han er gift. Men du ikke det her fordi du vet det vil redusere støtten du får. 

Du hadde uansett en uproff fremgangsmåte og hun et ekstremt uproft og barnslig svar.

Anonymkode: 6fe24...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at enten så er det åpenbart at mannen har en elskerinne, og at dette er noe alle vet om. Eller så er du forelsket i ham uten at noe har skjedd, og han forteller alle som vil høre på at du er så forelsket i ham og ikke vil gi deg selv om han er gift. Men du ikke det her fordi du vet det vil redusere støtten du får. 

Du hadde uansett en uproff fremgangsmåte og hun et ekstremt uproft og barnslig svar.

Anonymkode: 6fe24...3de

"men du forteller ikke det her inne fordi det vil redusere støtten du er ute etter".

Anonymkode: 6fe24...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er slett ikke uvanlig at to bedrifter oversender dokumenter til hverandre. 

Anonymkode: 1fc67...0da

Avhengig av hva slags dokumenter det er snakk om, så er det jo lovverk og prosedyrer i samsvar med disse som du må følge. Har du juridisk rett på dokumentene, har du fullmakt, har du samtykke, er infoen så sensitiv at den ikke kan gå via mail osv?

Anonymkode: 6fe24...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at enten så er det åpenbart at mannen har en elskerinne, og at dette er noe alle vet om. Eller så er du forelsket i ham uten at noe har skjedd, og han forteller alle som vil høre på at du er så forelsket i ham og ikke vil gi deg selv om han er gift. Men du ikke det her fordi du vet det vil redusere støtten du får. 

Du hadde uansett en uproff fremgangsmåte og hun et ekstremt uproft og barnslig svar.

Anonymkode: 6fe24...3de

Ingenting var uproft med fremgangsmåten. Vi sender hverandre sms for dokumenter de fleste gangene vi trenger noen. Det er første gang han har henvist meg til en annen person. 
Jeg vet ingenting om han har en elskerinne.
 

Anonymkode: 1fc67...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at enten så er det åpenbart at mannen har en elskerinne, og at dette er noe alle vet om. Eller så er du forelsket i ham uten at noe har skjedd, og han forteller alle som vil høre på at du er så forelsket i ham og ikke vil gi deg selv om han er gift. Men du ikke det her fordi du vet det vil redusere støtten du får. 

Du hadde uansett en uproff fremgangsmåte og hun et ekstremt uproft og barnslig svar.

Anonymkode: 6fe24...3de

🤣🤣🤣

Anonymkode: 78957...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...