Gå til innhold

Søke tilskudd fra Nav?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 3 barn som har atopisk eksem og "typisk eksemhud". Ikke vet jeg hva legen legger i dette, men alle barna har fått Canoderm på resept og forskjellige kortison kremer. 

Alt brukes hver dag, og blir det slurvet med så blusser det jo kjapt opp. 

Det jeg nå ser er at disse kremene mest sannsynlig eter opp klærne til barna. Spesielt ulltøy. Ja jeg vet at ull og eksem hud ikke er den beste kombinasjonen. Men her vi bor har vi kulda imot oss. Ulltøy som er nytt i år har huller på plasser der det ikke er vanlig slitasje, feks på låret der de har oppblussrt eksem, og derfor har klødd. 

Finnes det noe tilskudd fra Nav som an kan søke for å dekke opp litt for klær? 

Andre tips til eksem hud taes imot med stor takk! 

Anonymkode: a29b8...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke bruke ull på eksemhud. Det finnes flere andre alternativ. Å tvinge unger som klør inn i ull hver dag er omtrent barnemishandling. Du er antagelig årsaken til at ungene klør seg så mye og ikke blir bedre.

Anonymkode: 3691a...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere har kulda mot dere er et dårlig argument altså, hud med eksem og som klør blir gjerne verre av ull. Kanskje hadde huden vært mye bedre uten ull, og for en lise for barna å slippe klø hele tiden. 

Jeg har atopisk hud selv og det er seriøst bedre å fryse enn å ha varm kløete hud i ull.... 

Men vi fryser ikke. Mine barn, som har arvet min hud, bruker superundertøy, fleece som mellomlag og gode vann og vindtette uteklær ytterst. Har aldri frøset, selv etter timevis ute. 

 

Anonymkode: 3c630...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også "kulda imot oss" her jeg bor, og jeg kunne aldri i min villeste fantasi funnet på å kle på ungen min ull hvis jeg visste at han ikke tålte det. Min gutt var mye plaget av eksem da han var liten, og da brukte vi bomull innerst og ull utenpå. Ikke snakk om å ha ull innerst. Du må tenke litt, HI! 

Anonymkode: 4a743...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...