Gå til innhold

«Bo seg ihjel»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi er en familie på tre (snart fire). Jeg er utdannet helsefagarbeider og har en utbetalt lønn på ca 25 000, samboer er bussjåfør og har ca 25 000 utbetalt. I tillegg har vi et hus vi leiger ut for 10 000 kr i mnd. Jeg har følt litt i det siste at vi «bor oss i hjel». Vi har to hus, to biler, en båt og to motorsykler. Det skal sies at vi bor en plass man får kjøpt billige hus, og samboer hadde det huset vi leier ut fra før vi ble ilag. Vi har altså 60 000 kr i mnd og klarer ikke spare en eneste krone, bruker alt. Vi kjøpte huset vi bor i for 1,2 mill og har pusset opp for nesten 1 mill. Mye har gått fra egen lomme, men har også tatt opp lån. Vi har ca 2,3 mill i huslån + billån på 150 000. Vi har ca 30 000 - 35 000 i faste utgifter, noe som vil si at vi har 25 000 - 30 000 igjen til mat og diverse. Vi bruker som sagt opp absolutt alt av penger. Vi bruker svimlende 15 000 - 19 000kr i mnd på mat(her er ca 3000 snus). Da er det to voksne og et barn på 2 år. Men spørsmålet mitt er egentlig ; hadde dere solgt det ene huset? Vi får nok 2 mill for dette huset. Samboer kjøpte det huset vi leier ut for 500 000 mange år tilbake, og vi ønsker å bruke litt for å pusse det opp, men jeg lurer litt på om vinninga går opp i spinninga da vi trossalt får 10 000 i husleie derfra, noe som nesten betaler hele huslånet vårt. Jeg vet så klart at vi har våre uvaner med å bruke mye penger på mat, MYE på oppussing av huset, interiør, møbler osv. Jeg elsker å bruke penger. Føler egentlig vi klarer oss greit, men kjenner på at jeg mye heller vil kunne reise når det passer, vi ønsker å kjøpe bobil osv, og om vi selger dette huset tenker jeg at vi har mulighet til det, men om vi tar opp et lån på 700 000 på bobil og det skal betales ned over relativt kort tid, har vi ikke råd. Vi at kun sjekket opp i hva det vil koste med en campingvogn til 300 000 på 5 år, og det er ca 5-6000, noe som er mye penger når det kommer i ilegg