Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Holder på å steke kalkunfilet jeg skal ha med meg til gjester.. skulle helst stekt kalkunfileten på 220grader! Går det fint?? Anonymkode: fa46a...d6c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Maks temperatur 200 grader står det her https://padora.no/product/stekeposer-m-lukkeklips-3-5kg-5stk-unik/ Anonymkode: 533a2...58b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Uvanlig å steke kalkun, selv filet på så høy varme.. Anonymkode: 2a25d...eff
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #4 Skrevet 1. januar 2020 Det gikk super fint! 😁 kalkunen var perfekt stekt med, saftig og god på smak! En av de bedre jeg har smakt faktisk, det er ikke tull en gang! Om man ikke har prøvd stekepose før så anbefaler jeg det virkelig! Vi hadde en kalkunfilet på 2,5kg.. smurte den godt inn med masse salt og pepper og litt natvigens krydder. Lot den ligge en times tid i kjøleskapet. Tok den så inn i stekepose på 200grader, og satt i steketermometer. Syntes det gikk litt sent ettersom jeg hadde dårlig tid, skrudde så opp til 220grader etter 30min. Så fant ut svaret på spørsmålet mitt selv 👍😅 tok sjansen... Var ca 50-60min i ovnen. Lot den så hvile en halv time, ettersom vi skulle frakte den med oss til selskapet. Godt nyttår! ✨🎆 Anonymkode: fa46a...d6c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Skrevet 1. januar 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Maks temperatur 200 grader står det her https://padora.no/product/stekeposer-m-lukkeklips-3-5kg-5stk-unik/ Anonymkode: 533a2...58b Ja, vet.. derfor jeg lurte på om det allikevel var mulig å øke temperaturen i ovnen litt. Det funket 😁 Anonymkode: fa46a...d6c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Skrevet 1. januar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, vet.. derfor jeg lurte på om det allikevel var mulig å øke temperaturen i ovnen litt. Det funket 😁 Anonymkode: fa46a...d6c Du vet at det kunne tatt fyr? Anonymkode: 533a2...58b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Skrevet 1. januar 2020 Vet det kunne være en risiko for det.. men fulgte med hele tiden ☺️ og leste på nettet flere oppskrifter som det stod stekepose 220grader i ovnen... kalkunen ble hvertfall god, huset står enda og det ble en meget vellykket dag i går. Håper dere andre hadde det fint og! 😀 Anonymkode: fa46a...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå