Gå til innhold

👧🏼👶🏻👩🏽Kan jeg stoppe min gamle «halvpedofile» onkel fra å bli pappa?🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kaller det «halvpedofil» fordi disse kvinnene er knappe 18-20år gamle. De er jo lovlige, men fortsatt småjenter i folrhold til han. De er bosatt i Thailand og Filippinene. Min onkel er 65år og setter unge etter unge til verden. Beholder disse kvinnene en liten stund, etter knapt ett par år er det en ny kvinne. Totalt har han fått 9 barn med 7 kvinner og nå venter han barn nr 10. Den nest siste kvinnen fant han da han skulle ansette aupair til sine norsk bosatte barn (han har noen her også). plutselig ble han og aupairen ett par, ett barn kom og forholdet var over. Min onkel er en mannsgris som burde vært sterilisert, men det er neppe ett alternativ. Jeg vet han tenner på fruktbare unge kvinner. Vet ei ville sterilisere seg, men i min onkels øyne ble hun ikke kvinne om hun gjorde det å han ville avslutte forholdet. Jeg tror heller ikke han må betale barnebidrag til de utenlandske barna. Spm mitt er, kan jeg på ett vis tipse de utenlandske mødrene slik at onkelen min må betale for seg? Har de krav på noe penger fra han?? Per nå betaler han ikke en dritt for de barna. Mødrene vet ikke om de har krav på noe da de ikke kjenner det norske systemet. Jeg tror dette muligens kunne svidd litt i lommeboka og forhåpentligvis litt i sædbanken hans. Mødrene var jo fattige i utgangspunktet, å nå har de barn de må forsørge alene i tillegg! Noen av jentene har sett ut som noen 14åringer, å denne feite grisen nærmer seg 70år!!!!!

 

Anonymkode: d6838...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis barna er født i Norge, så er de norske statsborgere. Bor de i Norge nå? 

Tips dem om barnebidrag og andre stønader. 

Dessuten kan du varsle barnevernet. Barna blir forsømt. 

Anonymkode: 2ae10...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!

Vet du, her ville jeg gjort alt jeg kunne for å stoppe ham. Dvs. man får kanskje ikke stoppet ham, men man kan få det til å svi ordentlig på pungen (pun intended ;) ).

Jeg ville startet med å sette opp en oversikt over alt du vet om dette. Navn på kvinnene, om du har, når barna ble født, hvor de bor. Au pairens navn og hennes barns navn. Norske barn. Alle reiser du kjenner til som din onkel har foretatt til landene der han skaffer seg disse jentene.

Så ville jeg gått både til UDI, for å sjekke hva norsk og internasjonal lov sier om dette.

Jeg ville kontaktet Nav for å høre hvilket forsørgeransvar han har for sine barn født i utlandet med utenlandsk mor.

Og jeg ville kontaktet barnevernet.

Jeg ville også snakket med politiet, da det er stor sannsynlighet for at han ikke bare har holdt seg til 18-åringer, men også yngre. Det kan være politiet ser grunn til å etterforske, og slike som din onkel har garantert kontakter til et nettverk med menn som også foretrekker så unge kvinner og/eller barn.

Om jeg kjente identiteten til disse kvinnene ville jeg i tillegg etter en stund også tatt kontakt med dem, informert dem om at de har rettigheter til barnebidrag (regner jeg med, sjekk det opp) og ikke minst at barna deres trolig også har rettigheter. Jeg ville oppmuntret dem til å ta kontakt med norsk ambassade/konsulat og der starte jobben med å få registrert barnet som barn av din onkel og også for å få dobbelt statsborgerskap (om mulig).

Se denne linken, bl.a. under punkt 6.2. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/meld-st-12-20102011/id637527/?ch=7

Som du ser er det også utarbeidet en brosjyre nettopp med tanke på barn født i Thailand...

All ære til deg som vil ta tak i dette, Hi!!!

 

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mer informasjon: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-82-l-20172018/id2596653/sec3

Jeg håper virkelig at du også tar saken til politiet, HI, for din onkel har mest trolig kontakt med et nettverk siden han gjør det han gjør så systematisk! I beste fall kan han straffes, om de finner bevis for ulovlige handlinger.

 

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også Straffelovens §§ 316 og 309.

Hvis noen av disse kvinnene var under 18 år da han hadde sex med dem kan han muligens straffes etter 309.

Selv om de har vært over 18 år så kan han også straffes etter 316.

Jeg håper virkelig du gjør alt du kan for å stoppe ham, HI!

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe å bidra med av tips eller råd, men vil gjerne få gi deg kred for å ta tak i en slik skitten sak. Dessverre er ikke onkelen din alene om å utnytte og ødelegge disse unge, fattige østlige kvinnene. Det finnes altfor mange slike gamle griser. 

Håper du orker å stå løpet ut og at dette vil svi skikkelig i lommeboka (og gjerne også i pungen) til drittsekken. 

Anonymkode: 23346...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du har kontaktinfo til kvinnene og bistår dem i å kreve farskapstest, eller om han er registrert som far til barna, har barna rett på norsk statsborgerskap og mødrene på barnebidrag. 

Barnevern, politi etc har ingenting med dette å gjøre som du beskriver forholdene. 

Anonymkode: 73290...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du har kontaktinfo til kvinnene og bistår dem i å kreve farskapstest, eller om han er registrert som far til barna, har barna rett på norsk statsborgerskap og mødrene på barnebidrag. 

Barnevern, politi etc har ingenting med dette å gjøre som du beskriver forholdene. 

Anonymkode: 73290...1b9

Jo, politiet kan ha noe med dette å gjøre. Og det bør være opp til politiet å avgjøre det.

Noen av disse kvinnene er helt ned i 18 år, da er det stor sannsynlighet for at han også har hatt sex med dem før de ble 18 år så vil det mye trolig komme inn under straffeloven. Samme om det i tillegg har vært bytte av tjenester/penger eller på annen måte utnyttelse av et maktforhold.

Så lenge dette også er jenter som ser langt yngre ut enn hva de er er det stor sannsynlighet (med tanke på mønsteret i denne mannens måte å sette unger på purunge jenter/kvinner) for at han også har en tilknytning til et nettverk som utnytter kvinner og barn.

Hvis han i tillegg har utnyttet sin unge au pair kan også det være straffbart.

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, politiet kan ha noe med dette å gjøre. Og det bør være opp til politiet å avgjøre det.

Noen av disse kvinnene er helt ned i 18 år, da er det stor sannsynlighet for at han også har hatt sex med dem før de ble 18 år så vil det mye trolig komme inn under straffeloven. Samme om det i tillegg har vært bytte av tjenester/penger eller på annen måte utnyttelse av et maktforhold.

Så lenge dette også er jenter som ser langt yngre ut enn hva de er er det stor sannsynlighet (med tanke på mønsteret i denne mannens måte å sette unger på purunge jenter/kvinner) for at han også har en tilknytning til et nettverk som utnytter kvinner og barn.

Hvis han i tillegg har utnyttet sin unge au pair kan også det være straffbart.

Anonymkode: 732e9...355

Den seksuelle lavalderen er 16 år. Så om noen av disse jenten har vært 16-17 år så kan han ikke straffes for å hatt sex med dem

Anonymkode: 54881...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den seksuelle lavalderen er 16 år. Så om noen av disse jenten har vært 16-17 år så kan han ikke straffes for å hatt sex med dem

Anonymkode: 54881...946

Du tar feil.

Hvis han har byttet tjenester eller penger eller på annen måte har utnyttet et maktforhold overfor en person som er under 18 år, så kan han straffes, selv om de er over 16 år. Straffelovens § 309, som jeg tidligere har nevnt. Slik relasjonen trolig har vært med disse unge jentene/kvinnene er det stor sannsynlighet for at han har brutt denne loven. Bare politiet kan avgjøre om det stemmer eller ikke. Men har en 18-åring fått barn med ham er det jo ganske talende i seg selv, da er det bare å se på hennes og barnets fødselsdatoer...

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke norsk lov som (i all hovedsak) gjelder i utlandet. Og nei, det er ikke noe problem å plukke opp ungjenter i Asia uten å være del av noe nettverk.

Økonomien er way to go. 

Anonymkode: 73290...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis barna er født i Norge, så er de norske statsborgere. Bor de i Norge nå? 

Tips dem om barnebidrag og andre stønader. 

Dessuten kan du varsle barnevernet. Barna blir forsømt. 

Anonymkode: 2ae10...453

Barna er norske borgere selv om de ikke er født i norge eller har vært her, så lenge far var norsk da de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de kvinnene lever i et annet land, så må far følge norsk lov. 
Det ser man jo i denne saken om handikappede som kjøper sex osv i Danmark og utlandet. 
De kan faktisk bli tatt for det i norge. Selv om det er i et annet land. 
Regner da med at pedofili som er en større alvorlighetsgrad også har større prioritering. 

Jeg håper du får hjulpet de stakkars kvinnene og at grisen får en real smekk. 

Anonymkode: 0e6c4...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er helt klart bidrsgspliktig selv om barna ikke bor i Norge, men det virker som det er litt jobb å få ordnet dette. Disse fattige unge mødrene trenger nok hjelp..... 

Men du kan ihvertfall informere de om at de har rettigheter.

Nare google barnebidrag til utlandet så ser du, her f.eks 

https://www.nav.no/no/person/familie/barne-og-ektefellebidrag/relatert-informasjon/bidragspliktig-i-norge

Anonymkode: 1a5a7...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke norsk lov som (i all hovedsak) gjelder i utlandet. Og nei, det er ikke noe problem å plukke opp ungjenter i Asia uten å være del av noe nettverk.

Økonomien er way to go. 

Anonymkode: 73290...1b9

Norsk lov gjelder for norske borgere. Det er ulovlig med sexkjøp. Det er ulovlig å utnytte andre mennesker. Det er ulovlig med sex med mindreårige mot bytte av tjensete eller penger eller når maktforholdet er veldig skjevt. En norsk mann er pliktig til å betale bidrag til de barna han lager, uavhengig av om barna bor i Norge eller ikke. Barna hans er norske borgere og har rettigheter deretter så lenge han selv er norsk borger, selv om de ikke er registrert som det foreløpig.

Og faktum er at svært mange menn som holder på slik som denne mannen gjør har tilknyttning til nettverk som utnytter kvinner og barn. Om akkurat denne mannen er det er noe politiet bør finne ut av. Med en mann som har vist et slikt mønster i så mange år er det stor sannsynlighet for at han har slike kontakter, og politiet vil nok være veldig interessert.

Anonymkode: 732e9...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...