Gå til innhold

AnonymBruker Farvel likestilling, velkommen maktkamp. Det er den nye feminismen etter metoo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, hvis du kjenner noen som er sånn, så må jo det bety at disse styrer verdigrunnlaget i en verdensomspennende bevegelse. 🙄 Bra du kommer og avslører maktstrukturene her.

Å kjære deg. Forsto du ikke at dette var min erfaring med ett miljø? Og at jeg med denne erfaringen da kan relatere meg litt til hi?

Beklager, burde selvsagt spesifisert at dette var en personlig opplevelse og erfaring. Legger meg heeeeelt flat. 

Anonymkode: 76c8e...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å kjære deg. Forsto du ikke at dette var min erfaring med ett miljø? Og at jeg med denne erfaringen da kan relatere meg litt til hi?

Beklager, burde selvsagt spesifisert at dette var en personlig opplevelse og erfaring. Legger meg heeeeelt flat. 

Anonymkode: 76c8e...520

Flott. Det er det da også grunnlag for i en tråd om «dette er den nye feminismen». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

Flott. Det er det da også grunnlag for i en tråd om «dette er den nye feminismen». 

Feminismen er stadig i bevegelse.  Nyfeminismen er ikke en bevegelse slik den var da den kom. Nå har den utviklet seg til flere forskjellige undergrupper. Jeg var del av et slikt miljø i min forvirrede søken som ung jente. Det var ikke den nye feminismen, det var rett og slett et stort feministisk miljø formet av noen lederskikkelser som var svært bastante. Ikke ulikt en sekt. På min eldre dager har jeg oppdaget at det fortsatt er mange slike smågrupperinger med selvutnevnte feminister. Det er ikke den nye feminismen, den er snarere svært gammeldags 

Anonymkode: 76c8e...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, kvinner må skjerpe seg der; begå flere selvmord, gjøre flere lovbrudd sånn at de kommer seg i fengsel oftere, invitere til mer omskjæring av jenter og være litt dårligere mødre sånn at far får lov å skinne.

Selvsagt ikke. Men dette er eksempler på alvorlige samfunnsutfordringer som feminister blåser i fordi kvinner ikke rammes.

De som arbeider for likestilling vil si at hverken jenter eller gutter skal omskjæres. Feminister er typisk fornøyd bare jenter slipper dette.

De som arbeider for likestilling vil se på hvorfor gutter havner på negative statistikker på lik linje med hvorfor kvinner havner på negative statistikker. Feminister derimot fokuserer typisk utelukkende på kvinners negative statistikker.

Anonymkode: eaa6f...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Men dette er eksempler på alvorlige samfunnsutfordringer som feminister blåser i fordi kvinner ikke rammes.

De som arbeider for likestilling vil si at hverken jenter eller gutter skal omskjæres. Feminister er typisk fornøyd bare jenter slipper dette.

De som arbeider for likestilling vil se på hvorfor gutter havner på negative statistikker på lik linje med hvorfor kvinner havner på negative statistikker. Feminister derimot fokuserer typisk utelukkende på kvinners negative statistikker.

Anonymkode: eaa6f...ef6

Det du skriver er feil, men når det gjeldee enkeltpersoner har de fleste noen sakee som er viktige for dem og som de engasjerer seg kraftig i.  Det er ofte problemer de selv eller deres nærmeste føler på kroppen. Det gjør nok at fldr kvinner vil ha fokus på uretxerdighet og problemer som rammer kvinner enn ting som rammer menn, selv om man er enig i at begge deler er feil. Det å kjempe mot omskjæring av jenter betyr ikke at man driter i omskjæting av gutter, bare at det ikke er den ka.pen man selv er engasjert i. Alle kan ikke engasjere seg i alt.

Anonymkode: 1bf59...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Men dette er eksempler på alvorlige samfunnsutfordringer som feminister blåser i fordi kvinner ikke rammes.

De som arbeider for likestilling vil si at hverken jenter eller gutter skal omskjæres. Feminister er typisk fornøyd bare jenter slipper dette.

De som arbeider for likestilling vil se på hvorfor gutter havner på negative statistikker på lik linje med hvorfor kvinner havner på negative statistikker. Feminister derimot fokuserer typisk utelukkende på kvinners negative statistikker.

Anonymkode: eaa6f...ef6

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Men dette er eksempler på alvorlige samfunnsutfordringer som feminister blåser i fordi kvinner ikke rammes.

De som arbeider for likestilling vil si at hverken jenter eller gutter skal omskjæres. Feminister er typisk fornøyd bare jenter slipper dette.

De som arbeider for likestilling vil se på hvorfor gutter havner på negative statistikker på lik linje med hvorfor kvinner havner på negative statistikker. Feminister derimot fokuserer typisk utelukkende på kvinners negative statistikker.

Anonymkode: eaa6f...ef6

Nei, det er feil. Og jug. Igjen. 

Anonymkode: f033f...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dagens feminister er mest opptatt av sin egen navle.

struggle-nigerian-women-prepare-to-defen

Anonymkode: b588e...ac2

Nei igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Holly Golightly said:

Nei igjen. 

Du argumenterer godt. Det skal du ha.

Anonymkode: b588e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du argumenterer godt. Det skal du ha.

Anonymkode: b588e...ac2

Trenger ikke si noe mer. Hun har rett. Det blir som om du sier at gress er rødt. Nei, det er ikke det. Det er feil. 

Anonymkode: f033f...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Trenger ikke si noe mer. Hun har rett. Det blir som om du sier at gress er rødt. Nei, det er ikke det. Det er feil. 

Anonymkode: f033f...c38

Nei, hun har ikke rett. Finnes ingen kvinneundertrykking i vårt samfunn. I muslimske land derimot...

Anonymkode: b588e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutes ago, Rose-Marí Flagstad said:

Du forstår jo ikke engang hva feminisme er 😂

510bmH9VE7L.jpg 

Anonymkode: b588e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun har ikke rett. Finnes ingen kvinneundertrykking i vårt samfunn. I muslimske land derimot...

Anonymkode: b588e...ac2

Åhh. Jeg gidder ikke. 
🤦‍♀️

Anonymkode: f033f...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er eksempler på alvorlige samfunnsutfordringer som feminister blåser i fordi kvinner ikke rammes.

Du vet da ikke hva feminister blåser i... for øvrig er det jo samme rotproblem som fører til alle disse greiene. At menn sliter i livet sitt og blir kriminelle eller suicidale, har samme rorårsak som de problemene kvinner sliter med: toxic masculinity. Den rotfesta trangen til å framstå stor, sterk og farlig som menn drasser rundt med, bidrar til å ødelegge for dem selv OG for kvinner. Derfor skulle alle menn applaudere alle tiltak som innføres av feminister. Det gjør samfunnet bedre for alle. Uten feminister hadde det f eks ikke eksistert pappapermisjon. Hvorfor var det ikke mennene selv som kjempet fram dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feminismen er stadig i bevegelse.  Nyfeminismen er ikke en bevegelse slik den var da den kom. Nå har den utviklet seg til flere forskjellige undergrupper. Jeg var del av et slikt miljø i min forvirrede søken som ung jente. Det var ikke den nye feminismen, det var rett og slett et stort feministisk miljø formet av noen lederskikkelser som var svært bastante. Ikke ulikt en sekt. På min eldre dager har jeg oppdaget at det fortsatt er mange slike smågrupperinger med selvutnevnte feminister. Det er ikke den nye feminismen, den er snarere svært gammeldags 

Anonymkode: 76c8e...520

Og forteller dermed lite om de andre. Jeg kjenner noen pinsevenner, er alle kristne pinsevenner da? Jeg kjennet ateistiske jøder, betyr det at ingen jøder tror på Gud? Osv osv. Generaliseringer er jo bare kjedelig uten belegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...