Gå til innhold

Dere med 10 - 11 år gamle gutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør de hjemme når de ikke har skjermtid?  Er så oppgitt over vår, han sitter bare å venter, ser på barneTV med lillesøster, eller henger rundt på kjøkkenet. (Noe som er VELDIG hyggelig - ikke misforstå). Men han har ingen andre interesser enn PlayStation, telefon inkludert lydbok men mest TikTok. trening eller henge med venner.. 

Her hjemme har det gått i forskjellige skjermer på rundgang, men vi har nå satt ned foten. 

Hva driver deres med som ikke inkluderer skjerm? 

Anonymkode: b513f...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jente jeg da, men hun er ikke noe "jentete". Hun har pleid å tegne, er veldig kunstnerisk av seg, spille spill, høre lydbok eller musikk, leke med div figurer, drive med "slim", gå tur med hunden, leke med kaninen, legge store puslespill, spille gitar, drive med turneringer, øve på å stå på henda, bygge lego med lillesøster.

Anonymkode: 43c01...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har jente jeg da, men hun er ikke noe "jentete". Hun har pleid å tegne, er veldig kunstnerisk av seg, spille spill, høre lydbok eller musikk, leke med div figurer, drive med "slim", gå tur med hunden, leke med kaninen, legge store puslespill, spille gitar, drive med turneringer, øve på å stå på henda, bygge lego med lillesøster.

Anonymkode: 43c01...180

Dette høres da veldig "jentete" ut 😊 

Min 10 år gamle gutt liker å være ute, leke med sverd/pistoler etc, kjøre med fjernstyrte leker, være på besøk hos kompiser, bygge figurer fra Five Nights at Freddy, eller hva det nå er, med Play-Doh, og å høre på musikk. Han øver også en del på idretten sin. 

Anonymkode: ad022...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på straks 10 legger fra seg PlayStation selv og tar pauser, så begrenser ikke skjermtid. Han er treningsfanatiker og driver med styrketrening og teknikktrening når han tar pauser. Hender han jogger seg en tur også

Anonymkode: 12d49...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at han for lengst har vokst fra lego,  og andre leker, dessverre. Han kan gjerne bygge noe, etter oppskrift, men leker ikke med det.. 

Anonymkode: b513f...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener fire dager i uken, er med venner, gjør lekser, spiller brettspill med søsteren som er 1,5 år eldre, og er litt ute og leker også.

Den tiden som er igjen brukes mye på nettbrettet, og det er helt greit for meg. Hører en del på lydbok da, ihvertfall en bok i uka, ofte flere, ellers er det spilling alene eller online som gjelder.

Tiktok følger vi aldersgrensen på, har vært så mye mobbing og drit på den appen både i 5. og 7. klasse som vi har barn. Det har også vært tilfeller hvor de har snakket med det de tror er jevnaldrede som har vist seg å ikke være det i det hele tatt, så de får rett og slett ikke den før de blir 13 år.

Anonymkode: 1ea71...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres da veldig "jentete" ut 😊 

Min 10 år gamle gutt liker å være ute, leke med sverd/pistoler etc, kjøre med fjernstyrte leker, være på besøk hos kompiser, bygge figurer fra Five Nights at Freddy, eller hva det nå er, med Play-Doh, og å høre på musikk. Han øver også en del på idretten sin. 

Anonymkode: ad022...b14

Synes ikke spill, gitar, tegning, Lego, musikk, lydbok og lek med figurer er noe mer jentete enn guttete egentlig. 

Anonymkode: 43c01...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 17.44, Anonym bruker skrev:

Hva gjør de hjemme når de ikke har skjermtid?  Er så oppgitt over vår, han sitter bare å venter, ser på barneTV med lillesøster, eller henger rundt på kjøkkenet. (Noe som er VELDIG hyggelig - ikke misforstå). Men han har ingen andre interesser enn PlayStation, telefon inkludert lydbok men mest TikTok. trening eller henge med venner.. 

Her hjemme har det gått i forskjellige skjermer på rundgang, men vi har nå satt ned foten. 

Hva driver deres med som ikke inkluderer skjerm? 

Anonymkode: b513f...07e

Tegneserier

Brettspill

Lego (litt mindre av det nå)

Hoppe i trampolina

Anonymkode: e4726...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 19.37, Anonym bruker skrev:

Føler at han for lengst har vokst fra lego,  og andre leker, dessverre. Han kan gjerne bygge noe, etter oppskrift, men leker ikke med det.. 

Anonymkode: b513f...07e

Det tror jeg er mer interesse en at han har vokst fra det min sønn fikk en legotechnic   Bil han har bygget i 1.5 måneder nå. Hver dag litt faktisk den var teknisk veldig krevende og jeg har aldri sett han så stolt som han er nå. Det finnes mye lego der ute som er veldig krevende og mange 10 åringer ikke greier å bygge opp.

Anonymkode: a533d...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trener fotball, er med venner, gjør lekser. Utenom det er gaming/se på tv helt ok synes vi. Balanserer seg naturlig.

Anonymkode: 4a58e...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tilmålt skjermtid. Men passer på at han er sosial om det går flere dager uten besøk. 

Guttene velger innimellom å leke gjemsel eller spille brettspill av seg selv. 

Anonymkode: 34b95...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...