Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Skal sterilisere meg etter fødsel av nr 5😅 men kan eg gjør de på sjukehuset når eg er der? Blir nokk vaginal fødsel denne gangen også. Papir skal ligge klar om de blir ks. Anonymkode: e1921...32a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Det kan gjøres kun ved planlagt ks Anonymkode: 68adc...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Hvis du ikke har KS så må det gjøres i narkose, og de gjør nok nødig et så "uviktig" inngrep (med den risikoen det medfører mtp at man er ganske "skjør" etter fødsel) rett etter fødsel. Ofte bes man vente et år etter fødsel, så kroppen og hormoner får stabelisert seg. Men hør med jm eller sykehuset Anonymkode: 857bd...037
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kan gjøres kun ved planlagt ks Anonymkode: 68adc...7fd Neida, det kan gjøres ved hastesnitt også, men da må papirarbeidet være unnagjort på forhånd. Man kan ikke i en akutt situasjon bestemme seg for en sterilisering, da kan man angre etterpå. Anonymkode: 05fc2...aac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke har KS så må det gjøres i narkose, og de gjør nok nødig et så "uviktig" inngrep (med den risikoen det medfører mtp at man er ganske "skjør" etter fødsel) rett etter fødsel. Ofte bes man vente et år etter fødsel, så kroppen og hormoner får stabelisert seg. Men hør med jm eller sykehuset Anonymkode: 857bd...037 Feil, vet om flere som har fått avtalt sterilisering mens de var på barsel, deriblant min søster. Anonymkode: 2caf8...e06
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke har KS så må det gjøres i narkose, og de gjør nok nødig et så "uviktig" inngrep (med den risikoen det medfører mtp at man er ganske "skjør" etter fødsel) rett etter fødsel. Ofte bes man vente et år etter fødsel, så kroppen og hormoner får stabelisert seg. Men hør med jm eller sykehuset Anonymkode: 857bd...037 Ett år uten sex!! Glemm de🤔 har blitt gravid på pilla. Skal ikkje ha fleire kids nå. Så må steriisere meg etter fødsel. 6 veke uten sex skal gå men ikke lenger enn det. Hi Anonymkode: e1921...32a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ett år uten sex!! Glemm de🤔 har blitt gravid på pilla. Skal ikkje ha fleire kids nå. Så må steriisere meg etter fødsel. 6 veke uten sex skal gå men ikke lenger enn det. Hi Anonymkode: e1921...32a Mannen kan jo sterilisere seg da... Men det gjøres som kikkhull på kvinner og du trenger ikke vente et år. Anonymkode: 05fc2...aac
Daquiry Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal sterilisere meg etter fødsel av nr 5😅 men kan eg gjør de på sjukehuset når eg er der? Blir nokk vaginal fødsel denne gangen også. Papir skal ligge klar om de blir ks. Anonymkode: e1921...32a Les her, står noe om at hvis du er innlagt på pga fødsel kan de ikke kreve egenandel av deg. Men les alt. Er overhode ikke farlig og er et meget enkelt inngrep. Har gjort det selv. Lykke til! https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-kvinne/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå