Gå til innhold

Forhold med barn - når er det tid for å gå hvert til sist?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tett er du, egentlig....?

Barn og ungdom kan ikke snakke om foreldrenes sexliv hvis de ikke er informert om det. Dersom mor og far forteller hvem de ligger med, er det noe alvorlig galt i hodet deres.

Anonymkode: 9038c...4dd

Nå er det jo du som er den tette her. Det er selvfølgelig ikke foreldrene som sier dette til dem, men andre barn. Du har ikke hørt om rykter og sladder?? 🙈

Anonymkode: 5c511...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo du som er den tette her. Det er selvfølgelig ikke foreldrene som sier dette til dem, men andre barn. Du har ikke hørt om rykter og sladder?? 🙈

Anonymkode: 5c511...7e7

Jo. Men jeg kan ikke helt se hvorfor de voksne skal fortelle barna om voksenting. Av typen «mora di ligger med faren til Pål». Selv om gubben er sjalu, er det ingen grunn til å viderebringe det til barna. (Og gjør han det, så tenker jeg at han er såpass gæren at det forholdet uansett ikke var liv laga...) 

Hvordan tenkte du at barna skulle bli informert om noe sånt, egentlig...? Ved selvsyn? Vet DU hvem foreldra dine pulte for 30 år siden? 

Men dette er et sidespor. Poenget er jo at selv om utroskap blir fremstilt som den eneste tillatte deal breaker for folk som har barn, så er det kun riktig dersom akkurat den deal breakeren betyr tilstrekkelig mye for de personene det gjelder. For meg og mange med meg er det mye annet som er verre å leve med enn utroskap. Men det skal liksom feies under teppet, og gjøres til bagateller i parforholdet, som man bare må «holde ut». Og det er feil.

Anonymkode: 9038c...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Men jeg kan ikke helt se hvorfor de voksne skal fortelle barna om voksenting. Av typen «mora di ligger med faren til Pål». Selv om gubben er sjalu, er det ingen grunn til å viderebringe det til barna. (Og gjør han det, så tenker jeg at han er såpass gæren at det forholdet uansett ikke var liv laga...) 

Hvordan tenkte du at barna skulle bli informert om noe sånt, egentlig...? Ved selvsyn? Vet DU hvem foreldra dine pulte for 30 år siden? 

Men dette er et sidespor. Poenget er jo at selv om utroskap blir fremstilt som den eneste tillatte deal breaker for folk som har barn, så er det kun riktig dersom akkurat den deal breakeren betyr tilstrekkelig mye for de personene det gjelder. For meg og mange med meg er det mye annet som er verre å leve med enn utroskap. Men det skal liksom feies under teppet, og gjøres til bagateller i parforholdet, som man bare må «holde ut». Og det er feil.

Anonymkode: 9038c...4dd

Du kødder???? Har du noensinne vært uti dem store verden?? Sorry men kan ikke ta deg seriøst... barn overhører og får med seg alt mulig som voksne snakker om med andre rundt omkring. Og slikt snakkes det ofte om. 
 

De fleste liker ikke utroskap, at du ikke bryr deg hvem din mann knuller på sier vel mer om deg? Vold og uærlighet er jo andre dealbrrakers. Du menerr vel at om noen synes det er greit å bli banket litt på så er heller ikke det god grunn? 🙄😂

Anonymkode: 5c511...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste liker ikke utroskap, at du ikke bryr deg hvem din mann knuller på sier vel mer om deg?

De fleste er ikke homofile heller. Betyr det at man har feil hvis man ikke føler som flertallet, men faller for det samme kjønn...? Argumentasjonen din er jo «spis møkk -  en million fluer kan ikke ta feil!»

(Og nei, normale voksne folk snakker ikke om naboens utroskap så barn hører på. Hvilket white trash-miljø er det du egentlig lever i...?) 

Anonymkode: 9038c...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller, er det konfliktnivået som er mest ødeleggende, ikke bruddet i seg selv. Dette er uavhengig av om det fortsatt skjer mens paret er sammen eller om det er i forbindelse med et samlivsbrudd. Hvis jeg ser på min egen omgangskrets, så kan det stemme. Vi er tre stykker med skilte foreldre der skilsmissen har skjedd i fred og fordraglighet. Ingen av oss har noen traumer i forbindelse med dette. To andre venner av meg gikk gjennom foreldres samlivsbrudd der det var store konflikter både før og etter bruddet og begge sliter med dette den dag i dag. Dette er selvfølgelig ikke noe statistisk gyldig utvalg, men gir likevel grunn til ettertanke.

Anonymkode: 9f58d...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste er ikke homofile heller. Betyr det at man har feil hvis man ikke føler som flertallet, men faller for det samme kjønn...? Argumentasjonen din er jo «spis møkk -  en million fluer kan ikke ta feil!»

(Og nei, normale voksne folk snakker ikke om naboens utroskap så barn hører på. Hvilket white trash-miljø er det du egentlig lever i...?) 

Anonymkode: 9038c...4dd

Du er bare ikke sann? Hvor er pop cornet?

Anonymkode: 5c511...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...