Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Min gutt på straks 13 år har så lyst til å reise til Italia, og jeg hadde vært så takknemlig om noen her kunne komme med gode tips til oss😃Vi aner ikke hvor i Italia, men jeg har ikke så lyst på Roma (hvor jeg har hørt det er såå mange turister). Vi blir to voksne og en tenåring og har to ønsker; direktefly (altså slippe å bytte) og unngå den varmeste tiden. Vi er en rolig familie som liker å slappe av, kose oss med deilig italiensk mat, spise is og oppleve italiensk stemning😄 Supert om du med erfaring kan hjelpe meg i gang👍 Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Jeg husker familien var i Italia da jeg var på hans alder. Vi var ved Gardasjøen. En av de beste ferieminnene jeg har fra barndommen 😊 vakkert, masse folk på min alder, masse aktiviteter, god mat etc 😊 Google så finner du masse. Vi kjørte bil, men man kan fly til Verona som ligger rett ved. Anonymkode: eb4aa...682
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Jeg reiste i september, og det var helt fantastisk. Var over 20 varmegrader og helt herlig. Tok fly til Piza og reiste til Siena og videre til Firenze derfra. Fikk se landsbygda, besøkte et vinslott og hadde omvisning der (de leverte til Vatikanet) og siden dette var midt i innhøstingen fikk vi smake på forskjellige druer også. Siena var fantastisk, gammel middelalderby. Så fikk vi litt shopping og storby i Firenze, men også mye kultur, flotte bygninger osv. Vi meldte oss på en guidet tur med svensk guide der og det var kjempefint. Vært i Roma også, det var i mai. Da var vi (u)heldig med været for det var en skikkelig hetebølge. Å stå i colosseum med over 30 grader i skyggen anbefales ikke, det var så varmt. Roma var veldig møkkete og bråkete synes jeg, men vel verdt turen likevel. Det er mye å se der som ikke er andre steder, arkitekturen er helt fantastisk og man går og sier wow hele tiden. Anonymkode: a3186...7f8
prekæs Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 (endret) Sjekk ut sjøene i Nord. Como og Garda, men også de andre noe mindre. Stille, rolig og autentisk. Flyr du til Bergamo/Milano er veien enkel. Min tenåring vil gjerne tilbake dit til sommeren. Dessuten levelige temperaturer, selv midtsommers Endret 6. januar 2020 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Tusen takk, snille dereNoterer meg alt og skal sjekke ut. hi Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Og kom veldig gjerne med tips om småsteder/mindre byer (vi trenger ikke reise til storbyer) og konkrete hoteller. hi Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Diano Marina, veldig koselig by, du kan fly t/r Nice. Her har vi bodd, ordentlig byhotell med basseng og det følger med solsenger på stranda som er fem min å gå til https://www.hoteltorinodiano.it Anonymkode: cbb98...062
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Roma er et fantastisk sted og velger dere for eksempel uten om de faste sesongene så er det ikke mange turister der, vert der desember lite med folk, i september lite folk og juli massevis av folk Anonymkode: c5b5e...90d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Liguriakysten er full av fine, små steder. Diano Marina, som hun over nevner, Marina di Andora, Laigueglia, Allasio, Albenga (litt større by). Fly til Nice og ta toget derfra eller lei bil. Anonymkode: c9e9c...7e2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Kan anbefale den lille feriebyen Eraclea Mare på det varmeste. Her er det kort tvei inn til Venezia, perfekt som dagstur. Stort kjøpesenter og badeland i Lido De Jesolo (naboby). Her ferierer det få skandinaver. Anonymkode: 6b548...948
the amazing spidermamma Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Skal dere ha med/leie bil? Da kan dere f.eks bruke Siena som utgangspunkt og besøke disse mindre byene som ligger rundt omkring i nærheten. F.eks Castellina, San Gimignano, Greve, Monteriggioni m.fl. Det er også fint i Ferrara, Padova, Spoleto, Gubbio, Modena, Verona, Pistoia ... Uansett hvor dere reiser, så pass på å finne ut når de har marked. Det er gøy, og man kan gjøre noen shoppingkupp (hvis det er et bra marked, det varierer. Men det er gøy uansett!). Hvis dere har mulighet, så går det an å hive seg rundt med en gang skolen slutter i juni. Da er det ennå ikke høysesong.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Diano Marina, veldig koselig by, du kan fly t/r Nice. Her har vi bodd, ordentlig byhotell med basseng og det følger med solsenger på stranda som er fem min å gå til https://www.hoteltorinodiano.it Anonymkode: cbb98...062 Her har vi vært og, var helt fantastisk der. Begge barna koste seg mye, eldste var 13 år. Men vi var der på sommeren, så ble mye bading. Kjekt og ta toget til noen av de små byene rundt og. Vi hadde og noen dager i Nice, og var da og en dag i Monaco. Veldig fint å få med seg, om man først er der. Anonymkode: 5c442...76a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Men vær forberedt på elendige engelskkunnskaper når dere kommer litt utenfor de typiske turiststedene Ble overrasket over hvor lite de kan, midt i europa liksom, også snakker de bare italiensk. Det har blitt litt bedre med den oppvoksende generasjonen, alt blir ikke dubbet lenger, de ser på youtube og hører på musikk, og lærer litt engelsk på skolen, men de voksne og eldre kunne virkelig ingenting. Så det blir en del tegnspråk, fakter osv for å gjøre seg forstått. Anonymkode: a3186...7f8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan anbefale den lille feriebyen Eraclea Mare på det varmeste. Her er det kort tvei inn til Venezia, perfekt som dagstur. Stort kjøpesenter og badeland i Lido De Jesolo (naboby). Her ferierer det få skandinaver. Anonymkode: 6b548...948 Dagstur til Venezia høres perfekt ut! Hvordan kommer man seg til Eraclea M? hi Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #15 Skrevet 7. januar 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Men vær forberedt på elendige engelskkunnskaper når dere kommer litt utenfor de typiske turiststedene Ble overrasket over hvor lite de kan, midt i europa liksom, også snakker de bare italiensk. Det har blitt litt bedre med den oppvoksende generasjonen, alt blir ikke dubbet lenger, de ser på youtube og hører på musikk, og lærer litt engelsk på skolen, men de voksne og eldre kunne virkelig ingenting. Så det blir en del tegnspråk, fakter osv for å gjøre seg forstått. Anonymkode: a3186...7f8 Tusen takk for viktig tips! hi Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #16 Skrevet 7. januar 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Diano Marina, veldig koselig by, du kan fly t/r Nice. Her har vi bodd, ordentlig byhotell med basseng og det følger med solsenger på stranda som er fem min å gå til https://www.hoteltorinodiano.it Anonymkode: cbb98...062 Skal sjekke dette😃Hvor langt er det fra Nice? hi Anonymkode: d05f4...a41
Twintipp Skrevet 7. januar 2020 #18 Skrevet 7. januar 2020 Vi har vært mange steder i Italia, og alle med tenåring, og han elsket det. Men, ingenting slår Cefalu. Atmosfæren, nostalgien..alt🥰
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, Twintipp skrev: Vi har vært mange steder i Italia, og alle med tenåring, og han elsket det. Men, ingenting slår Cefalu. Atmosfæren, nostalgien..alt🥰 Hvordan kommer man seg dit? hi Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 10 minutter siden, Twintipp skrev: Vi har vært mange steder i Italia, og alle med tenåring, og han elsket det. Men, ingenting slår Cefalu. Atmosfæren, nostalgien..alt🥰 Ååå der har jeg også vært!! Nydelig plass. Men hele Italia er en perle i seg selv 🇮🇹❤️ Anonymkode: 56f3c...81a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #21 Skrevet 7. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kommer man seg dit? hi Anonymkode: d05f4...a41 Det er på Cicilia Anonymkode: 56f3c...81a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2020 #22 Skrevet 7. januar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er på Cicilia Anonymkode: 56f3c...81a Går det direktefly dit? Anonymkode: d05f4...a41
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2020 #23 Skrevet 10. januar 2020 En siste dytt..Beklager mas😄 hi Anonymkode: d05f4...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå