Gå til innhold

Ville du sagt fra til ektefellen ved utroskap på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke visst.
Jeg har blitt bedratt av mannen min i en årrekke og jeg vet at om jeg IKKE fant ut av det ville vi hatt det fint nå. Istedenfor å gå fra hverandre.

Anonymkode: ef1b7...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere har også svart at de VILLE visst, og at de ville oppfattet det som et svik dersom alle gikk rundt og visste og ingen sa noe. Jeg ser ingen grunn til å høre mer på dem som ikke ville visst. Her kan det tippe begge veier, så jeg får følge magefølelsen min.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

At det kan oppleves som et svik fra venner og bekjente er sikkert riktig. Kolleger de ikke kjenner er faktisk en helt annen sak.

 

Jeg hadde fortalt vennene mine om jeg visste noe og livssituasjonen deres var slik at de kunne forholde seg til det. Kollegers partnere vet jeg alt for lite om til å kunne vurdere konsekvensene.

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke visst.
Jeg har blitt bedratt av mannen min i en årrekke og jeg vet at om jeg IKKE fant ut av det ville vi hatt det fint nå. Istedenfor å gå fra hverandre.

Anonymkode: ef1b7...ed3

For ett tåpelig svar! Du er nok en av de som er utro tenker jeg, som vil at andre skal holde på din hemmelighet. 

Anonymkode: 52c2f...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For ett tåpelig svar! Du er nok en av de som er utro tenker jeg, som vil at andre skal holde på din hemmelighet. 

Anonymkode: 52c2f...9d2

Ja det må du gjerne tro. Men sannheten er at når jeg fersket mannen min såpass mange ganger, vi jobbet oss gjennom det, vi kom til et punkt hvor vi var lykkelige. Så plutselig smalt bomba med at det var mer. Det skulle jeg ønske jeg aldri fant ut. Da hadde jeg ikke følt meg som nummer 2 bestandig. Han har ikke hatt sex med disse damene da, (sier han) men han har utviklet et forhold til de over tid og delt mye han ikke var i sin rett til å dele.

Anonymkode: ef1b7...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er uenig med deg. Men det har vært nyttig å få din input, for til flere dårlige argumenter du kommer med, dess mer kjenner jeg at det er riktig å gi beskjed.

Anonymkode: e28f0...96e

Selvrettferdighet er en følelse som ikke er så vanskelig å fyre opp - den trenger tydeligvis lite næring. 

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 15.30, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer litt:

Alle dere som oppfordrer hi til ikke å si noe: Det betyr jo i praksis at dere godtar utroskap. Synes dere det er greit om partneren deres er utro og venner og kolleger vet om det, men ingen sier noe?

Jeg synes ikke det er greit! Har man en partner skylder man i alle fall vedkommende å være ærlig. Å være offentlig utro er jo også å henge sin partner ut som mindre verd og utilstrekkelig. 

Anonymkode: 46ef8...717

Jeg opererer ikke med begrep som  tro og utro. Å ha sex med en person er frivillig, og det kan ingen nekte deg selv om du er i et forhold.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2020 den 17.22, Anonym bruker skrev:

Nei jeg er ikke sikker på det selvsagt. Det er derfor jeg spør om andres meninger. Av hensyn til henne - ikke til idioten. Til nå vurderer jeg det slik at det er verre å ikke si fra til en som ville vite enn omvendt.

Anonymkode: e28f0...96e

Du har jo ment det hele tiden. Alle som sier det motsatte, begynner du å argumentere med. Alle som snakker deg etter munnen, er du fornøyd med. Du er bare en sensasjonslysten gribb som vil ha litt action.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, DetYrer skrev:

Og det var idiotisk skrevet, du er ikke i en posisjon til å bestemme hva slags kraft "et sidesprang" har. Du bestemmer ikke at folk ikke synes det er en big deal. Det er en grunn til at folk slår opp hvis partneren har vært utro.

Men alle folk gjør ikke det. Syns du skal lese deg litt opp. Ikke alle folk legger HELE forholdet sitt på ett eneste premiss (seksuell eksklusivitet.) Mange folk har flere grunner til å være sammen; ikke kun partnerens evne til å holde seg unna utenomekteskapelig sex.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere har også svart at de VILLE visst, og at de ville oppfattet det som et svik dersom alle gikk rundt og visste og ingen sa noe. Jeg ser ingen grunn til å høre mer på dem som ikke ville visst. Her kan det tippe begge veier, så jeg får følge magefølelsen min.

HI

Anonymkode: e28f0...96e

Nei, du hører kun på dem som bekrefter deg... 

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du hører kun på dem som bekrefter deg... 

Anonymkode: 0da81...c05

Javel, det er helt greit for meg at du tror det. Du kan også gjerne mene at jeg er en "gribb", og alle de andre karakteristikkene du slenger rundt deg. 

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

At det kan oppleves som et svik fra venner og bekjente er sikkert riktig. Kolleger de ikke kjenner er faktisk en helt annen sak.

 

Jeg hadde fortalt vennene mine om jeg visste noe og livssituasjonen deres var slik at de kunne forholde seg til det. Kollegers partnere vet jeg alt for lite om til å kunne vurdere konsekvensene.

Anonymkode: e3a49...aa5

Helt enig, godt poeng. Det er forskjell på venner  og perifere kolleger.

Anonymkode: 4a0d2...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mer og mer inntrykk av at du vil si fra for at du selv skal føle deg bedre. Hva konsekvensene blir for de involverte er ikke fullt så viktig som at du føler deg moralsk ovenpå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt STOR pris på å få beskjed, om dette var min mann. Jeg vil selv velge om jeg vil være sammen med en utro drittsekk, og da trenger jeg å vite sannheten. 

 

Anonymkode: 557a4...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg får mer og mer inntrykk av at du vil si fra for at du selv skal føle deg bedre. Hva konsekvensene blir for de involverte er ikke fullt så viktig som at du føler deg moralsk ovenpå. 

 

Dette er ikke hennes motivasjon, og det vet du så inderlig godt. Ikke tillegg henne vikarierende motiver. Hun har empati med en fremmed kvinne som blir bedratt i fullt dagslys. 

Anonymkode: 557a4...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men alle folk gjør ikke det. Syns du skal lese deg litt opp. Ikke alle folk legger HELE forholdet sitt på ett eneste premiss (seksuell eksklusivitet.) Mange folk har flere grunner til å være sammen; ikke kun partnerens evne til å holde seg unna utenomekteskapelig sex.

Anonymkode: 0da81...c05

Vel, de aller fleste vil gjerne ha en partner som ikke ligger rundt. De aller, aller fleste. Særlig kvinner med tre små barn kanskje?

Anonymkode: 557a4...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke hennes motivasjon, og det vet du så inderlig godt. Ikke tillegg henne vikarierende motiver. Hun har empati med en fremmed kvinne som blir bedratt i fullt dagslys. 

Anonymkode: 557a4...10c

Det tenke du kun fordi du er overbevist om at det kun er rett og galt, men ingenting i mellom eller formidlende omstendigheter.

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det tenke du kun fordi du er overbevist om at det kun er rett og galt, men ingenting i mellom eller formidlende omstendigheter.

Anonymkode: e3a49...aa5

Du aner ingenting om mine overbevisninger, eller om mine evner til å se annet enn sort og hvitt. 

Du tillegger HI motivasjoner og tanker her hun ikke har gitt uttrykk for, det er urimelig. 

Anonymkode: 557a4...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville visst og hadde satt stor pris på at en kollega av min mann tok kontakt og fortalte det. Jeg syns du fremkommer som alt annet enn sensasjonslysten. Å tenke at «dette er ikke min sak» og se en annen vei kan være feigt og lite medmenneskelig like mye som det kan hedres som «å respektere andres privatliv». 

Anonymkode: c8a0d...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha blitt glad hvis noen fortalte dette til meg.
Det verste er jo hvis mannen blir smittet med HPV av høyrisiko type, og kvinnen blir smittet. Hun får celleforandring og etterhvert kreft. Dette bare på grunn av hans egoisisme, hans behov for nytelse. 
 

Hvis jeg var i din situasjon så hadde jeg fortalt. Spesielt hvis han gjør det åpenlyst. 

Anonymkode: 4ddc2...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel, det er helt greit for meg at du tror det. Du kan også gjerne mene at jeg er en "gribb", og alle de andre karakteristikkene du slenger rundt deg. 

Anonymkode: e28f0...96e

Det er ikke jeg som «tror» det, det et fu selv sim forteller det. 

Håper du får døra i trynet.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de aller fleste vil gjerne ha en partner som ikke ligger rundt. De aller, aller fleste. Særlig kvinner med tre små barn kanskje?

Anonymkode: 557a4...10c

«De aller fleste» styrer veldig mye her i verden. Men de styrer ikke individets oppfatning av sitt ekteskap. Hvordan man lever med utroskap er ikke et flertallsvedtak der den mest utbredte meningen vinner.

Anonymkode: 0da81...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ha blitt glad hvis noen fortalte dette til meg.
Det verste er jo hvis mannen blir smittet med HPV av høyrisiko type, og kvinnen blir smittet. Hun får celleforandring og etterhvert kreft. Dette bare på grunn av hans egoisisme, hans behov for nytelse. 
 

Hvis jeg var i din situasjon så hadde jeg fortalt. Spesielt hvis han gjør det åpenlyst. 

Anonymkode: 4ddc2...879

Men han gjør det ikke åpenlyst? Alt hi har å bygge på er at de en gang kom ut av et kott sammen, og at andre på jobb sladrer om dem. Det er et syltynt grunnlag å påføre to familier en tsunami altså. 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ha blitt glad hvis noen fortalte dette til meg.
Det verste er jo hvis mannen blir smittet med HPV av høyrisiko type, og kvinnen blir smittet. Hun får celleforandring og etterhvert kreft. Dette bare på grunn av hans egoisisme, hans behov for nytelse. 
 

Hvis jeg var i din situasjon så hadde jeg fortalt. Spesielt hvis han gjør det åpenlyst. 

Anonymkode: 4ddc2...879

Skjedde meg, faktisk. Nettopp operert livmorhalsen gang nr 2. Fått helt forakt for menn i generell form (jobber med saken), kvalm av primitiviteten og bekreftelse på myten om at de tenker med pikken. 

Anonymkode: c8a0d...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg opererer ikke med begrep som  tro og utro. Å ha sex med en person er frivillig, og det kan ingen nekte deg selv om du er i et forhold.

Anonymkode: 0da81...c05

Spesielt.

Anonymkode: e265d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg ville absolutt ikke fått beskjed om noe slikt av en tilfeldig person som ikke engang er sikker på hva hun vet, nei. 

Jeg hadde faktisk spurt henne hva i all verden hun tenkte på. 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Så du vil ikke la de som vet noe fortelle deg det? Du vil heller vente år og dag på at noen i din omgangskrets skal si det til deg? Men hvis personen har samme moralen som det ser ut til at halvparten av damene har her inne, så ville du aldri få rede på en dritt!

Anonymkode: dce58...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...