Gå til innhold

Hva sitter dere 9 åringer på i bilen ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så trenger de ikke beltestol lengre? 

Anonymkode: 5d6fb...c13

Nei. Herregud.

Anonymkode: 87fac...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Herregud.

Anonymkode: 87fac...712

Min er bare nettopp fyllet 8 år da,å han bruker forsatt beltestol. Bare derfor jeg lurte på om det er greit å slutte med fra han blir 9 år.

Anonymkode: 5d6fb...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min er bare nettopp fyllet 8 år da,å han bruker forsatt beltestol. Bare derfor jeg lurte på om det er greit å slutte med fra han blir 9 år.

Anonymkode: 5d6fb...c13

Kommer helt an på lengde og vekt. Små 9-åringer bør jo helt klart fortsatt bruke bilsete. 

Anonymkode: 1ebcd...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer helt an på lengde og vekt. Små 9-åringer bør jo helt klart fortsatt bruke bilsete. 

Anonymkode: 1ebcd...783

Nå er han vel 135 cm ca,men regner med han vokser litt før han blir 9 år :P

Anonymkode: 5d6fb...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beltestol, akkurat fylt 9 og er under 130cm så blir sittende i beltestol en stund til 👍

Anonymkode: 26e0c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beltestol, akkurat fylt 9 og er under 130cm så blir sittende i beltestol en stund til 👍

Anonymkode: 26e0c...6cd

Hvor høy må de være? 

Anonymkode: 5d6fb...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høy må de være? 

Anonymkode: 5d6fb...c13

De må sitte på pute eller i beltestol til de er 135cm, men det er anbefalt til de er 150cm.

Min 9 åring er ca 140 og sitter på pute til vanlig. Ved langkjøring hender det vi tar frem beltestolen fordi den er bedre å sitte i hvis han sovner. 

Anonymkode: 705fb...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«

  • Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt og høyde.
  • Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen. Etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet.»

så dere som skriver ingenting, håper barna deres er over 135 og aller helst over 150 cm. Opp til 150cm er de egentlig for lave til å ikke ha bilpute, for beltet blir for høyt for dem

Anonymkode: 079c1...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sitter på pute, men ser at de fleste av vennene hans sitter ute noe. Når han sitter på med andre sitter han uten noe hvis det er lokalt (30-sone), også sender vi med pute hvis det er lengre turer. Han er 140 cm.

Anonymkode: 98e79...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sitter i beltestol. Er bare 125 høy. Er jo så forskjell i høyde og vekt på barna i den alderen. 

Anonymkode: e55b4...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Herregud.

Anonymkode: 87fac...712

Hvordan vet du at alle 9 åringer ikke trenger det? Loven er en ting. Men å krasje uten riktig belteføring kan være fatalt. Så å si nei, Herregud. Blir for dumt. 

Anonymkode: ddad1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 barn. Alle sitter i beltestol eller på pute. 2 er pålagt av loven til å sitte i beltestol. De 2 siste er over 140, ene over 150. Men siden beltet i bilen ikke ligger riktig over lårene og beltet over skuldrene går for langt ned ser vi på det som sikrest mulig å ha de på pute og i beltestol.

Håper dere som ikke bruker nie har sjekket belteføringen. Barn tåler ikke like godt som oss voksene å ha beltet over hoftene. En har bråbrems, verste fall krasj, kan ødlegge barnet for livet.

Anonymkode: ddad1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De må sitte på pute eller i beltestol til de er 135cm, men det er anbefalt til de er 150cm.

Min 9 åring er ca 140 og sitter på pute til vanlig. Ved langkjøring hender det vi tar frem beltestolen fordi den er bedre å sitte i hvis han sovner. 

Anonymkode: 705fb...6f9

Dette er riktig, men det som er viktigst i forhold til sikkerhet er ikke høyden, men alder og om belte ligger riktig på barnet når det er høyere enn 150 som det står.

Min 9åring er 153 høy. Han sitter fortsatt på pute fordi beltet ikke ligger riktig over lårene. 

På barn skal beltet ligge på låra og ikke over hoftene som vi voksene har og tåler. 

Anonymkode: ddad1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snart 11 åring er cm 140. Han sitter fortsatt i beltestol. Det er pga beltet i bilen går for langt til siden over skulderen og ikke ligger riktig ved hoftene, altså på lårene. 

Anonymkode: ddad1...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 11 er 145 og siter uten noen ting i ene bilen, men med pute i andre bilen. 

Det er fordi ene bilen er høy bake, og skulle hun hatt pute der, ville hun satt med hode helt i taket. Beltet passer greit også i den bilen. I den andre bilen må hun ha pute for at beltet skal ligge greit på henne.  

Anonymkode: 71ae3...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 4 barn. Alle sitter i beltestol eller på pute. 2 er pålagt av loven til å sitte i beltestol. De 2 siste er over 140, ene over 150. Men siden beltet i bilen ikke ligger riktig over lårene og beltet over skuldrene går for langt ned ser vi på det som sikrest mulig å ha de på pute og i beltestol.

Håper dere som ikke bruker nie har sjekket belteføringen. Barn tåler ikke like godt som oss voksene å ha beltet over hoftene. En har bråbrems, verste fall krasj, kan ødlegge barnet for livet.

Anonymkode: ddad1...f3e

 Over 150 og sitter på pute? Stakkars unge når vennene mobber h*n 🙈. Hvor gammelt er dette barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...