Gå til innhold

Ville du sagt fra til ektefellen ved utroskap på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke fremmed, og han har trykket sitt forhold opp i trynet på henne - og andre - ved å holde på på jobben. Det er han som er patetisk, kjære deg.

Men er det mange her som er utro selv? Er det derfor dere er så voldsomt på mannens side?

Godt mulig det er feil, men begynner å lure nå.

Anonymkode: 46ef8...717

Men hun vil jo bare gi beskjed til den ene partneren? Hun bidrar til å ødelegge en familie for å føle seg moralsk overlegen. Mens den andre familien ikke er så viktig?

Hun har ingenting med å blande seg inn i andres forhold. 

Man trenger ikke være utro selv for å skjønne at noen ting holder man seg unna. 

 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har tre små barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Så den andre fortjener ikke å få vite det, siden de ikke har 3 små barn`Det var da en merkelig logikk

Anonymkode: f85ea...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt merkelig at du skal si i fra

fordi han har barn og ikke hun. Det er da virkelig ikke i barnas interesse at mor finner ut dette. Et brudd med høyt konfliktnivå er faktisk ikke bra for barn. Du vet ingenting om hvorfor han har et forhold til kollegaen og du vet ingenting om hva konsekvensene av at du sier i fra blir. 

For paret uten barn kunne jeg forstått argumentasjonen, da kan  mannen i det minste velge før han går dypere inn. 

Om du må gjøre noe, så kan du jo kollegaene dine beskjed om at folk skjønner hva de holder på med. Du kan strekke det til at du har noe med at deres forhold blir en utfordring på jobben, men du har ingenting med at de har et forhold.

 

Livet skjer, utroskap er vondt og det suger, men å legge seg opp i andres liv suger faktisk mer.

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er helt merkelig at du skal si i fra

fordi han har barn og ikke hun. Det er da virkelig ikke i barnas interesse at mor finner ut dette. Et brudd med høyt konfliktnivå er faktisk ikke bra for barn. Du vet ingenting om hvorfor han har et forhold til kollegaen og du vet ingenting om hva konsekvensene av at du sier i fra blir. 

For paret uten barn kunne jeg forstått argumentasjonen, da kan  mannen i det minste velge før han går dypere inn. 

Om du må gjøre noe, så kan du jo kollegaene dine beskjed om at folk skjønner hva de holder på med. Du kan strekke det til at du har noe med at deres forhold blir en utfordring på jobben, men du har ingenting med at de har et forhold.

 

Livet skjer, utroskap er vondt og det suger, men å legge seg opp i andres liv suger faktisk mer.

Anonymkode: e3a49...aa5

Dette!!!

Anonymkode: 6a52e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har tre små barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Tenker du da at det er greiere å være utro om man ikke har barn? Eller er det denne mannen som du ikke liker du vil ta? Hun er ikke mindre drittsekk mot partneren sin enn han er. Det virker som at du egentlig ikke liker denne mannen og derfor vil du si fra til kona. For å ta han. Ikke for å være grei mot kona hans.

Anonymkode: 7b6b8...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen idioter av noen kvinner som «herser» her inne! Om de har et åpent forhold, hva fanken gjør vel det da om hun får høre fra Hi at mannen er «utro»? 

Hadde mannen min vært utro og alle andre hadde visst det men ikke sa noe, herregud så DUM jeg hadde følt meg! Hadde også følt meg dolket i ryggen av alle som visste. 

Om hun får vite det, så har hun et VALG! Han skal liksom bare gå rundt og pule «løs» og tro at ingen bryr seg? Nei, ikke fanden.

Om det ikke er så farlig for henne eller de har visse problemer i forholdet, så kan det løses. Om hun ikke vil ha et slikt svin så har hun rett til å vite det.

Det har heller ikke «bare» med følelser å gjøre. Gudene vet hva han er borti. Livmorhalskreft øker med antall sexpartnere. Den éne personen kan være «feil» person.

Anonymkode: ed236...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noen idioter av noen kvinner som «herser» her inne! Om de har et åpent forhold, hva fanken gjør vel det da om hun får høre fra Hi at mannen er «utro»? 

Hadde mannen min vært utro og alle andre hadde visst det men ikke sa noe, herregud så DUM jeg hadde følt meg! Hadde også følt meg dolket i ryggen av alle som visste. 

Om hun får vite det, så har hun et VALG! Han skal liksom bare gå rundt og pule «løs» og tro at ingen bryr seg? Nei, ikke fanden.

Om det ikke er så farlig for henne eller de har visse problemer i forholdet, så kan det løses. Om hun ikke vil ha et slikt svin så har hun rett til å vite det.

Det har heller ikke «bare» med følelser å gjøre. Gudene vet hva han er borti. Livmorhalskreft øker med antall sexpartnere. Den éne personen kan være «feil» person.

Anonymkode: ed236...b1b

Jeg er glad format min venninne ikke hadde kolleger som deg. Hun var gift med en psykopat som slo henne da hun falt for en kollega. Det tok vel et år før hun hadde styrke til å gå fra han og anmelde. Om noen hadde bestemt seg for å «gjøre det rette» og fortelle mannen hennes det, så hadde nok hun og kanskje også sønnen hennes vært død i dag.

 

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har tre små barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Herregud så grusomt av deg! Du vil gjøre de tre små barna til skilsmissebarn! I et brudd som neppe blir særlig pent siden en utenforstående har «varslet», i stedet for at de fant ut av det selv. 


Tror du ikke det er bedre om mor ikke vet? At barnas ve og vel er viktigere enn mors?
 

Stakkars, stakkars små. Du ofrer dem på ditt eget moralske alter nå...

Anonymkode: 55293...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke fremmed, og han har trykket sitt forhold opp i trynet på henne - og andre - ved å holde på på jobben. Det er han som er patetisk, kjære deg.

Men er det mange her som er utro selv? Er det derfor dere er så voldsomt på mannens side?

Godt mulig det er feil, men begynner å lure nå.

Anonymkode: 46ef8...717

Hersketeknikker som «kjære deg», og «dere som mener noe annet enn meg er også utro» kan du bare legge av deg. Du fremstår jo ikke noe bedre selv når du benytter hersketeknikker i diskusjonen. 

Anonymkode: 55293...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det egentlig du vil oppnå ved å leke moralsk vokter og bøddel? 

Hadde ei dame jeg ikke aner hvem er kommet med påstand om at mannen var utro, så hadde jeg virkelig lurt på om denne damen hadde en skjult agenda ovenfor mannen. (sjalu elskerinne, hevnmotiv, kaninkoker etc)
 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hersketeknikker som «kjære deg», og «dere som mener noe annet enn meg er også utro» kan du bare legge av deg. Du fremstår jo ikke noe bedre selv når du benytter hersketeknikker i diskusjonen. 

Anonymkode: 55293...f92

Er første gang i mitt liv jeg skriver "kjære deg". Om du ser det i sammenhengen er det svar til en som skriver "kjære deg".

Jeg skriver ikke at alle med en annen mening er utro selv! Les nå skikkelig. Men enkelte i tråden tar denne diskusjonen så personlig at jeg begynte å lure.

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg sagt ifra om det, dersom jeg var sikker på at det var tilfelle at han var utro. Hun har rett til å selv ta avgjørelsen om hun ønsker å leve sammen med ham eller ikke, og av respekt for andre mennesker så ønsker jeg å la dem få ta det valget helt selv. 

Alle plikter å si ifra om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, DetYrer skrev:

Selvfølgelig hadde jeg sagt ifra om det, dersom jeg var sikker på at det var tilfelle at han var utro. Hun har rett til å selv ta avgjørelsen om hun ønsker å leve sammen med ham eller ikke, og av respekt for andre mennesker så ønsker jeg å la dem få ta det valget helt selv. 

Alle plikter å si ifra om slikt.

Så du tar på deg å rette opp i all urett som blir begått i verden? Det var et hårete mål, må jeg si.  

Men hvordan vet du at det er ditt moralske kompass som er malen? Hva om man gjør mer vondt enn godt? Skal man alltid blande seg når man ser ting man ikke liker?

Og hvorfor har hi bare plikt å si fra til den ene av de bedradde? Hvilken moral er det? Bedre å blande seg og lage krise i en familie med barn enn en uten? 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tar på deg å rette opp i all urett som blir begått i verden? Det var et hårete mål, må jeg si.  

Men hvordan vet du at det er ditt moralske kompass som er malen? Hva om man gjør mer vondt enn godt? Skal man alltid blande seg når man ser ting man ikke liker?

Og hvorfor har hi bare plikt å si fra til den ene av de bedradde? Hvilken moral er det? Bedre å blande seg og lage krise i en familie med barn enn en uten? 

Anonymkode: 6a52e...3c5

Hæ? Alle som har en partner, skal få budskapet. Barn eller ikke.

Å leve i en så stor løgn er så feil som det kan få blitt. Og om kona får vite om det, kan komme seg videre og ikke kaste bort livet sitt på ham, med mindre hun selv ønsker det, så er det det beste. 

HUN skal få ta et valg. Det er hennes rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, DetYrer skrev:

Hæ? Alle som har en partner, skal få budskapet. Barn eller ikke.

Å leve i en så stor løgn er så feil som det kan få blitt. Og om kona får vite om det, kan komme seg videre og ikke kaste bort livet sitt på ham, med mindre hun selv ønsker det, så er det det beste. 

HUN skal få ta et valg. Det er hennes rett.

Hva vet du om andres forhold? Og hva vet du om hvor de du velger å informere er i livet? Hvordan kan du være så skråsikker på at det alltid er rett å få vite? 

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva vet du om andres forhold? Og hva vet du om hvor de du velger å informere er i livet? Hvordan kan du være så skråsikker på at det alltid er rett å få vite? 

Anonymkode: e3a49...aa5

Fordi hvis man tier, er man med på løgnen. Man er med på bedraget. Om hun lever i løgnen i 10 år til, kan det være mer ødeleggende enn om hun får vite om løgnen og bestemme seg for hva HUN ønsker med livet sitt. Hvis samboeren er utro, kan hun finne seg en som ikke er det. Om 10 år er det kanskje for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg VET at de har et forhold. Jeg har sett mange bevis, bla at de snek seg ut av et «kott» på jobben en kveld det bare var noen få igjen på kontoret. Flere andre på jobb vet også om forholdet, og folk har begynt å snakke om det.

For øvrig mener jeg ikke at jeg IKKE skal si fra til kjæresten til dama. Umiddelbart har jeg bare følt enda mer sorg på vegne av kona, siden de har vært gift lenge og har barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, DetYrer said:

Fordi hvis man tier, er man med på løgnen. Man er med på bedraget. Om hun lever i løgnen i 10 år til, kan det være mer ødeleggende enn om hun får vite om løgnen og bestemme seg for hva HUN ønsker med livet sitt. Hvis samboeren er utro, kan hun finne seg en som ikke er det. Om 10 år er det kanskje for sent.

Hvis hun velger å være i et forhold ti år frem i tid, må man ta utgangspunkt i at hun har det fint i forholdet. Dermed vil de ti årene være gode år av livet - et sidesprang har ikke en så stor kraft at det kan utslette ti år med gode minner altså ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, beef sister skrev:

Hvis hun velger å være i et forhold ti år frem i tid, må man ta utgangspunkt i at hun har det fint i forholdet. Dermed vil de ti årene være gode år av livet - et sidesprang har ikke en så stor kraft at det kan utslette ti år med gode minner altså ... 

Nei, det må man ikke. Det er fryktelig mange der ute som prøver og prøver, til tross for at ting er galt. Kanskje de t.o.m går i terapi sammen - og etterpå går han til jobben og har seg med en kollega. Bak hennes rygg. Imens hun sitter hjemme og tror at han gjør en innsats, at det er håp, og at det vil bli bedre. 

Så kommer noen og forteller henne hva som skjer, hun kan ta et valg. Bestemme seg for hva hun vil gjøre med sitt liv, hun får vite sannheten - får vite hvem han er, hva han gjør, hva slags menneske han er og hva han har gjort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

et sidesprang har ikke en så stor kraft at det kan utslette ti år med gode minner altså ... 

Og det var idiotisk skrevet, du er ikke i en posisjon til å bestemme hva slags kraft "et sidesprang" har. Du bestemmer ikke at folk ikke synes det er en big deal. Det er en grunn til at folk slår opp hvis partneren har vært utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en rett ting, å si i fra. Hvilket begredelig materiale mottaker er i om de takler det eller ikke er revnende likegyldig. Det skal ikke stå i veien for rett og talt.

Anonymkode: 3694d...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg VET at de har et forhold. Jeg har sett mange bevis, bla at de snek seg ut av et «kott» på jobben en kveld det bare var noen få igjen på kontoret. Flere andre på jobb vet også om forholdet, og folk har begynt å snakke om det.

For øvrig mener jeg ikke at jeg IKKE skal si fra til kjæresten til dama. Umiddelbart har jeg bare følt enda mer sorg på vegne av kona, siden de har vært gift lenge og har barn.

Anonymkode: e28f0...96e

Du har allerede bestemt deg for at du bør si i fra. Derfor ber jeg deg om å ta deg tid til å lese de svarene som ikke er enig med deg og reflektere litt ekstra over dem...

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, DetYrer said:

Og det var idiotisk skrevet, du er ikke i en posisjon til å bestemme hva slags kraft "et sidesprang" har. Du bestemmer ikke at folk ikke synes det er en big deal. Det er en grunn til at folk slår opp hvis partneren har vært utro.

Du er derimot "i posisjon" til å leke dommer over andres forhold? Komisk. 

Og jo, ti gode år blir ikke automatisk slettet av at man får vite om et gammelt sidesprang. Det er helt urealistisk at de vil ha seg i bøttekottet på jobben i ti år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en rett ting, å si i fra. Hvilket begredelig materiale mottaker er i om de takler det eller ikke er revnende likegyldig. Det skal ikke stå i veien for rett og talt.

Anonymkode: 3694d...9a1

Rett og galt er faktisk ikke svart hvitt. Du og noen andre her bevilger dere selv veldig mye makt over andres liv her. Da basert på at verden er svart/hvit.
 

Så du innlegget mitt over om min venninne som levde i et voldelig forhold med en psykopat? ingen andre enn hun og mannen visste dette da, alle syns han var storveis.
 

I ytterste konsekvens kan en altså ende med andres liv på samvittigheten. 

Anonymkode: e3a49...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...