Gå til innhold

Alenemødre og inntekt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lønn 35000. Bidrag 5000. Barnetrygd ca 3000. Hatt mye mindre før som student etc. Går opp ca 7000 i lønn neste mnd.utbetalt. 

 

Anonymkode: ca567...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønn 32000 og barnetrygd 1000 ingen bidrag. Jobber fulltid og har eget hus. Er trangt økonomisk og jeg ser at jeg må begynne å ta ekstravakter for å beholde hus og la ungen fortsette med sine fritidsinteresser. 

Anonymkode: 313ce...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønt, jeg forstår rett og slett ikke hva du skriver her. Så ønsker du en annen reaksjon en OK, bør du omformulere...

Anonymkode: 121e8...589

Enig. Bare surr.

Anonymkode: 7b12f...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lønn 32000 og barnetrygd 1000 ingen bidrag. Jobber fulltid og har eget hus. Er trangt økonomisk og jeg ser at jeg må begynne å ta ekstravakter for å beholde hus og la ungen fortsette med sine fritidsinteresser. 

Anonymkode: 313ce...4e9

Hvis man er alene får man barnetrygd for et barn ekstra. Har du ikke søkt om det?

Anonymkode: b10f4...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er alene får man barnetrygd for et barn ekstra. Har du ikke søkt om det?

Anonymkode: b10f4...b7d

Vi har delt bosted og dermed delt barnetrygd og delt fradrag på skatten. 

Anonymkode: 313ce...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41000+2100barnetrygd og 4000 i bidrag. 
 

Hadde jeg ikke vært så dum med penger for en stund side da jeg havnet i en ganske lang depresjon så hadde jeg levd ganske fett for å si det slik..

Anonymkode: 6da62...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har delt bosted og dermed delt barnetrygd og delt fradrag på skatten. 

Anonymkode: 313ce...4e9

Å ja, he-he, sorry! 😉 

Anonymkode: b10f4...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000 kr i lønn, 14000 kr i bidrag og 4200 kr i barnetrygd. Dvs 38000 kr i måneden. Er gjeldfri, så det går fint, selv med dårlig lønn. 

Anonymkode: f6c8e...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

20000 kr i lønn, 14000 kr i bidrag og 4200 kr i barnetrygd. Dvs 38000 kr i måneden. Er gjeldfri, så det går fint, selv med dårlig lønn. 

Anonymkode: f6c8e...df1

14000 i bidrag?? 😮 For hvor mange barn??

Anonymkode: b10f4...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 000. Alltid spennende fra mnd til mnd om jeg får bidrag, så det regner jeg aldri med.

Anonymkode: b89cb...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

14000 i bidrag?? 😮 For hvor mange barn??

Anonymkode: b10f4...b7d

Jeg tipper to barn? Barnebidrag regnes ut etter hvor lite mor tjener og hvor mye far tjener. I dette tilfelle tjener altså far mest sannsynlig mye mer og mor jobber kanskje redusert for å ta seg av barna? Bare gjetter her, men 14000 er egentlig ikke så forbaska mye om en sitter igjen med hus og redusert inntekt og skal ta på seg hovedomsorgen for felles barn.

Anonymkode: b4f58...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper to barn? Barnebidrag regnes ut etter hvor lite mor tjener og hvor mye far tjener. I dette tilfelle tjener altså far mest sannsynlig mye mer og mor jobber kanskje redusert for å ta seg av barna? Bare gjetter her, men 14000 er egentlig ikke så forbaska mye om en sitter igjen med hus og redusert inntekt og skal ta på seg hovedomsorgen for felles barn.

Anonymkode: b4f58...feb

Da skal man kanskje ikke sitte igjen med hus. Det er ikke fars oppgave å forsørge mors husbehov, hun får sørge for seg sjøl. Om far betaler 14000 i bidrag er det noe veldig, veldig galt med mor og han bør heller overta omsorg.

Anonymkode: b40ff...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da skal man kanskje ikke sitte igjen med hus. Det er ikke fars oppgave å forsørge mors husbehov, hun får sørge for seg sjøl. Om far betaler 14000 i bidrag er det noe veldig, veldig galt med mor og han bør heller overta omsorg.

Anonymkode: b40ff...cfc

Tenker han betaler for 3 barn og tjener han over 1 mill i året så er ikke 14000 så urealistisk. Nei far skal ikke betale for huslån, men barna har krav på noenlunde lik standard i begge hjemmene. Det skal ikke være slik at de skal ha sykkel, ski, PC osv hos far og ingenting hos mor. Og jeg tipper at ingen tvinget han til å lage barn med henne, menn har da også et ansvar oppe i dette. 

Anonymkode: edd06...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker han betaler for 3 barn og tjener han over 1 mill i året så er ikke 14000 så urealistisk. Nei far skal ikke betale for huslån, men barna har krav på noenlunde lik standard i begge hjemmene. Det skal ikke være slik at de skal ha sykkel, ski, PC osv hos far og ingenting hos mor. Og jeg tipper at ingen tvinget han til å lage barn med henne, menn har da også et ansvar oppe i dette. 

Anonymkode: edd06...58d

Selvfølgelig skal bidrag også dekke økte huskostnader pga behov for rom og fellesområder til barna. I tillegg skal bidrag være med å dekke alle andre kostnader som barna medfører som økt strømforbruk, økte kommunale kostnader, økt matbudsjett, nødvendige forsikringer, fritidsaktiviteter, bursdagsgaver, klær, ja til og med lørdagsgotteri skal bidraget være med å dekke.

Anonymkode: 1adcf...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 0.03, Anonym bruker skrev:

Hi her

 

Ja jeg har god inntekt selv om jeg ikke mottar 1 kr i bidrag! Årslønna mi er på ca 710 000 kr så den er grei, men når man er alene med 2 barn samt har hus og hjem er det ikke så himla mye penger som det høres ut til.

Jobben med å ha eneansvar for 2 barn samt å jobbe fullt krever sitt det også fordi man har mye av de samme utgiftene som når man er 2.

 

Grunnen til at jeg opprettet emnet er at alle tror jeg lever fett av bidrag når sannheten er at jeg har ansvaret for inntekten selv..

Anonymkode: c71ed...656

Patetisk. Sorry. Jeg hadde ikke noe imot tråden din før jeg hørte denne begrunnelsen.

Anonymkode: 444f1...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. februar 2020 den 0.50, Anonym bruker skrev:

Så jeg får ikke barnetrygden til mine to barn jeg? I og med at jeg tjener mer enn far? Hva er de nesten 3000kr jeg mottar fra NAV hver mnd da? I tillegg til bidraget jeg får fra faren?

Anonymkode: 121e8...589

Du må inn i regnestykket fra NAV for å se avkortingen du får. 

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må inn i regnestykket fra NAV for å se avkortingen du får. 

Anonymkode: 63d95...74c

Avkorting? Her må du forklare deg atter en gang litt bedre.
 

Er det snakk om ca 1000kr du får mindre innbetalt enn det far betaler? Nav deler kostnaden for å forvalte bidrag mellom bidragsgiver og bidragsyter. Ergo vil man ved å ta bidrag gjennom nav få mindre enn om man tar det privat. 

Anonymkode: 121e8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Avkorting? Her må du forklare deg atter en gang litt bedre.
 

Er det snakk om ca 1000kr du får mindre innbetalt enn det far betaler? Nav deler kostnaden for å forvalte bidrag mellom bidragsgiver og bidragsyter. Ergo vil man ved å ta bidrag gjennom nav få mindre enn om man tar det privat. 

Anonymkode: 121e8...589

Har nå opprettet egen tråd om temaet. 

Anonymkode: 63d95...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 23.11, Anonym bruker skrev:

14000 i bidrag?? 😮 For hvor mange barn??

Anonymkode: b10f4...b7d

Tre barn😊

Anonymkode: f6c8e...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da skal man kanskje ikke sitte igjen med hus. Det er ikke fars oppgave å forsørge mors husbehov, hun får sørge for seg sjøl. Om far betaler 14000 i bidrag er det noe veldig, veldig galt med mor og han bør heller overta omsorg.

Anonymkode: b40ff...cfc

Overta omsorg? Hvorfor det? Jeg er en fullt oppegående mamma. Jeg jobber redusert pga barn med spesielle behov. Har tre barn og han tjener 1,3 millioner i året. Jeg sitter igjen med hus, men det har da ingenting med saken å gjøre. Bidrag beregnes ut fra inntekt. 

Anonymkode: f6c8e...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 0.03, Anonym bruker skrev:

Hi her

 

Ja jeg har god inntekt selv om jeg ikke mottar 1 kr i bidrag! Årslønna mi er på ca 710 000 kr så den er grei, men når man er alene med 2 barn samt har hus og hjem er det ikke så himla mye penger som det høres ut til.

Jobben med å ha eneansvar for 2 barn samt å jobbe fullt krever sitt det også fordi man har mye av de samme utgiftene som når man er 2.

 

Grunnen til at jeg opprettet emnet er at alle tror jeg lever fett av bidrag når sannheten er at jeg har ansvaret for inntekten selv..

Anonymkode: c71ed...656

Men får far se barna så mye som han vil?

Anonymkode: 84e71...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men får far se barna så mye som han vil?

Anonymkode: 84e71...263

Han har flyttet fra landet å giftet seg igjen med en mann. Ønsker ikke å ha noe kontakt med barna å nå er barna så gamle at de har gitt han opp... 

 

De synes ikke han fortjener å være far etter å ha ignorert de i flere år. Dette er helt deres valg!

Anonymkode: c71ed...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har flyttet fra landet å giftet seg igjen med en mann. Ønsker ikke å ha noe kontakt med barna å nå er barna så gamle at de har gitt han opp... 

 

De synes ikke han fortjener å være far etter å ha ignorert de i flere år. Dette er helt deres valg!

Anonymkode: c71ed...656

Rareste jeg har hørt. Tviler litt på den historien. På den andre siden skryter du sikkert ikke av å ha gjort en mann bøg.

Anonymkode: 84e71...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rareste jeg har hørt. Tviler litt på den historien. På den andre siden skryter du sikkert ikke av å ha gjort en mann bøg.

Anonymkode: 84e71...263

Tvil så mye du vil! 

 

Hadde det vært opp til meg hadde barna hatt den faren de fortjener. Å da tenker jeg ikke på manglende bidrag!

Anonymkode: c71ed...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...