Gå til innhold

«Ruskesara», frekkhet eller kompliment å kalle barnet det?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mormor, farmor, ei i Bhg og flere kaller barnet mitt for «ruskesara». I starten tenkte jeg ikke noe på det, nå begynner det å bli litt rart og irriterende. Helt ærlig tar jeg det som en frekkhet selv om jeg ikke vet helt hva det betyr. Det er også flere andre som kan komme med denne kommentaren. 
 

Datteren min er 3år. Verdens herligste, samtidig ganske bestemt men hun hører etter når hun blir snakket til . Hun er på mange områder litt tøff. 

Anonymkode: b6e22...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ruske-Sara er jo, som en annen her sa, vennen til Ludde. Du er utrolig lett-krenket.

Anonymkode: c9a92...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, sug lut skrev:

Slapp av, Krenkfrid, det er dårlig stil å leite etter nye ting å få en kjepp opp i rassen av.

Svaret ditt er eksempel på god stil, da?

Anonymkode: 5e5c3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei Ruske-Sara i barnehagen jeg jobbet i. Verdens herligste jente, men med egne meninger og fargerik klesstil. Absolutt ikke et ord jeg forbinder noe som helst vondt med!

Anonymkode: 59adc...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raske Sara er ei tøff jente med bein i nesa 😊liker å være aktiv og kreativ. 

Gjerne med hår til alle kanter 😊

Bestemt men smilande og glad. 

Eg tenker på det som noko veldig positivt. 

 

Det er ikkje så mange årene siden eg høyrte det om ei lita jente som eg kjente. 

Først tenkte eg at det var frekt men så fekk eg høyre kva det betyr. Og det er bare positivt. Sku hatt fleire ruske saraer 

Anonymkode: 03fab...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ruske-Sara er jo vennen til Ludde 🙂 

Anonymkode: d6ba7...afc

Er hun ikke søstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mamma-til-3-jenter skrev:

Er hun ikke søstra?

Jo det kan kanskje hende. Ungene mine er så store at det er lenge siden jeg leste de bøkene 

Anonymkode: d6ba7...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min kalles det samme. Et fyrverkeri på godt og vondt. Aldri et hårstrå i orden og møkkete klær etter to minutter ute. Jeg blir ikke krenka. Hun ER ei ruskesara. 

Anonymkode: 98c9e...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Nå må du jammen gi deg altså. Tror du virkelig besteforeldre bruker kallenavn for å krenke de barna de setter høyest i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sug lut skrev:

Ja.

Ikke overraskende at du skulle mene det. :)
Hvilket understreker fravær av både god stil og dannelse hos deg.  Men bra du selv er fornøyd. 

Anonymkode: 5e5c3...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, sug lut skrev:

Slapp av, Krenkfrid, det er dårlig stil å leite etter nye ting å få en kjepp opp i rassen av.

Hvorfor skal du alltid være så over-the-top

Anonymkode: 84e8e...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, nå skal jeg ta kvelden. 
 

Jeg leste helt seriøst «Runke-Sara» og tenkte hvordan i HULESTE blir man ikke støtt av det, liksom. 
 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke overraskende at du skulle mene det. :)
Hvilket understreker fravær av både god stil og dannelse hos deg.  Men bra du selv er fornøyd. 

Anonymkode: 5e5c3...328

Etter å ha vært her noen år, vil jeg si at Sug Lut er ganske oppegående og høyt utdannet. Hun er dessuten en racer på folkeskikk. At hun er direkte, og andre blir fornærmet, er litt deres eget problem. 

Anonymkode: b6341...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha vært her noen år, vil jeg si at Sug Lut er ganske oppegående og høyt utdannet. Hun er dessuten en racer på folkeskikk. At hun er direkte, og andre blir fornærmet, er litt deres eget problem. 

Anonymkode: b6341...657

Bare ikke sin egen

Anonymkode: 84e8e...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...