Jump to content
Anonym bruker

Forhold med barn - når er det tid for å gå hvert til sist?

Recommended Posts

Anonym bruker
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tett er du, egentlig....?

Barn og ungdom kan ikke snakke om foreldrenes sexliv hvis de ikke er informert om det. Dersom mor og far forteller hvem de ligger med, er det noe alvorlig galt i hodet deres.

Anonymkode: 9038c...4dd

Nå er det jo du som er den tette her. Det er selvfølgelig ikke foreldrene som sier dette til dem, men andre barn. Du har ikke hørt om rykter og sladder?? 🙈

Anonymkode: 5c511...7e7

Fortsetter under...

Anonym bruker
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo du som er den tette her. Det er selvfølgelig ikke foreldrene som sier dette til dem, men andre barn. Du har ikke hørt om rykter og sladder?? 🙈

Anonymkode: 5c511...7e7

Jo. Men jeg kan ikke helt se hvorfor de voksne skal fortelle barna om voksenting. Av typen «mora di ligger med faren til Pål». Selv om gubben er sjalu, er det ingen grunn til å viderebringe det til barna. (Og gjør han det, så tenker jeg at han er såpass gæren at det forholdet uansett ikke var liv laga...) 

Hvordan tenkte du at barna skulle bli informert om noe sånt, egentlig...? Ved selvsyn? Vet DU hvem foreldra dine pulte for 30 år siden? 

Men dette er et sidespor. Poenget er jo at selv om utroskap blir fremstilt som den eneste tillatte deal breaker for folk som har barn, så er det kun riktig dersom akkurat den deal breakeren betyr tilstrekkelig mye for de personene det gjelder. For meg og mange med meg er det mye annet som er verre å leve med enn utroskap. Men det skal liksom feies under teppet, og gjøres til bagateller i parforholdet, som man bare må «holde ut». Og det er feil.

Anonymkode: 9038c...4dd