Gå til innhold

Vanskelig med eks mannens nye kjæreste.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Når din ekssvigerfamilie ikke har vært av interesse før eksen får seg ny dame, da bør du selv se hvor urimelig det hele er. Du vil rette opp i feilene dine 4 år etter skilsmissen, beleilig nok samtidig som mannen får ny kjæreste. Du vil ikke inkludere den nye kjæresten i noe, og synes hun stjeler av tiden du og din eksmann burde ha. Du vil helst at hun ikke er i nærheten av barna dine, ikke inkluderes i din tidligere svigerfamilie, ikke kalles tante til de barna du kunne kalle deg tante til før. Du argumenterer med at de ikke er gift, derfor er hun ikke en del av eksmannens familie. Men du er heller ikke gift med han, er du? 
Skjønner at det er kjedelig når du ikke lenger kan leve komfortabelt med en eksmann som fikser alt for deg, men han er din eksmann. Nå ser han for seg en fremtid med en ny dame og det tenker jeg du lettest klarer å takle med aksept. Sjalusien din kommer til å spise deg opp. Det er ikke du som velger om hun skal inkluderes i hans familie. Det er det hans familie som gjør. De er veldig begeistret for henne og det bør jo være supert at dine barn får en stemor som er fantastisk! Det verste som kan skje for deg er vel at barna dine blir glad i henne. Men tenk så fint om de blir det. 

Anonymkode: f411a...90a

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Hva er det du styrer etter da? La eksen din fortsette livet sitt uten å blande deg, så lager du deg ditt eget liv. "Barna" er voksne og har også sine egne liv. De trenger virkelig ikke deg til å overbringe informasjon. Kutt ut dette tullet HI!!! Du er håpløs!

Anonymkode: b3024...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Jeg fikk stemor i en alder av 30 år, så alt er mulig. Du har møtt henne én gang, eks-svigers har nok litt bedre grunnlag for å omtale henne. Hvorfor ikke på henne som et positivt tilskudd til eksen (som du tydeligvis ikke er over), barna og resten av familien hans? Hvorfor ikke glede seg over at han har funnet lykken? Eller vil du aller helst se han alene resten av livet? 

Eks-svigers ser hvor godt sønnen har det og han er barnet deres. Selvfølgelig omfavner de personen han nå elsker! Du er ikke familie, din plass er gitt til en annen. Deal with it! 

Anonymkode: 12092...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Min stemor kom til da jeg var 35, så det er mulig. Jeg liker henne og har bedre forhold til henne enn min far til og med. La svigerforeldrene hennes være. Du har ikke hatt interesse av de før sønnen deres fikk ny kjæreste og du følte at hun tråkket på ditt territorium. Hvorfor er du så interessert nå?

Anonymkode: f411a...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Vi ønsker da for våre barn at de skal finne kjærligheten og være lykkelig med et menneske vi liker. Nå har sønnen deres vært alene i mange år og har endelig funnet en partner han er lykkelig sammen med og som de liker. Selvfølgelig er de glade, og selvfølgelig snakker de pent om henne. Hva mener du hadde vært naturlig? 

Hun trenger ikke være perfekt i dine øyne for å være en fantastisk partner for han, det må du da forstå. 

Og selvfølgelig blir hans kjæreste familie for hans nære og kjære, både barna hans og foreldrene hans. 

Anonymkode: eed06...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaller det ikke akkurat stemor da barna er 19 og 25 år.  
Syntes bare det blir for dumt da hans foreldre (svigers) sitter og forteller meg hvor fantastisk hun er. Jeg har truffet henne en gang, og hun var helt ok, men ser ikke helt at hun er så fantastisk. Men, jeg er ikke sjalu, vil ikke ha han tilbake. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Du fremstår som kjempesjalu. 

Du var helt uinteressert i svigers helt til hun kom inn i bildet. DA var det plutselig viktig for deg å bygge et godt forhold til dem. Før henne, til og med da du var gift med eksmannen, gadd du ikke bruke tiden din på dem. NÅ er de plutselig superviktige for deg, så viktige at du går helt i frø når de snakker pent om henne.

Kanskje hun viser interesse for dem og har lyst til å være sammen med dem, helt uten tanke for at hun skal utkonkurrere noen andre? Kanskje de liker henne fordi hun viser at hun liker dem? Noe du ikke gadd å gjøre før du fikk en konkurrent. 

Du virker jo helt manisk i denne situasjonen. Du kaver og kjemper, men det er for sent. Disse relasjonene burde du ha bygd da du var gift. De skjønte jo helt klart den gangen at du ikke brydde deg om dem. Hvorfor i all verden skulle de foretrekke deg foran den nye kjæresten nå?

Du bør seriøst skaffe deg hjelp. Komme deg over sjalusien før du skyver alle fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi.

Jeg tror ikke det hjelper uansett hva du sier her inne. folk her vil ikke forstå. 

Her inne er man sykelig, sjalu, sykelig sjalu, trakasserer og gal om man har vært igjennom noe uvanlig, gjør noe litt annerledes enn andre, eller folk har sin erfaring og ikke gjort, tenkt eller følt som deg. 

Du vinner aldri kampen mot de her inne. 

Ønsker deg masse lykke til. Bare du kan gjøre noe med hvordan du reagerer, viser følelser og tanker dette. 

Anonymkode: fea42...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi.

Jeg tror ikke det hjelper uansett hva du sier her inne. folk her vil ikke forstå. 

Her inne er man sykelig, sjalu, sykelig sjalu, trakasserer og gal om man har vært igjennom noe uvanlig, gjør noe litt annerledes enn andre, eller folk har sin erfaring og ikke gjort, tenkt eller følt som deg. 

Du vinner aldri kampen mot de her inne. 

Ønsker deg masse lykke til. Bare du kan gjøre noe med hvordan du reagerer, viser følelser og tanker dette. 

Anonymkode: fea42...2f1

Enda en som ikke leste His første tråd.

Det er faktisk skrevet i beste mening for Hi når hun anbefales å oppsøke fagpersoner for å få hjelp, for hun trenger tydeligvis hjelp til å komme seg videre med sitt liv, og la hennes eks og hans familie gå videre med sine liv uten å forsøke å klenge seg mer på dem enn de ønsker. De har allerede måttet ta grep for å beskytte seg fra Hi på sosiale medier.

Mange har sagt at de har forståelse for at dette er vanskelig for henne. Men faktum er likevel at det nå er fire-fem år siden hun og mannen flyttet fra hverandre. Da er det på høy tid for henne selv at hun aksepterer at hun er skilt og de følgene det medfører også i hennes liv. Hun kan ikke få begge deler, være skilt fra mannen, men fortsette som om hun var det på alle måter unntatt å bo med mannen. Skillsmisse fungerer ikke slik. Man må gå videre hvis man vil få det bedre. Så lenge Hi klynger seg fast til noe som ikke lenger er for henne så går det mest utover henne selv. Andre vil finne måter å beskytte seg mot henne når hun nekter å gi seg med alle urimelighetene sine, i verste fall får HI en anmeldelse mot seg.

Det er ikke noen kamp mot oss her inne. Mange har tidligere forsøkt å hjelpe henne, så også i denne tråden.

Den Hi må vinne over er seg selv og de problemene hun har med seg selv som gjør at hun nekter å gi slipp på den mannen og hans familie som hun selv valgte å skille seg fra for et halvt tiår siden...

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Enda en som ikke leste His første tråd.

Det er faktisk skrevet i beste mening for Hi når hun anbefales å oppsøke fagpersoner for å få hjelp, for hun trenger tydeligvis hjelp til å komme seg videre med sitt liv, og la hennes eks og hans familie gå videre med sine liv uten å forsøke å klenge seg mer på dem enn de ønsker.

Dette... 

HI har jo brukt eksmannen som gratis handyman i mange år, og fatter ikke at han «plutselig» er gått lei av å legge om dekkene hennes og stake opp i takrenna, eller hva det nå er. Alt er en overgang og så går det over, men ikke for HI.

Anonymkode: 8beeb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enda en som ikke leste His første tråd.

Det er faktisk skrevet i beste mening for Hi når hun anbefales å oppsøke fagpersoner for å få hjelp, for hun trenger tydeligvis hjelp til å komme seg videre med sitt liv, og la hennes eks og hans familie gå videre med sine liv uten å forsøke å klenge seg mer på dem enn de ønsker. De har allerede måttet ta grep for å beskytte seg fra Hi på sosiale medier.

Mange har sagt at de har forståelse for at dette er vanskelig for henne. Men faktum er likevel at det nå er fire-fem år siden hun og mannen flyttet fra hverandre. Da er det på høy tid for henne selv at hun aksepterer at hun er skilt og de følgene det medfører også i hennes liv. Hun kan ikke få begge deler, være skilt fra mannen, men fortsette som om hun var det på alle måter unntatt å bo med mannen. Skillsmisse fungerer ikke slik. Man må gå videre hvis man vil få det bedre. Så lenge Hi klynger seg fast til noe som ikke lenger er for henne så går det mest utover henne selv. Andre vil finne måter å beskytte seg mot henne når hun nekter å gi seg med alle urimelighetene sine, i verste fall får HI en anmeldelse mot seg.

Det er ikke noen kamp mot oss her inne. Mange har tidligere forsøkt å hjelpe henne, så også i denne tråden.

Den Hi må vinne over er seg selv og de problemene hun har med seg selv som gjør at hun nekter å gi slipp på den mannen og hans familie som hun selv valgte å skille seg fra for et halvt tiår siden...

Anonymkode: c4e9c...97a

Aner ikke om jeg har lest de tidligere innleggene hennes. Jeg bare vet at dere her inn legger vanvittig mye mellom linjene. Det at de har startet en familiegrupper på Facebook uten henne forteller ikke oss annet enn at de har gjort det. Jeg kan ikke vite ut ifra alt dette at det dere tror er sant. Hvordan kan dere vite at det er sant? De kan ha startet en sånn gruppe fordi de vil ta hensyn til både hi og ny dame. Trenger ikke være verre enn som så. 

At han har blitt brukt til handyman kan man da ikke ene og alene beskylde hun for å tvinge han til det. Han er vel en voksen mann som burde og kan sette grenser for seg selv. At hi synes det er trist å miste den hjelpen er ikke verre enn at det er trist. Hun trenger da ikke være kjipere enn som så. Hun må ikke nødvendigvis være sjalu eller trakassere familien for det. 

Jeg har lest mer enn nok her inne til å vite at dere leser mer mellom linjene enn hva som faktisk står mellom linjene. Ja, mye mulig dere har rett. Men vi kan ikke vite, så lenge vi ikke hører fra noen andres side av saken. Eller vedkommende sktivrf at jeg trakassete dem, jeg er sjalu, jeg er så grusom...

Uansett. Forskjell på å gi råd og regel rett være dust og i mange tilfeller her inne ondskapsfull og mobbe. 

Anonymkode: fea42...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke om jeg har lest de tidligere innleggene hennes. Jeg bare vet at dere her inn legger vanvittig mye mellom linjene. Det at de har startet en familiegrupper på Facebook uten henne forteller ikke oss annet enn at de har gjort det. Jeg kan ikke vite ut ifra alt dette at det dere tror er sant. Hvordan kan dere vite at det er sant? De kan ha startet en sånn gruppe fordi de vil ta hensyn til både hi og ny dame. Trenger ikke være verre enn som så. 

At han har blitt brukt til handyman kan man da ikke ene og alene beskylde hun for å tvinge han til det. Han er vel en voksen mann som burde og kan sette grenser for seg selv. At hi synes det er trist å miste den hjelpen er ikke verre enn at det er trist. Hun trenger da ikke være kjipere enn som så. Hun må ikke nødvendigvis være sjalu eller trakassere familien for det. 

Jeg har lest mer enn nok her inne til å vite at dere leser mer mellom linjene enn hva som faktisk står mellom linjene. Ja, mye mulig dere har rett. Men vi kan ikke vite, så lenge vi ikke hører fra noen andres side av saken. Eller vedkommende sktivrf at jeg trakassete dem, jeg er sjalu, jeg er så grusom...

Uansett. Forskjell på å gi råd og regel rett være dust og i mange tilfeller her inne ondskapsfull og mobbe. 

Anonymkode: fea42...2f1

Vi vet det vi vet om de fb-gruppene fordi Hi selv fortalte om bakgrunnen for de fb-gruppene og hvorfor de endte med å starte en ny gruppe hvor hun ikke ønskes velkommen.

Mannen var lenge snill og "hoppet" når Hi ba ham hoppe, dvs. når hun ville at han skulle gjøre noe for henne. Hun sitter i huset, men hun mener han bør ta ansvar for vedlikeholdet, og at det bør gjøres når hun vil at det skal gjøres. Og når mannen begynte å sette grenser, da nektet HI å godta det - og det var bl.a. bakgrunnen for hennes forrige tråd. Når hun har fått gratis hjelp av ham i flere år etter skillsmissen, da krangler man virkelig ikke hvis mannen er i et nytt forhold og ikke lenger ønsker eller har tid til å stille opp som gratisarbeider for henne lenger. Trist kan det godt være, men His fokus har vært at hun oppriktig mener at eksmannen fortsatt skal prioritere henne, jobbe gratis for henne når hun vil at han skal gjøre det - og at det at han hadde fått en ny dame ikke burde bety at han prioriterte Hi noe mindre enn tidligere.

Det er His tidligere råd og manglende evne til å se at det for henne selv ikke er sunt å tviholde både på eksmannen som hun selv ville skilles fra, eller hans familie, som hun selv ikke fant interessant nok for henne mens de var gift. Selv etter at han har vært sammen med ny dame ganske lenge mener hun at han bør prioritere henne selv. Det er virkelighetsfjernt og det viser at Hi har det vondt siden hun ikke greier å forholde seg til virkeligheten slik den er, slik hun selv valgte den skulle være. Hun ble anbefalt sist å søke hjelp, men det er jo tydelig at hun ikke har gjort det, skal jeg tippe er det et år siden forrige tråd. Likevel fortsetter hun å forvente urimelig mye av sin eksmann. Barna deres er jo ikke barn en gang, barna er voksne. Da er det virkelig ikke noe rimelighet i at HI stadig krever altfor mye av sin eksmann. Det triste er jo at hun skyver alle fra seg med sin væremåte, selv om hun bare ønsker det motsatte. Hun fikk masse råd sist om hvordan hun kunne opprettholde en god relasjon til sin ekssvigerfamilie på en ordentlig måte uten at det ble negativt for hennes eksmann og hans nye dame, men hun var ikke villig til å ta til seg noen av de rådene, for hun mente (og mener tydeligvis fremdeles) at ingen hadde rett til å ta fra henne hennes plass i ekssvigerfamilien, og at i hvert fall ingen ny dame av mannen skulle komme og ta hennes plass, bli prioritert foran henne selv. Det er ikke friskt, og derfor trenger Hi hjelp for å få det bra igjen. For nå har hun det ikke godt, men det er bare hun selv som kan ta initiativ til å skaffe seg hjelp for å komme seg videre i livet.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At han har blitt brukt til handyman kan man da ikke ene og alene beskylde hun for å tvinge han til det. Han er vel en voksen mann som burde og kan sette grenser for seg selv.

Han gjør det NÅ. Og det er det som gjør at hun begynner å furte og skrive tråder om hvor dårlig gjort det er. Hun tar feil, det er ikke dårlig gjort å slutte. Han har bare vært snill litt for lenge sånn at hun begynte å ta det for gitt. 

Anonymkode: 8beeb...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg så fikk hi huset, mens han måtte komme og hjelpe henne for det ante hun ikke hvordan hun skulle gjøre, da deg alltid har vert mannen som fikset disse tingene. Det er faktisk ikke en frisk og sunn tankegang altså! 

Anonymkode: 8ddb5...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...