Gå til innhold

«Usikkert» kjønn på Undulat.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hvit,skjønn og Snill undulat.Har hatt henne litt over 1 mnd.Hun var brun-rosa på vokshuden da jeg fikk henne.Men idag merket jeg at på begge sider av vokshuden er klar lyse blå farge,ellers på midten er hun fortsatt brun-rosa farget. Pussige Greier..!Så nå er jeg usikker om det er en hunn undulat.Vokshuden pleier jo være ensfarget,blå/hann eller brunrosa/hunn.!Hva tenker dere?

Anonymkode: b6b7b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guttene er gjerne helt blå, og de har også en ganske flat "nese". Jentene er rundere i tillegg til fargeforskjellen.

Så det høres ut som du har en jente.

Den endrer seg litt med alderen da, særlig når de blir kjønnsmodne, vet ikke hvor gammel din er? Den kan endre seg igjen når de blir gamle og ikke lenger kan få barn. Men den endrer seg ikke så veldig mye, guttene er fremdeles mest blå.

Anonymkode: e48f9...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor gammel denne undulaten er. De har ikke klare farger før de er en del mnd gamle. 
Meld deg inn i undulat grupper på facebook da får du mange fine svar. Jentene har hvite ringer rundt neseborene når de ikke er i hekke modus, kan være blålig på utsiden av det hvite. Guttene er helt blå med mindre de er en spesiell mutasjon da kan blåfargen variere. 

Anonymkode: 6c5ef...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Guttene er gjerne helt blå, og de har også en ganske flat "nese". Jentene er rundere i tillegg til fargeforskjellen.

Så det høres ut som du har en jente.

Den endrer seg litt med alderen da, særlig når de blir kjønnsmodne, vet ikke hvor gammel din er? Den kan endre seg igjen når de blir gamle og ikke lenger kan få barn. Men den endrer seg ikke så veldig mye, guttene er fremdeles mest blå.

Anonymkode: e48f9...add

De’ på Dyrebutikken sa at undulaten min er en unge.Glad jeg valgte henne,mye liv i henne også.! -Lett å temme!🙏🕊🕊 Hun liker å bli klødd på vingene,på ryggen og halen.!😌🙏

Anonymkode: b6b7b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De’ på Dyrebutikken sa at undulaten min er en unge.Glad jeg valgte henne,mye liv i henne også.! -Lett å temme!🙏🕊🕊 Hun liker å bli klødd på vingene,på ryggen og halen.!😌🙏

Anonymkode: b6b7b...d2b

De er herlige. Btw. Når jeg hadde papegøyer i hus lærte jeg at å klø de på ryggen er det samme som å stimulere de sexuelt. Det vil man jo unngå.

Anonymkode: 0530f...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er herlige. Btw. Når jeg hadde papegøyer i hus lærte jeg at å klø de på ryggen er det samme som å stimulere de sexuelt. Det vil man jo unngå.

Anonymkode: 0530f...300

Ja,de er kjempe Skjønne😍

Anonymkode: b6b7b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, de på dyrebutikken kan som regel ikke noe som slike ting. De selger også dyr yngre en det de faktisk er. 
For det har de fått beskjed av sjefen. Gå heller inn på facebook og bruk undulat gruppene der. Sitter veldig mange utrolig flinke oppdrettere med mye god informasjon. Der vil man få mye bedre informasjon som stemmer en det man noen sinne vil få fra dyrebutikkene av ansatte som ikke har all verdens kunnskap og som er fått beskjed om å selge og som oftes juge for å få solgt. 
Selvsagt dette gjelder sikkert ikke alle butikker. Men de fleste. 

Anonymkode: 6c5ef...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 17.1.2020 den 19.55, Anonym bruker skrev:

En annen ting, de på dyrebutikken kan som regel ikke noe som slike ting. De selger også dyr yngre en det de faktisk er. 
For det har de fått beskjed av sjefen. Gå heller inn på facebook og bruk undulat gruppene der. Sitter veldig mange utrolig flinke oppdrettere med mye god informasjon. Der vil man få mye bedre informasjon som stemmer en det man noen sinne vil få fra dyrebutikkene av ansatte som ikke har all verdens kunnskap og som er fått beskjed om å selge og som oftes juge for å få solgt. 
Selvsagt dette gjelder sikkert ikke alle butikker. Men de fleste. 

Anonymkode: 6c5ef...d7b

Hei!Tusen Takk for God informasjon.Forresten når det gjelder min søte undulat,så viser det seg at det er en hann!Den rosa fargen gikk mer og mer bort etterhvert,og nå er han himmelblå på nebbet/vokshuden!Skjønn,liten krabat💙💙

Anonymkode: b6b7b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...