Gå til innhold

Sende melding "barnet mitt har lyst til å leke med ditt barn"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men da kan du vel bare si at det ikke passer da...?

Anonymkode: 547ba...a92

Og det gjør jeg også. Jeg måtte til slutt si ifra også, at vi inviterer selv når vi ønsker besøk. Sa det på en hyggelig måte, og etter det har jeg sluppet å finne på unnskyldninger som er legitime for å si nei.

Anonymkode: a43eb...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det gjør jeg også. Jeg måtte til slutt si ifra også, at vi inviterer selv når vi ønsker besøk. Sa det på en hyggelig måte, og etter det har jeg sluppet å finne på unnskyldninger som er legitime for å si nei.

Anonymkode: a43eb...294

Det skal jeg også begynne med. Vi inviterer når vi vil ha besøk.

Anonymkode: f56de...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får sånn barnevakt følelse når jeg får melding om H eller W eller C kan komme til oss. Jeg skal altså være barnevakt? Fatter ikke at det har blitt slik.  Jeg er alene med 3 barn og så blir jeg bedt om å være barnevakt? Unnskyld meg: Denne tråden  ble opprettet fordi foreldre aldri gjør gjengjeld. Noen gjør, men det er få som gjør. Jeg tenker at riktig svar fremover må bli: Ah, dersom Charlotte er selskapssyk, kan jeg sende mine 3 barn til dere? Ville det ha vært innafor? De spør konkret om dems barn kan komme til oss, og jeg sier at jeg sender 3 stk. barn til dem? Innafor?

 

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Du kan ikke sende 3 stykker, men du kan gjerne spørre om den Charlotte er like gammel som kan komme på besøk til charlotte. De to andre må bli hjemme eller leke med egne venner.

Anonymkode: 719f1...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spurvugla skrev:

Men er det så mye mer styr å ha barn på besøk enn å sende barna til andre?

Hvis mitt barn skal besøke noen må jeg jo følge det, det er lettere for meg hvis de kan være hos oss. Barna styrer på egenhånd og trenger ingen oppvartning, så jeg kan gjøre alt jeg ellers ville ha gjort av husarbeid og matlaging og sånt med et ekstra barn her. 

Det kommer jo helt an på barna og hvor gamle de er. Er ikke alle gjester som kan styre på egen hånd med mitt barn uten at de enten blir veldig voldsomme, veldig kranglete eller, aller verst, veldig «kreative», haha! Da må vi voksne ha tid til å veilede om det skal bli en hyggelig stund. 

Andre er det ren avlastning å ha på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal liksom verne barnet fra å bli lei seg fordi de ikke kan gå på besøk? Hva er dette for noe?

Anonymkode: f56de...c1e

Ikke vernes nødvendigvis, men dersom jeg kan spare skuffelse, tårer og tenners gnissel med å høre med mor eller far om det passer først før barnet har giret seg fullstendig opp for besøk som kanskje ikke passer, så gjør jeg selvsagt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn inviterer seg selv over på besøk hos andre har vi praktisert siden eldste gikk i bhg, og det er da for faen ikke verre enn å svare at "oj så koselig, men idag passer det ikke at Bjørulv konmer hit, kanskje de kan leke sammen imorgen heller?" hvis det absolutt byr dere helt imot at barnet deres får en kompis over.

Andre foreldre spør meg, og jeg har spurt flere ganger selv, og vi er alle skjønt enige om at det bare er hyggelig at noen ønsker å være sammen med vårt barn, og at man selvfølgelig står fritt til å si ifra om det ikke passer.

Ikke rart det er krig i verden, ass 🙄

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser jeg at dette svinger begge veier. Personlig synes jeg det er supert at barna ønsker å være her. Og jeg håper det er med å danne grunnlaget og trygghetsfølelsen til de blir så gamle at de begynner å dra på fest og gå på byen. At de da vet at treng de hjelp eller trygg havn så er jeg her. 

I tillegg så er fordelen med at de kommer hjem hit så slipper jeg å skysse hit og dit. Da kan jeg fikse og få unna det jeg ønsker mens barna leker. 

Anonymkode: d6fee...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt IKKE frekt å spørre om barnet kan komme og leke!! Det høres ut som mange her som syns dette, er ‘bortskjemte’ med å ha barn som alltid har noen å leke med, besøke eller ringe på hos. 

For vår del, blir vi kjempeglade om noen spør om deres barn kan komme og leke med våre barn. Det skjer altfor sjeldent, og vi er stort sett de foreldrene som båre inviterer og spør. Det er slitsomt, sårt og leit å hele tiden måtte være de som spør, men aldri bli invitert. Vi må svelge mange kameler, og tåle veldig mange ‘Det passer ikke’ (jeg har lært meg å hate det uttrykket, fordi det er så lett å bruke uten å tenke på at det sitter et spent barn og venter på svar på om de får leke med vennen sin). Men vi kan jo ikke gi opp. Sånn har verden blitt - ganske selvsentrert. Heldigvis treffer vi enkelte snille varme sjeler innimellom, og de verner vi godt om. Så, dere som syns stygt om andre som spør - kanskje det sitter et ensomt barn der som ikke har noen å leke med? Det kunne vært ditt barn 💔

Anonymkode: 3373b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2020 den 22.42, Anonym bruker skrev:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk? 

Anonymkode: f56de...c1e

Jeg har alltid invitert hjem til oss, men hadde en mor på skolen med et barn i klassen over vår datter. Hun bare kjørte bort til oss, parkerte ungen sin  på trappen og kjørte avgårde igjen.

Vi bor langt ute i gokk, hvor man må kjøre ungene til de vennene som bor lengst unna.

Tok for meg den dama tilslutt , for noen ganger var vi på vei ut dørene og hadde helt andre planer, men da var moren stukket av, og hun hadde som regel kjørt andre  steder enn hjem, så vi måtte plutselig dra med oss en unge ekstra når vi skulle noen steder. 

Etter at jeg forklarte for henne at dette var uakseptabel oppførsel fra en voksen dame, så ble de vennskapsbåndene brutt, men det var ikke noe tap for noen av oss. 

 

 

 

Anonymkode: 96630...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt IKKE frekt å spørre om barnet kan komme og leke!! Det høres ut som mange her som syns dette, er ‘bortskjemte’ med å ha barn som alltid har noen å leke med, besøke eller ringe på hos. 

For vår del, blir vi kjempeglade om noen spør om deres barn kan komme og leke med våre barn. Det skjer altfor sjeldent, og vi er stort sett de foreldrene som båre inviterer og spør. Det er slitsomt, sårt og leit å hele tiden måtte være de som spør, men aldri bli invitert. Vi må svelge mange kameler, og tåle veldig mange ‘Det passer ikke’ (jeg har lært meg å hate det uttrykket, fordi det er så lett å bruke uten å tenke på at det sitter et spent barn og venter på svar på om de får leke med vennen sin). Men vi kan jo ikke gi opp. Sånn har verden blitt - ganske selvsentrert. Heldigvis treffer vi enkelte snille varme sjeler innimellom, og de verner vi godt om. Så, dere som syns stygt om andre som spør - kanskje det sitter et ensomt barn der som ikke har noen å leke med? Det kunne vært ditt barn 💔

Anonymkode: 3373b...813

Helt enig med alt du skriver!

Anonymkode: 68074...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt IKKE frekt å spørre om barnet kan komme og leke!! Det høres ut som mange her som syns dette, er ‘bortskjemte’ med å ha barn som alltid har noen å leke med, besøke eller ringe på hos. 

For vår del, blir vi kjempeglade om noen spør om deres barn kan komme og leke med våre barn. Det skjer altfor sjeldent, og vi er stort sett de foreldrene som båre inviterer og spør. Det er slitsomt, sårt og leit å hele tiden måtte være de som spør, men aldri bli invitert. Vi må svelge mange kameler, og tåle veldig mange ‘Det passer ikke’ (jeg har lært meg å hate det uttrykket, fordi det er så lett å bruke uten å tenke på at det sitter et spent barn og venter på svar på om de får leke med vennen sin). Men vi kan jo ikke gi opp. Sånn har verden blitt - ganske selvsentrert. Heldigvis treffer vi enkelte snille varme sjeler innimellom, og de verner vi godt om. Så, dere som syns stygt om andre som spør - kanskje det sitter et ensomt barn der som ikke har noen å leke med? Det kunne vært ditt barn 💔

Anonymkode: 3373b...813

Hvis barnet er ensom så kan dere jo invitere noen hjem, ikke invitere barnet deres til noen. Dette handler jo ikke om ensomhet hos barn, dette innlegget handler om foreldre dom syntes det er deilig å bli kvitt barnet sitt noen timer.

Anonymkode: 4fde8...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barnet er ensom så kan dere jo invitere noen hjem, ikke invitere barnet deres til noen. Dette handler jo ikke om ensomhet hos barn, dette innlegget handler om foreldre dom syntes det er deilig å bli kvitt barnet sitt noen timer.

Anonymkode: 4fde8...4af

Og dersom man har invitert et annet barn 15 ganger hjem til seg, og de har det kjempefint sammen, men det kommer ALDRI en invitasjon andre veien? Barnet ditt begynner å spørre ‘Hvorfor blir jeg aldri invitert til ....?’.
 

Hvordan kan folk tro at det er greit at deres barn hele tiden drar på besøk men de gidder aldri å invitere hjem til seg? Opplever dette stadig... ressurssterke, oppegående mennesker som gjerne takker ja til å sende barna dine bort på besøk. Jeg er lært opp til å gjengjelde invitasjoner jeg, da, men det er mange som driter en lang i dette. De ser ikke forbi sin egen nese.  Da blir det (etter 15 ganger hos oss) at jeg må bite i det sure eplet og spørre om barnet mitt kan komme til dem en tur. Men det er kjipt, og noe av det vanskeligste med å være forelder i dagens samfunn. 

Anonymkode: 3373b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn på 8 år har en del utfordringer som gjør at han sliter faglig og sosialt. Han blir omtrent aldri invitert på besøk, annet enn til bursdag. Vi inviterer her, men får sjelden invitasjon tilbake. To ganger har vi spurt andre foreldre om det er ok at han kommer dit. Dette fordi han selv ofte spør: « Kan jeg komme på besøk til x», og jeg synes det er veldig sårt at han aldri blir invitert. Dere får mislike det om dere vil, men gå gjerne en mil i mine sko først.

Anonymkode: 1b0cd...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dersom man har invitert et annet barn 15 ganger hjem til seg, og de har det kjempefint sammen, men det kommer ALDRI en invitasjon andre veien? Barnet ditt begynner å spørre ‘Hvorfor blir jeg aldri invitert til ....?’.
 

Hvordan kan folk tro at det er greit at deres barn hele tiden drar på besøk men de gidder aldri å invitere hjem til seg? Opplever dette stadig... ressurssterke, oppegående mennesker som gjerne takker ja til å sende barna dine bort på besøk. Jeg er lært opp til å gjengjelde invitasjoner jeg, da, men det er mange som driter en lang i dette. De ser ikke forbi sin egen nese.  Da blir det (etter 15 ganger hos oss) at jeg må bite i det sure eplet og spørre om barnet mitt kan komme til dem en tur. Men det er kjipt, og noe av det vanskeligste med å være forelder i dagens samfunn. 

Anonymkode: 3373b...813

Er det å få besøk men ikke bli invitert tilbake bedre en ingenting, eller er det bedre at man da takker nei til å komme på besøk?

Jeg har selv en gutt som har mange venner og mye besøk hjemme. Det er en gutt i klassen hans som inviterer ham på besøk av og til, og som ikke har så mange venner. Han liker ikke kjempegodt å leke med denne gutten egentlig, men takker ja til å komme på besøk fordi foreldrene hans ofte finner på mye morsomt med dem. Men han har ikke lyst til å ha besøk av denne gutten selv.

Bør jeg da tvinge ham til å ta imot besøk av ham? (Jeg har prøvd å overtale, forklare osv, det hjelper ikke.) Eller takke nei når han blir invitert dit? Jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør håndtere dette, så lurer på hva du ville foretrukket.

Anonymkode: 1c391...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det å få besøk men ikke bli invitert tilbake bedre en ingenting, eller er det bedre at man da takker nei til å komme på besøk?

Jeg har selv en gutt som har mange venner og mye besøk hjemme. Det er en gutt i klassen hans som inviterer ham på besøk av og til, og som ikke har så mange venner. Han liker ikke kjempegodt å leke med denne gutten egentlig, men takker ja til å komme på besøk fordi foreldrene hans ofte finner på mye morsomt med dem. Men han har ikke lyst til å ha besøk av denne gutten selv.

Bør jeg da tvinge ham til å ta imot besøk av ham? (Jeg har prøvd å overtale, forklare osv, det hjelper ikke.) Eller takke nei når han blir invitert dit? Jeg er veldig usikker på hvordan jeg bør håndtere dette, så lurer på hva du ville foretrukket.

Anonymkode: 1c391...2fd

Hadde jeg vært deg, hadde jeg invitert barnet innimellom uansett om barnet mitt ville eller ikke. Vi har selv gjort dette. Barna våre får ikke bestemme alt utifra sin egen komfortsone. Jeg oppdrar dem til å vise hensyn og god folkeskikk ovenfor alle de omgås. Dette innebærer blant annet å gjengjelde invitasjoner.

Dette var ikke frekt ment, men jeg har ikke noe konkret svar på det du spør om, siden jeg faktisk mener at man skal se situasjonen fra et ‘upopulært’ barn sitt persoektiv også. Som sagt, det kunne vært ditt barn💔

Anonymkode: 3373b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg invitert barnet innimellom uansett om barnet mitt ville eller ikke. Vi har selv gjort dette. Barna våre får ikke bestemme alt utifra sin egen komfortsone. Jeg oppdrar dem til å vise hensyn og god folkeskikk ovenfor alle de omgås. Dette innebærer blant annet å gjengjelde invitasjoner.

Dette var ikke frekt ment, men jeg har ikke noe konkret svar på det du spør om, siden jeg faktisk mener at man skal se situasjonen fra et ‘upopulært’ barn sitt persoektiv også. Som sagt, det kunne vært ditt barn💔

Anonymkode: 3373b...813

Dette synes jeg er et veldig godt perspektiv! 

Anonymkode: 1bc76...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn på 8 år har en del utfordringer som gjør at han sliter faglig og sosialt. Han blir omtrent aldri invitert på besøk, annet enn til bursdag. Vi inviterer her, men får sjelden invitasjon tilbake. To ganger har vi spurt andre foreldre om det er ok at han kommer dit. Dette fordi han selv ofte spør: « Kan jeg komme på besøk til x», og jeg synes det er veldig sårt at han aldri blir invitert. Dere får mislike det om dere vil, men gå gjerne en mil i mine sko først.

Anonymkode: 1b0cd...86a

Det var leit å høre. Frykter at mitt barn også kommer til å oppleve det samme. Hun er også annerledes 😔

Anonymkode: 6d4d1...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mitt barn på 8 år har en del utfordringer som gjør at han sliter faglig og sosialt. Han blir omtrent aldri invitert på besøk, annet enn til bursdag. Vi inviterer her, men får sjelden invitasjon tilbake. To ganger har vi spurt andre foreldre om det er ok at han kommer dit. Dette fordi han selv ofte spør: « Kan jeg komme på besøk til x», og jeg synes det er veldig sårt at han aldri blir invitert. Dere får mislike det om dere vil, men gå gjerne en mil i mine sko først.

Anonymkode: 1b0cd...86a

Vi er flere som har det sånn❤️Håper du finner likesinnede der du bor, som kan være til støtte og gjengjelde invitasjoner. Vi har truffet veldig få i bygda vi bor i. Her er fasaden veldig viktig, så det å innrømme at barnet ditt ikke har så mange å besøke er helt utenkelig for folk her. Dette er et element av det å være forelder som jeg aldri hadde forventet skulle være så vanskelig og sårt. 

Anonymkode: 3373b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg invitert barnet innimellom uansett om barnet mitt ville eller ikke. Vi har selv gjort dette. Barna våre får ikke bestemme alt utifra sin egen komfortsone. Jeg oppdrar dem til å vise hensyn og god folkeskikk ovenfor alle de omgås. Dette innebærer blant annet å gjengjelde invitasjoner.

Dette var ikke frekt ment, men jeg har ikke noe konkret svar på det du spør om, siden jeg faktisk mener at man skal se situasjonen fra et ‘upopulært’ barn sitt persoektiv også. Som sagt, det kunne vært ditt barn💔

Anonymkode: 3373b...813

Takk for svar. :) Jeg er klar over at det kunne vært mitt barn, jeg har selv vært dette barnet, nettopp derfor synes jeg det er så vanskelig. Jeg har tenkt at hvis gutten min drar på besøk til dem, som han faktisk har lyst til, så kan det kanskje utvikle seg et "ordentlig" vennskap etter hvert, som gjør at han vil ha denne gutten på besøk selv. Jeg har tenkt at det er det hans foreldre tenker også, ettersom de tydeligvis legger en ekstra innsats i å få disse besøkene til å bli hyggelige og gi guttene gode felles opplevelser.

Men ved påtvunget samvær er jeg redd det går andre veien, at han får en motvilje mot ham og slutter å takke ja til å dra til ham hvis han skjønner at det er derfor han må ha ham på besøk.

Men jeg er åpen for at jeg kanskje tenker helt feil, det er helt nytt for meg å være på denne siden av problemstillingen.

Anonymkode: 1c391...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er flere som har det sånn❤️Håper du finner likesinnede der du bor, som kan være til støtte og gjengjelde invitasjoner. Vi har truffet veldig få i bygda vi bor i. Her er fasaden veldig viktig, så det å innrømme at barnet ditt ikke har så mange å besøke er helt utenkelig for folk her. Dette er et element av det å være forelder som jeg aldri hadde forventet skulle være så vanskelig og sårt. 

Anonymkode: 3373b...813

Takk ❤️Nå felte jeg faktisk en tåre. En stor klem til deg. Det kan være så vondt å være mamma.

Anonymkode: 1b0cd...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Er det så vanskelig å forstå at det kanskje er Charlotte selv som ønsker å gå på besøk?

Da jeg var barn var vi frem og tilbake slik hele tiden. Fra vi var ganske små så kom vi gjerne med ønsker til hverandre om å komme på besøk. Vi kunne leke noe og så planlegge at vi neste dag hadde lyst til å fortsette leken der vi visste vi måtte slippe den den dagen - og for å fortsette neste dag måtte vi jo da nesten være hjemme hos samme barn. (Vi fikk gjerne også lov til å la ting få ligge en dag i slike tilfeller, måtte ikke rydde alt bort hver dag hvis det var noe vi mente var spesielt.) Så kunne vi finne på at nå var vi lei av å være der, så dro vi heller hjem til den andre - eller vi dro til noen helt andre. Barn lærer ulike ting av å være sammen ulike steder med ulike utfordringer eller goder eller leker eller personer eller dyr.

Barn er selvstendige sosiale vesener fra forbausende ung alder i mange tilfeller. Med tanke på hvor sosialiserte de blir i barnehager i dag så burde det ikke være mindre enn da jeg var lita.

Forskjellen er kanskje at vi fikk lov til å utvikle denne siden. Som andre har nevnt, det var også ok å gå og ringe på og høre hos en venn om det var greit å komme dit å leke inne eller ute. Og om det ikke var det så hendte det vi avtalte noe en annen dag, eller ikke. Så gikk vi hjem, eller fant noen andre å leke med.

Og noen ganger kan det være grunner i hjemmet som gjør at det er ekstra viktig for et av barna kan komme seg ut.

Jeg tror dine barn på lengre sikt vil slite med den måten du tolker ting og kommuniserer på. På sikt vil ikke dine unger være fornøyde bare ved å henge med hverandre. Og tvillingene dine trenger å få lov til å utvikle seg som de individene de er, og ikke alltid måtte være to.

 

Anonymkode: 1f031...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Kan være Charlotte i utgangspunktet kun ønsker å invitere ene tvillingen. Men, får ikke forskjellsbehandle pga utfordringene andre tvillingen din har. Kan være Charlotte har ett hjem foreldrene ikke ønsker at de andre barna skal se i redsel for mobbing. Kan være at Charlotte selv spør om foreldrene kan høre om hun kan komme på besøk. Kan være Charlotte har søsken med utfordringer som gjør at hennes besøk blir ødelagt eller at det kan hende hun trenger fri fra dem. 

Ift barnevakt spørsmålet du stilte i utgangspunktet så er man ikke mer barnevakt enn at skjer det noe så ringer man foreldrene som da kommer. 

Anonymkode: d6fee...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takker for alle svar. Mitt spørsmål, som jeg ikke føler er ordentlig besvart er:

Si meg en ting. Hvorfor er det slik at man inviterer eget barn til å besøke andre barn? Sånn: Kan Charlotte komme til dere? Hvorfor inviterer dere ikke det aktuelle barnet til å besøke Charlotte dersom hun er selskapssyk?

HI

Anonymkode: f56de...c1e

Hvis det skjer igjen og igjen og bare går én vei, så kan jeg ikke komme på noen fornuftig forklaring, annet enn at foreldrene ønsker fri. Da synes jeg det er like rart som deg.

Her har jeg kun gjort dette unntaksvis (kanskje 2-3 ganger i løpet av flere år) når et barn har vært veldig mye hos hos uten at mitt barn har vært hos dem. I det ene tilfellet visste jeg at det andre barnet lenge hadde ønsket besøk av mitt barn, men mitt barn turte ikke. Så når han da plutselig sa at han ville, så benyttet jeg sjansen.

Anonymkode: 1c391...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke dere bare gjøre det samme tilbake en annen gang da?

Poenget er jo at barnet selv ønsker å dra på besøk til vennen sin. Akkurat slik som da jeg og mine venner ringte på dørene til hverandre fra vi var fire år gamle.

Anonymkode: 68074...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...