Gå til innhold

38 år og gravid. Erfaringer i fht ekstra oppfølging?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget jeg er gravid, og leser på nett at vi da følges tettere opp enn de som er yngre. Hvor fort bør jeg ta kontakt med lege/jordmor, og hvem henviser til tester o l.? 

Har du erfaringer du tror jeg kan ha nytte av tar jeg gladelig i mot 🙂

Anonymkode: 7d9f8...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 35 år. Tok kontakt med en gang, for å få bekreftet graviditet. 

Da jeg var på tidlig ul ( privat) ble det oppdaget en cyste på 7 cm. Så jeg fikk ekstra oppfølging pga det. 

Anonymkode: 5e88a...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid som 38 åring,akkurat fylt 39 nå og venter i februar. Dro på privat ul i uke 7. De sendte henvisning til riksen for duo test. Ikke alle allmennleger vet dette,så det lønner seg å si i fra. Om det ikke er noe galt med testen er det ikke noe mer oppfølging enn andre. Jeg går kun til jm👍🏼

Anonymkode: 6d8b5...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37, vil være 38 når babyen blir født (baby nummer 3). Du skal få tilbud om duotesten, men annet enn det er det ikke noe ekstra oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er duo-test? Jeg er 36, men vil være 37 når vi prøver på en atpåklatt og mest sannsynlig 38/39 når baby kommer. 

Anonymkode: 6477f...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er duo-test? Jeg er 36, men vil være 37 når vi prøver på en atpåklatt og mest sannsynlig 38/39 når baby kommer. 

Anonymkode: 6477f...e7d

Det er en test som sjekker en evt indikasjon på kromosomfeil. Altså det tas en blodprøve og etter et par uker når det foreligger svar,sammenlignes de med ultralyd. Dette gjøres bare på de store sykehusa,som riksen feks. 

Anonymkode: 6d8b5...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...