Gå til innhold

"Dette er ikke frokost" (frokostblanding, artikkel)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skjønner vel at de mener ikke en fullverdig ernæringsmessig frokost?

Få deg en hobby du. 

Anonymkode: 6986c...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med opplysende artikler, men finnes det noen som har kjøpt Honnikorn eller sjokolade frokostblanding og trodd det er sunt..

Anonymkode: 0bb18...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Syngensang skrev:

Skadar ikkje å jobbe for eit litt meir presist språk i media, så stå på hi. Sånt irriterer meg òg. 

Det står implisitt i setningen at dette ikke er fullverdig frokost. Å ikke forstå det, er bare kverulerende. 

Anonymkode: 0c8ec...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står implisitt i setningen at dette ikke er fullverdig frokost. Å ikke forstå det, er bare kverulerende. 

Anonymkode: 0c8ec...55e

Ja, det har du rett i. Men slik er det ofte, og kvar går grensa, kor lite presist skal ein formulere seg? Så lenge ein med stadig meir godvilje kan forstå som er det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Syngensang skrev:

Ja, det har du rett i. Men slik er det ofte, og kvar går grensa, kor lite presist skal ein formulere seg? Så lenge ein med stadig meir godvilje kan forstå som er det greit? 

Jeg er enig. Alle skjønner et dette ikke er sunne alternativer, og så kjører de på med "Dette er ikke frokost!" for å krisemaksimere noe som egentlig er helt opplagt. Jeg irriterer meg også generelt over slike saker der man "tester" matvarer ved å lese på innholdsdeklarasjonen. Det er ikke en test, hvem som helst kan faktisk lese den selv. En test ville vært å undersøke om innholdsdeklarasjonen stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Spurvugla skrev:

Jeg er enig. Alle skjønner et dette ikke er sunne alternativer, og så kjører de på med "Dette er ikke frokost!" for å krisemaksimere noe som egentlig er helt opplagt. Jeg irriterer meg også generelt over slike saker der man "tester" matvarer ved å lese på innholdsdeklarasjonen. Det er ikke en test, hvem som helst kan faktisk lese den selv. En test ville vært å undersøke om innholdsdeklarasjonen stemmer.

Jo, du har rett i det. Men på samme tid, common sense is not that common.

Det er uhorveleg mange både foreldre og andre som har null peiling på ernæring og faktisk må bli fortalt kva innhaldsfortegnelsen betyr. Og for dei som reknar honnikorn som ein fin frokost, kjøper ein stor kveitebolle som mellommåltid til ein toåring "fordi det er så mykje mat i den" og trur pommes frites tel som ein av "fem om dagen" er det fint med tolkehjelp. Dei snakkar nemlig eit heilt anna språk enn resten av oss når det kjem til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godteri. Tror det de mener med at det ikke er frokost er at frokost skal være et ordentlig måltid. Gjerne med fiber, proteiner og sunt fett

Anonymkode: 9d832...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...