Gå til innhold

Sterilisering etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sterilisere meg etter fødsel av nr 5😅 men kan eg gjør de på sjukehuset når eg er der? Blir nokk vaginal fødsel denne gangen også. Papir skal ligge klar om de blir ks. 

Anonymkode: e1921...32a

Skrevet

Det kan gjøres kun ved planlagt ks

Anonymkode: 68adc...7fd

Skrevet

Hvis du ikke har KS så må det gjøres i narkose, og de gjør nok nødig et så "uviktig" inngrep (med den risikoen det medfører mtp at man er ganske "skjør" etter fødsel) rett etter fødsel. Ofte bes man vente et år etter fødsel, så kroppen og hormoner får stabelisert seg. 

Men hør med jm eller sykehuset 

Anonymkode: 857bd...037

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan gjøres kun ved planlagt ks

Anonymkode: 68adc...7fd

Neida, det kan gjøres ved hastesnitt også, men da må papirarbeidet være unnagjort på forhånd. Man kan ikke i en akutt situasjon bestemme seg for en sterilisering, da kan man angre etterpå. 

Anonymkode: 05fc2...aac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke har KS så må det gjøres i narkose, og de gjør nok nødig et så "uviktig" inngrep (med den risikoen det medfører mtp at man er ganske "skjør" etter fødsel) rett etter fødsel. Ofte bes man vente et år etter fødsel, så kroppen og hormoner får stabelisert seg. 

Feil, vet om flere som har fått avtalt sterilisering mens de var på barsel, deriblant min søster.

Anonymkode: 2caf8...e06

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ett år uten sex!! Glemm de🤔 har blitt gravid på pilla. Skal ikkje ha fleire kids nå. Så må steriisere meg etter fødsel. 6 veke uten sex skal gå men ikke lenger enn det.

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett år uten sex!! Glemm de🤔 har blitt gravid på pilla. Skal ikkje ha fleire kids nå. Så må steriisere meg etter fødsel. 6 veke uten sex skal gå men ikke lenger enn det.

Hi

Mannen kan jo sterilisere seg da... 

Men det gjøres som kikkhull på kvinner og du trenger ikke vente et år. 

Anonymkode: 05fc2...aac

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal sterilisere meg etter fødsel av nr 5😅 men kan eg gjør de på sjukehuset når eg er der? Blir nokk vaginal fødsel denne gangen også. Papir skal ligge klar om de blir ks. 

Les her, står noe om at hvis du er innlagt på  pga fødsel kan de ikke kreve egenandel av deg. Men les alt. Er overhode ikke farlig og er et meget enkelt inngrep. Har gjort det selv. Lykke til! 

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-kvinne/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...