Gå til innhold

Ville du sagt fra til ektefellen ved utroskap på jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke forbudt å være utro !? 

Anonymkode: eb8b4...b32

Hvilken relevans har det?

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei, hadde sikkert ønsket å si ifra, men hadde nok ikke våget å risikere arbeidsforholdet på det, særlig ikke etter en episode som skjedde med en godt voksen venninne av meg. 

En venninne av meg meldte fra til mannen til en arbeidskollega av seg som var utro mot mannen med en fyr på jobben. 

Venninnen min sendte et anonymt brev, men på en eller annen måte, så fant de ut at det var min venninne som hadde sendt brevet. Og det verste,venninnen min ble anmeldt for trakkasering.. ble ikke noe reaksjon fra politiets side, men det ble så dårlig stemning på jobben at venninnen min endte opp i en sykemelding og senere måtte hun finne seg en annen jobb, da hun endte opp med å bli trakkasert av kollegaene på jobb bare pga denne episoden. 

Anonymkode: 85fea...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går han rundt på jobben og er utro ? Og alle vet det? Hadde glatt sagt i fra jeg. Sendt ett anonymt brev. Drittsekk 

Anonymkode: 1f688...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Send henne ett anonymt brev med navnet på personen han er utro med. Beklager at du ikke står frem med nav da han er din kollega å du ikke vil skape konflikt mellom dere på jobb. Samtidig fortjener hun og vite .

Anonymkode: 52c2f...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Send henne ett anonymt brev med navnet på personen han er utro med. Beklager at du ikke står frem med nav da han er din kollega å du ikke vil skape konflikt mellom dere på jobb. Samtidig fortjener hun og vite .

Anonymkode: 52c2f...9d2

Utrolig dårlig gjort å sende anonymt. Han vil selvsagt nekte, og hun vil stå igjen med 1000 spørsmål og verdens verste magefølelse uten mulighet til å forfølge. Hvis du virkelig vurderer å gjøre en intervensjon, må du stå i det. 

Anonymkode: 2cde9...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så store problemer med å stå i det. For det første har jeg fått ny jobb, for det andre synes jeg han er så drittsekk.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så store problemer med å stå i det. For det første har jeg fått ny jobb, for det andre synes jeg han er så drittsekk.

Anonymkode: e28f0...96e

Do it. Forstår ikke folk som mener du ikke skal bry deg. Drittsekken er åpenlyst utro og gjør tydeligvis lite for å skjule det. Null respekt for slikt søppel.

Anonymkode: 52c2f...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt skremt over hvor mange som sier "ligg unna", "ikke ditt bord" osv. 

Ville dere ikke selv ha visst om dere var konen som var hjemme med tre små barn? 

Jeg mener man skal tørre å være litt tøff i slike situasjoner! For en forferdelig ting og oppdage slik etter lang tid og samtidig oppdage at man er av de få som ikke visste om at dette pågikk. 

Håper virkelig du sier noe intetanende kona! 

Anonymkode: eccce...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så store problemer med å stå i det. For det første har jeg fått ny jobb, for det andre synes jeg han er så drittsekk.

Anonymkode: e28f0...96e

Da hadde jeg uten tvil latt konen få vite.

Noen nevner åpent forhold, men har de det så er det jo null problem for konen å vite om. I så fall vil jeg tro at hun heller bare rister litt overbærende på hodet av å få vite.

Men at de har et åpent forhold, ut fra det du forteller, er lite sannsynlig.

Denne damen har tydeligvis en del verdier som er viktige for henne. Da fortjener hun å få vite sannheten slik at hun selv kan velge om hun ønsker å leve livet sitt videre med en mann som ikke har samme verdiene eller ikke.

Det er jo også alltid et spørsmål om at hun kan bli smittet av seksuelt overførbare infeksjoner, så bare av den grunn bør hun få vite også.

Anonymkode: 82c77...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så store problemer med å stå i det. For det første har jeg fått ny jobb, for det andre synes jeg han er så drittsekk.

Anonymkode: e28f0...96e

Men ikke gjør det anonymt! For som en over her sier, anonyme brev er lavmål. Den som blir redd og usikker er henne. Syns du hun er så drittsekk at hun fortjener det? Han kan lett lyve seg fra hele greia ved å blånekte, og hun vil stå igjen og lure på hvem som ønsker å skremme henne slik, hvem som vil gå inn for å ødelegge ekteskapet hennes og hvem som er ute etter henne. Hun vil alltid lure på hvem det var, og hun vil begynne å tvile på vennene sine og familien sin, vennene hans, foreldrene til barnas venner... Alle. Så for all del, stå for det hvis du velger å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Superdolly skrev:

Men ikke gjør det anonymt! For som en over her sier, anonyme brev er lavmål. Den som blir redd og usikker er henne. Syns du hun er så drittsekk at hun fortjener det? Han kan lett lyve seg fra hele greia ved å blånekte, og hun vil stå igjen og lure på hvem som ønsker å skremme henne slik, hvem som vil gå inn for å ødelegge ekteskapet hennes og hvem som er ute etter henne. Hun vil alltid lure på hvem det var, og hun vil begynne å tvile på vennene sine og familien sin, vennene hans, foreldrene til barnas venner... Alle. Så for all del, stå for det hvis du velger å si fra.

Godt poeng. 

Heller mot å konfrontere han først, for å gi henne muligheten til å få høre det fra mannen sin direkte i stedet for fra meg.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville kanskje vært litt forsiktig med å blande meg her. Du kjenner henne ikke en gang, så du har vel ingen spesiell forpliktelse overfor henne. Hvis du får et intenst behov for å legge deg oppi dette, er det nok lurest å sende henne et anonymt brev.

Anonymkode: 42621...052

Å sende et anonymt brev er vel aldri det luraste ein kan gjere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva forventer du å få ut av det? I verste fall kan det jo være slik at hun vet og lukker øynene. Det at andre vet kan sette i gang en prosess hun egentlig ikke vil, men gjør for ikke å tape ansikt. Tror også det kan få noen uønskede konsekvenser for deg. Helt vanlig at man "tar" budbringeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prekæs skrev:

Hva forventer du å få ut av det? I verste fall kan det jo være slik at hun vet og lukker øynene. Det at andre vet kan sette i gang en prosess hun egentlig ikke vil, men gjør for ikke å tape ansikt. Tror også det kan få noen uønskede konsekvenser for deg. Helt vanlig at man "tar" budbringeren.

Da får hun be han om å gjemme utroskapen! Han sørger jo for å gjøre dette åpenlyst! Så du kan ikke klandre HI for at at kona taper ansikt, det gjør shitstøvelen selv.  

Anonymkode: 52c2f...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun be han om å gjemme utroskapen! Han sørger jo for å gjøre dette åpenlyst! Så du kan ikke klandre HI for at at kona taper ansikt, det gjør shitstøvelen selv.  

Anonymkode: 52c2f...9d2

Tidligere hørte man ofte om fordømmelse fra prester og andre geistelige. I Norge mislikes til og med prester som forsøker prakke moralen sin på folk. Derfor syns jeg det noen ganger det er merkelig at det er greit å være moralens vokter i slike tilfeller. I dette tilfelle kan man jo tenke litt på hva som kan skje med mennesker i akutte krisesituasjoner. Hun vet for eksempel ikke noe om den bedraddes psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du blande deg inn i noe du ikke er en del av? Og hvem er du til å avgjøre hva folk vil vite? Ved å si noe, tar du tross alt et valg på vegne av et eget menneske, basert på hva DU tror hadde vært best for DEG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, prekæs skrev:

Hva forventer du å få ut av det? I verste fall kan det jo være slik at hun vet og lukker øynene. Det at andre vet kan sette i gang en prosess hun egentlig ikke vil, men gjør for ikke å tape ansikt. Tror også det kan få noen uønskede konsekvenser for deg. Helt vanlig at man "tar" budbringeren.

Jeg gjør det ikke for egen vinning, og forventer derfor ikke å få noe ut av det. Jeg synes det han gjør er ille, og vil at kona skal kunne få velge om hun vil leve med en sånn mann. Jeg synes det er fælt at mange går rundt og vet, men ikke hun. 

Hun kommer ikke til å «tape ansikt». Vi bor i en stor by, ingen av kollegaene mine har noe med henne å gjøre, hun er i et helt annet miljø. Hvis hun ønsker å lukke øynene for dette, kan hun gjøre det. Ingen av hennes venner og familie trenger å få vite det hvis hun ikke vil.

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

Hvorfor skal du blande deg inn i noe du ikke er en del av? Og hvem er du til å avgjøre hva folk vil vite? Ved å si noe, tar du tross alt et valg på vegne av et eget menneske, basert på hva DU tror hadde vært best for DEG. 

Ved å ikke si noe, tar jeg også et valg på hennes vegne. 

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Ved å ikke si noe, tar jeg også et valg på hennes vegne. 

Anonymkode: e28f0...96e

Eh, nei. Det blir først et valg på andres vegne når du begynner å leke moralens vokter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, beef sister skrev:

Eh, nei. Det blir først et valg på andres vegne når du begynner å leke moralens vokter. 

Sier du det samme til dem som er vitne til mobbing? «Hvorfor skal du blande deg i noe du ikke er en del av»? 

Anonymkode: e28f0...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, beef sister skrev:

Hvorfor skal du blande deg inn i noe du ikke er en del av? Og hvem er du til å avgjøre hva folk vil vite? Ved å si noe, tar du tross alt et valg på vegne av et eget menneske, basert på hva DU tror hadde vært best for DEG. 

Det gjør man jo også om man ikke blander seg.

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Sier du det samme til dem som er vitne til mobbing? «Hvorfor skal du blande deg i noe du ikke er en del av»? 

Anonymkode: e28f0...96e

Det var det nærmeste du kom en sammenligning? Foreslår at du prøver igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, beef sister skrev:

Eh, nei. Det blir først et valg på andres vegne når du begynner å leke moralens vokter. 

Når du aktivt velger å ikke si noe tar du et valg. 

Anonymkode: 46ef8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Det gjør man jo også om man ikke blander seg.

Anonymkode: 46ef8...717

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...