Gå til innhold

Så utrivelig å gå ute når det er så kalft


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går turer og gleder meg alltid til å gå i dagslys, men den helvetes kulden ødelegger gleden hele tiden. Hjelper ikke å gå i tykk jakke, strømpebukse og lue når hendene likevel blir så kalde at det er vondt. Med vandaler altså 

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Blop skrev:

Bruk andre hansker da, eller votter. Eller hansker i vottene. 

For ikke å snakke om at ansiktet blir kaldt 

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går turer og gleder meg alltid til å gå i dagslys, men den helvetes kulden ødelegger gleden hele tiden. Hjelper ikke å gå i tykk jakke, strømpebukse og lue når hendene likevel blir så kalde at det er vondt. Med vandaler altså 

Anonymkode: 09f53...a2c

Du bør også ha på ytterbukse over strømpebuksen, samt votter og vintersko. Jeg skjønner det blir kaldt med bare jakke,strømpebukse og lue.

Anonymkode: 59223...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bør også ha på ytterbukse over strømpebuksen, samt votter og vintersko. Jeg skjønner det blir kaldt med bare jakke,strømpebukse og lue.

Anonymkode: 59223...fd3

Men for f, jeg vil gå til et kjøpesenter. Der blir det glovarmt med alt dette på. Eller skal jeg drasse på en stor bag?

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går turer og gleder meg alltid til å gå i dagslys, men den helvetes kulden ødelegger gleden hele tiden. Hjelper ikke å gå i tykk jakke, strømpebukse og lue når hendene likevel blir så kalde at det er vondt. Med vandaler altså 

Anonymkode: 09f53...a2c

Så hold deg inne da. 

Anonymkode: 9c67f...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hold deg inne da. 

Anonymkode: 9c67f...0ce

Ja. Men så utrolig stusselig været er her

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg vet. Jeg liker alle årstider men vinteren her i Norge er for lang og for kald. Hadde flyttet med glede dersom jeg hadde muligheten, men det har jeg ikke.

Anonymkode: a8ea0...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff jeg vet. Jeg liker alle årstider men vinteren her i Norge er for lang og for kald. Hadde flyttet med glede dersom jeg hadde muligheten, men det har jeg ikke.

Anonymkode: a8ea0...fbf

Er så lei av folk som sier «kle deg!» «tenk så heldige vi i er som bor i Norge». 
altså «kle deg», hvor mange tonn klær skal man gå med?

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så mildt her en dag, skulle tro det var vår. Trengte ikke stillongs. Kunne gå i joggesko. Men så kom kulden og nedturen. Tilbake til boblejakka, luen, handsker, vintersko og stillongsen. Og ikke minst handskene 

Anonymkode: 09f53...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Her i Oslo-området har det jo ikke vært kaldt i hele vinter.

Noen kjøpesentre har oppbevaringsbokser. Der kan du legge fra deg yttertøy. Alternativt kan du jo ta en liten sekk som du kan ha yttertøyet i mens du er inne. Da har du noe å bære varene hjem i også.

Ta på deg skikkelige votter om du fryser på hendene.

Anonymkode: 2e765...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 17.35, Anonym bruker skrev:

Er så lei av folk som sier «kle deg!» «tenk så heldige vi i er som bor i Norge». 
altså «kle deg», hvor mange tonn klær skal man gå med?

Anonymkode: 09f53...a2c

Ja ikke sant? Eller de som sier "vi bor i verdens beste land"... Det gjør vi slett ikke.

Anonymkode: a8ea0...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja ikke sant? Eller de som sier "vi bor i verdens beste land"... Det gjør vi slett ikke.

Anonymkode: a8ea0...fbf

Så flytt, da. Hadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig heldige som kan gå ute å trekke frisk kald luft i lungene. Og ja, det er bare å kle seg og holde ut til det blir mildere. Er ikke så ofte og lenge det er så iskaldt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja ikke sant? Eller de som sier "vi bor i verdens beste land"... Det gjør vi slett ikke.

Anonymkode: a8ea0...fbf

Hva er verdens beste land, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 17.35, Anonym bruker skrev:

Er så lei av folk som sier «kle deg!» «tenk så heldige vi i er som bor i Norge». 
altså «kle deg», hvor mange tonn klær skal man gå med?

Anonymkode: 09f53...a2c

Totalt bortkasta energi å irritere seg over været. Og i tillegg irriterer du deg over de som forsøker å endre tankegangen din. Dobbelt energitap. 

Anonymkode: 3f453...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager på dette må jo bare være de samme som i juli klager over "den jævla varmen..." 😂 

Dropp turen, men ta med deg en varm kopp kaffe, sitteunderlaget og pledd og sett deg i solveggen litt da vel? Senk kravene, og nyt om det så bare er to minutter. 

Her ligger jeg å hører på regnet... Koselig, men litt stusselig når det er kaldt ute. Blir så glatt for minste barnet, og ikke nok snø for eldste til å ake og leke i. 😏 Men om noen uker er det bedre da. Sommeren er absolutt min favoritt årstid. 

Anonymkode: 45c30...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er pysete når det gjelder kulde altså. Man tåler å føle seg litt kald en liten stund til man enten kommer seg inn på kjøpesenteret eller får varmen i seg fordi man er i bevegelse. Man trenger ikke være 100% uten ubehag 100% av tiden ute. 

Jeg har tilbragt en lengre periode i tropiske strøk og folk er faktisk mindre pysete hva angår været der enn nordmenn er. Nordmenn tåler ikke å kjenne vind, kulde eller regn uten å kle på seg 5 lag med klær. En person fra tropene som besøker Norge går rundt i t-skjorte ute fordi de vet at det kun er for noen få minutter til de får varmen i seg igjen. 

Anonymkode: 00988...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...