Gå til innhold

Kan ikke folk bare slutte å reise?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenk så fint det hadde vært. Mye mindre forurensing fra flytrafikken, og mindre spredning av farlige sykdommer og virus. 
Har null behov for å reise til destinasjoner som India, Kina, Thailand etc. Holder lenge å se på bilder derfra. 

Anonymkode: 0c2a0...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som har vært alle de stedene du nevner, kan fortelle deg at opplevelsen kan ikke sammenlignes med å se et bilde!

Anonymkode: a8dad...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk så fint det hadde vært. Mye mindre forurensing fra flytrafikken, og mindre spredning av farlige sykdommer og virus. 
Har null behov for å reise til destinasjoner som India, Kina, Thailand etc. Holder lenge å se på bilder derfra. 

Anonymkode: 0c2a0...90a

Det er også mye annet vi kan la være. Så kjedelig et liv å bare gå innenfor Norge hele livet. Og tenkt på de med avstandsforhold. Og de som har familie i andre land.

Kan ikke folk bare slutte å kaste søppel?

Kan ikke folk bare slutte å shoppe så mye?

Kan ikke folk spise litt mindre? 
 

Kan ikke folk bare dusje litt mer i kaldt vann?

Kan ikke folk bare kjøpe litt mer miljøvennlig? 
 

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kan trappe ned på innlandsflyvinger! Seriøst, vi trenger ikke alle flyvningene i innlandet når det går tog. Oslo-Bergen fly f.eks....

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk så fint det hadde vært. Mye mindre forurensing fra flytrafikken, og mindre spredning av farlige sykdommer og virus. 
Har null behov for å reise til destinasjoner som India, Kina, Thailand etc. Holder lenge å se på bilder derfra. 

Anonymkode: 0c2a0...90a

For deg holder deg å se på bilder derfra men det betyr ikke at det holder for andre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi kan trappe ned på innlandsflyvinger! Seriøst, vi trenger ikke alle flyvningene i innlandet når det går tog. Oslo-Bergen fly f.eks....

Anonymkode: fa8d8...001

Mange flyr innlands på grunn av jobb og for å besøke familie . Det vil mange ganger ikke fungere hverken praktisk eller tidsmessig å toge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi kan trappe ned på innlandsflyvinger! Seriøst, vi trenger ikke alle flyvningene i innlandet når det går tog. Oslo-Bergen fly f.eks....

Anonymkode: fa8d8...001

Det er ikke tog over alt i Norge. 
 

Jeg flyr bare en gang annenhvert år, men hver eneste ferie kjører jeg bil hit og dit. Jeg har ikke et behov for å reise til varmere strøk eller noen strøk egentlig. Men jeg har behov for å komme meg vekk som mange andre og da bruker jeg bilen. 

Anonymkode: 94030...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mange flyr innlands på grunn av jobb og for å besøke familie . Det vil mange ganger ikke fungere hverken praktisk eller tidsmessig å toge 

Det er idioti å bo i Bergen og jobbe i Oslo. Man kan besøke familie når man har fri. Sier ikke at alle flyvninger skal slutte, men redusere! Det går ta tog også! 

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er idioti å bo i Bergen og jobbe i Oslo. Man kan besøke familie når man har fri. Sier ikke at alle flyvninger skal slutte, men redusere! Det går ta tog også! 

Anonymkode: fa8d8...001

Det går nesten ikke å ta deg seriøst her! De fleste har mulighet til å besøke folk i helgene og det blir dumt å toge hele helga ( og på ingen måte alle steder det går tog) . Angående jobb!? Mange jobber krever reising innlands altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men Ts har ett poeng i at vi virkelig ikke trenger å tilby baran våre utenlands reise hver ferie. Og at barna blir nærmest sett med på om de ikke har vert i syden, langeeekend, storbyferie og eksotiske reisemål og alt dette i løpet av ett år. Det er sikkert geografi forskjeller her. Men min datter har ofte klaget over at hun er den eneste hjemme i høstferien eller vinterferien. For alle andre er bortreist. 

Anonymkode: b194d...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei men Ts har ett poeng i at vi virkelig ikke trenger å tilby baran våre utenlands reise hver ferie. Og at barna blir nærmest sett med på om de ikke har vert i syden, langeeekend, storbyferie og eksotiske reisemål og alt dette i løpet av ett år. Det er sikkert geografi forskjeller her. Men min datter har ofte klaget over at hun er den eneste hjemme i høstferien eller vinterferien. For alle andre er bortreist. 

Anonymkode: b194d...054

Selvfølgelig trenger vi ikke å dra til utlandet for barnas del. Men nå tenker vi på opplevelser generelt. 
Syden er forresten oppskrytt. Hva skal man da? Steke seg i solen, spise masse usunn mat? 
 

 

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig trenger vi ikke å dra til utlandet for barnas del. Men nå tenker vi på opplevelser generelt. 
Syden er forresten oppskrytt. Hva skal man da? Steke seg i solen, spise masse usunn mat? 
 

 

Anonymkode: fa8d8...001

Vi snakker om det sagnomsuste landet «syden» ja... det landet mange mener og tror noe om. Ja hva er det egentlig å gjøre i syden utenom å spise junk å ligge til stek? Vel... jeg skal love deg at det er årevis siden jeg kun lå på stranda på ferie og jeg spiser aldri sunnere enn når jeg reiser. Hvilket land helt konkret er oppskrytt mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi snakker om det sagnomsuste landet «syden» ja... det landet mange mener og tror noe om. Ja hva er det egentlig å gjøre i syden utenom å spise junk å ligge til stek? Vel... jeg skal love deg at det er årevis siden jeg kun lå på stranda på ferie og jeg spiser aldri sunnere enn når jeg reiser. Hvilket land helt konkret er oppskrytt mener du? 

Vet ikke, men hva er så bra med syden? Hvorfor skal barn synes det er mer gøy enn å reise til Bø i Telemark? Selv var jeg en av barna som aldri var på utlandsferie. Men ingen mobbet meg for det. Og det hadde ikke nødvendigvis med råd å gjøre. Min venninne som hadde foreldre som alltid var i økonomisk krise, de dro til Syden. Var ingen god opplevelse for henne da, de drakk seg drita og hun ble alene

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør innføres kvoter på flyreiser. Eneste som funker på en egoistisk befolkning som insisterer på å forurense selv om det ødelegger eksistensgrunnlaget til dyr og folk. Er jo så artig å reise, så da driter vi i at kloden koker.

Anonymkode: 802fb...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det bør innføres kvoter på flyreiser. Eneste som funker på en egoistisk befolkning som insisterer på å forurense selv om det ødelegger eksistensgrunnlaget til dyr og folk. Er jo så artig å reise, så da driter vi i at kloden koker.

Anonymkode: 802fb...201

Som om reising er det eneste som får dette til å koke. Men nå er kloden irriterende nok så svak også da at den ikke tåler litt reising. 
 

Anonymkode: fa8d8...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som om reising er det eneste som får dette til å koke. Men nå er kloden irriterende nok så svak også da at den ikke tåler litt reising. 
 

Anonymkode: fa8d8...001

Det er vel ingen som mener at reising er det eneste vi mennesker gjør som fører til at jorda koker. Å kutte betydelig ned på flyreiser en én av mange ting man som privatperson kan gjøre får å redusere utslipp som bidrar sterkt til at jorda nå er syk. 
Og nei, jorda er ikke svak. Den har holdt ut til tross for at vi som bor her i stadig økende grad prøver å ødelegge den. Jorda vil også overleve oss. Vi vil dø av katastrofer, sult og generell ødeleggelse, jorda vil overleve fint uten oss.

Vi er en art som utsletter oss selv. Hvem vat svak sa du?

Anonymkode: 802fb...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke, men hva er så bra med syden? Hvorfor skal barn synes det er mer gøy enn å reise til Bø i Telemark? Selv var jeg en av barna som aldri var på utlandsferie. Men ingen mobbet meg for det. Og det hadde ikke nødvendigvis med råd å gjøre. Min venninne som hadde foreldre som alltid var i økonomisk krise, de dro til Syden. Var ingen god opplevelse for henne da, de drakk seg drita og hun ble alene

Anonymkode: fa8d8...001

Det jeg likte ved å reise til varmere strøk da jeg var liten var så mye. Ny mat, varmt vær, nytt språk , ny kultur , masse bading og generelt se noe nytt. Jeg elsket at mamma tok meg med ut i verden. Jeg tror ikke at alle barn nødvendigvis liker det samme på ferie men å si at « syden» er oppskrytt blir for dumt . Hvor i syden har du vært ? Ingen blir mobbet i min omgangskrets på grunn av hvor de ferierer og det med alkohol; ikke alle drikker seg fulle kun fordi de kommer over billig alkohol . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk så fint det hadde vært. Mye mindre forurensing fra flytrafikken, og mindre spredning av farlige sykdommer og virus. 
Har null behov for å reise til destinasjoner som India, Kina, Thailand etc. Holder lenge å se på bilder derfra. 

Anonymkode: 0c2a0...90a

Hurra! Endelig et fornuftig menneske. 

Anonymkode: 9ea14...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kan og bør slutte, jo. 

«Uunnværlige» ledere i internasjonale bedrifter som drar på viktige ukentlige møter med fly: kan bruke skype. Banalt enkelt, hvis det ikke var for at gutteklubben Grei trenger arenaer å lekeslåss på, for så å bli venner igjen over en øl og en lapdance i baren. 

Norske sydenturister kan dreie forbruket over på mer bærekraftig transport. Man kan uten problemer ta tog ned til rivieraen, slikke sol en uke eller to og ta toget hjem. 

Flybåren transport av f eks matvarer: kan flyttes over på tog og skip. Og mange varer kan vi slutte å importere. Vi trenger ikke blåbær i januar. 

Anonymkode: 7d04c...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange kan og bør slutte, jo. 

«Uunnværlige» ledere i internasjonale bedrifter som drar på viktige ukentlige møter med fly: kan bruke skype. Banalt enkelt, hvis det ikke var for at gutteklubben Grei trenger arenaer å lekeslåss på, for så å bli venner igjen over en øl og en lapdance i baren. 

Norske sydenturister kan dreie forbruket over på mer bærekraftig transport. Man kan uten problemer ta tog ned til rivieraen, slikke sol en uke eller to og ta toget hjem. 

Flybåren transport av f eks matvarer: kan flyttes over på tog og skip. Og mange varer kan vi slutte å importere. Vi trenger ikke blåbær i januar. 

Anonymkode: 7d04c...d12

Min man må være fysisk til stede når han reiser i jobb. Ikke alle kan jobbe over skype.  Har man en uke og vil til solen så setter de fleste seg ikke på ett tog . Når det er sagt så har vi vært på flere turer nedover i Europa uten fly , det er helt flott det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Min man må være fysisk til stede når han reiser i jobb. Ikke alle kan jobbe over skype.  Har man en uke og vil til solen så setter de fleste seg ikke på ett tog . Når det er sagt så har vi vært på flere turer nedover i Europa uten fly , det er helt flott det. 

Som om noen tror deg...

Anonymkode: 7d04c...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som om noen tror deg...

Anonymkode: 7d04c...d12

Tror på hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, flyreiser legges ned ettersom ingen lengre reiser. Flyreiser blir dyrere og ingen har råd til å reise. Jeg koser meg hjemme mens markedet rydder. Flyreiser blir skambelagt innen 2020. 

Anonymkode: 6533e...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...