Gå til innhold

18 års aldersforskjell i parforholdet. Ønsker barn, men..


MD52

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Dette ble en lang avhandling ser jeg, hehe-  håper noen vil ta seg tid til å lese likevel! :D 

Jeg er 22 år og har vært sammen med verdens herligste fyr i litt over ett år nå. Han er 18 år eldre enn meg, og vi har det supert! Vet at det finnes endel fordommer der ute angående aldersforskjell i seg selv, men håper folk kan holde seg for god til å slenge unødvendige kommentarer rundt akkuratt DET. Setter pris på om dere kan komme med tips og råd rundt det jeg lurer på slik at jeg får sortert tankene litt bedre :P 😄

Jeg studerer siste året på fysioterapi. Det vil si at jeg er ferdig i juni og deretter venter en turnusperiode på ett år. ( fom august, lønnet) Kjæresten min har gjort litt forskjellig; jobbet i bedrifter ang produksjon og salg og driver for seg selv i samme retning nå om dagen. Ved siden av tar han opp fag for å komme inn på  en skole og ta en ettårsutdanning for å skifte litt retning i arbeidslivet. Jeg har også en deltidsjobb vedsiden av studiene hvor jeg i utgangspunktet jobber 37 timer i mnd. Det er med andre ord hektiske hverdager for oss begge to. 

I det siste har vi snakket endel om barn og hvordan man skal ta for seg en slik prosess oppi det hele. Jeg har utrolig lyst på barn samtidig som jeg ser at livssituasjonen for øvrig kunne vært enda mer gunstig mtp økonomi for oss begge, samtidig er vi begge enige om at dette er noe vi ikke burde vente for lenge med ( om jeg/vi er så heldige å kunne få barn) ettersom han er såpass mye eldre enn meg. 

Jeg har endel dilemmaer og spørsmål rundt hvordan dette i alle dager kan løses sånn logistikk-messig.. Og vi prater jevnlig om det, men tenkte også å høre her siden jeg vet det er mange kloke fornuftige hoder her inne på kvinneguiden 😄

Merker det er vanskelig å organisere alt mtp hva jeg lurer på, men jeg prøver.