Gå til innhold

Vanskelig med eks mannens nye kjæreste.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker bare å fortsette en god relasjon og ikke minst vise barna at vi alle kan være sammen som voksne mennesker i f.eks familieselskaper. Julaften burde han vært hos oss og beholdt tradisjoner som vi alltid har hatt. Utover det så kan han være sammen med henne så mye han vil. Jeg gjør det ikke for min skyld, men for barnas skyld. Jeg vil ikke ha han tilbake. 

Anonymkode: 0611c...baf

Nei, du ønsker ikke en god relasjon, du ønsker å ha ham som en liksommann som stiller opp for deg på alle måter, med dekkskift, husreparasjoner. Du nekter å innse at du ikke lenger er et fullverdig medlem av HANS familie. Du er ikke og de var nødt til å vise deg tydelig da du mente at du hadde rett til å nekte hans nye dame å være en del av HANS families fb-side og nektet å trekke deg ut fra hans interne side. Du husker hvordan det endte, gjør du ikke? At de opprettet en annen gruppe som du ikke fikk være medlem i, at du ble blokkert fra hans venneliste på fb osv.

Tradisjonene som dere alltid hadde som gifte valgte du selv bort da du valgte å skille deg fra mannen.

Slutt å finne unnskyldninger - du gjør ikke det du nå gjør for dine barns skyld, du gjør det utelukkende for din egen del, fordi du selv ikke greier å ta ansvar for deg selv og ditt eget liv og ikke greier å akseptere realiteten.

Du valgte ham og hans familie bort da dere skilte dere. De var vennlige nok til å inkludere deg så lenge han også var singel. Nå har han funnet en ny partner som er i ferd med å bli en naturlig del hans, dine barns og hans families liv.

Aksepter det - for dine barns skyld. Greier du det ikke - søk profesjonell hjelp før du skyver bort ungene dine, for det er det en reell risiko for at du faktisk gjør om du ikke aksepterer realiteten.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han burde ikke det. Dere er ikke sammen lenger, og han har ingen forpliktelser til deg. Han har en ny kvinne i livet. Det er naturlig å feire med henne. 

Barna er voksne. Slutt å snakk om dem som om de er stakkars små barn

Anonymkode: 471ac...ef5

Ja, de begynner å bli voksne men, våre barn er alltid våre barn. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de begynner å bli voksne men, våre barn er alltid våre barn. 

Anonymkode: 0611c...baf

Ja. Men det er ikke synonymt med at alt skal være som før. 

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men det er ikke synonymt med at alt skal være som før. 

Anonymkode: 471ac...ef5

Om han gifter seg med hun nye så er saken annerledes, men de er jo bare kjærester. Så frem til de gifter seg og viser at det er seriøst, så burde han holdt på de vanlige tradisjonene. Blir det slutt, så kan han bare glemme å komme hit å vil ha tilbake  tradisjonene. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om han gifter seg med hun nye så er saken annerledes, men de er jo bare kjærester. Så frem til de gifter seg og viser at det er seriøst, så burde han holdt på de vanlige tradisjonene. Blir det slutt, så kan han bare glemme å komme hit å vil ha tilbake  tradisjonene. 

Anonymkode: 0611c...baf

Hehe, med tanke på at dere har vært skilt i et halvt tiår, så tviler jeg på at han gjør det! Det er du som skal gi slipp. Det er DU som er på villspor. 

Hvordan kan det ha seg at etter 2 tråder her inne, hvor alle sier det samme, så er du fortsatt like overbevist om at du har rett? 

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om han gifter seg med hun nye så er saken annerledes, men de er jo bare kjærester. Så frem til de gifter seg og viser at det er seriøst, så burde han holdt på de vanlige tradisjonene. Blir det slutt, så kan han bare glemme å komme hit å vil ha tilbake  tradisjonene. 

Anonymkode: 0611c...baf

Konkret hvilke tradisjoner er det du vil nekte ham å ta tilbake...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, med tanke på at dere har vært skilt i et halvt tiår, så tviler jeg på at han gjør det! Det er du som skal gi slipp. Det er DU som er på villspor. 

Hvordan kan det ha seg at etter 2 tråder her inne, hvor alle sier det samme, så er du fortsatt like overbevist om at du har rett? 

Anonymkode: 471ac...ef5

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Konkret hvilke tradisjoner er det du vil nekte ham å ta tilbake...? 

Julaften sammen. Spleise på julegaver til familien, svigerforeldre, tantebarn osv. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Ha! 

Jeg synes jeg ser det. Dette kommer du til å gnage på i årevis, særlig hvis du ikke skaffer deg profesjonell hjelp. 

Anonymkode: 21819...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Mange som er omtrent på din alder, jeg er en av dem. Alle kan forstå at det kan være vanskelig å gå gjennom en skillsmisse.

Men om man har levd en stund så burde man også innse at man selv er ansvarlig for eget liv og egne valg. Man burde også vite at det ikke har noen hensikt å klamre seg desperat til fortiden, nekte å innse dagens realiteter. Og man burde også ha nok livserfaring til å se at man selv har et så stort problemer med eget liv at man velger å skaffe seg hjelp når man selv etter flere år ikke greier å endre det man sliter med.

Mange av oss som har lang og variert livserfaring. Men vi er også mange som velger å ta ansvar for eget liv, som velger å ikke belaste ekser urimelig, som aksepterer at det å velge bort (eller bli bortvalgt) en partner også betyr at man må skape nye, egne tradisjoner, ta ansvar for eget liv. Mange som vet at hvis man står der uten familie så må man ta ansvar for å skaffe seg et godt nok nettverk utenom selv. Det er også mange her som ser verdien av å være selvstendig, enten lære seg å ta ansvar for oppgaver ektefellen tidligere hadde, lære seg å gjøre det man tidligere ikke hadde behov for å kunne, eller rett og slett leie seg noen til å gjøre jobben om man ikke greier eller orker å gjøre det selv.

Det er mange nok her som har levd lenge nok til å også å forstå at det beste man kan gjøre for sine barn er å vise dem at de må akseptere virkeligheten, ta ansvar for eget liv, og være positiv når tidligere ektefelle får en ny positiv person inn i sitt liv, som ser verdien i å ikke sette barna i en håpløs lojalitetskonflikt fordi man selv ikke tar ansvar for eget liv.

Du har hatt flere år til å tilpasse deg den situasjonen som du selv valgte for fire-fem år siden. Når du ikke har greid det er det på høy tid å skaffe seg profesjonell hjelp før du ødelegger mer for deg selv og for dine barn. Pass deg så du ikke ender ensom med barn som ikke orker dine intriger og manglende selvstendighet.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Julaften sammen. Spleise på julegaver til familien, svigerforeldre, tantebarn osv. 

Anonymkode: 0611c...baf

Realitetsorientering....

Det er ikke naturlig at du og din eksmann spleiser på gaver til HANS familie. Det som er naturlig er at han heretter spleiser på gaver til sin familie sammen med hun som nå er hans partner. Du er IKKE hans partner, du er hans eks. Du er mor til hans barn, men du er ikke lenger en nær del av hans familie.

Nå er det på tide å akseptere realiteten og være selvstendig.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Realitetsorientering....

Det er ikke naturlig at du og din eksmann spleiser på gaver til HANS familie. Det som er naturlig er at han heretter spleiser på gaver til sin familie sammen med hun som nå er hans partner. Du er IKKE hans partner, du er hans eks. Du er mor til hans barn, men du er ikke lenger en nær del av hans familie.

Nå er det på tide å akseptere realiteten og være selvstendig.

Anonymkode: c4e9c...97a

Så du mener jeg skal slutte å kjøpe julegaver til tantebarna mine på «hans» side? Hva med mine svigerforeldre, skal jeg bare slutte å kjøpe til de også? 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange som er omtrent på din alder, jeg er en av dem. Alle kan forstå at det kan være vanskelig å gå gjennom en skillsmisse.

Men om man har levd en stund så burde man også innse at man selv er ansvarlig for eget liv og egne valg. Man burde også vite at det ikke har noen hensikt å klamre seg desperat til fortiden, nekte å innse dagens realiteter. Og man burde også ha nok livserfaring til å se at man selv har et så stort problemer med eget liv at man velger å skaffe seg hjelp når man selv etter flere år ikke greier å endre det man sliter med.

Mange av oss som har lang og variert livserfaring. Men vi er også mange som velger å ta ansvar for eget liv, som velger å ikke belaste ekser urimelig, som aksepterer at det å velge bort (eller bli bortvalgt) en partner også betyr at man må skape nye, egne tradisjoner, ta ansvar for eget liv. Mange som vet at hvis man står der uten familie så må man ta ansvar for å skaffe seg et godt nok nettverk utenom selv. Det er også mange her som ser verdien av å være selvstendig, enten lære seg å ta ansvar for oppgaver ektefellen tidligere hadde, lære seg å gjøre det man tidligere ikke hadde behov for å kunne, eller rett og slett leie seg noen til å gjøre jobben om man ikke greier eller orker å gjøre det selv.

Det er mange nok her som har levd lenge nok til å også å forstå at det beste man kan gjøre for sine barn er å vise dem at de må akseptere virkeligheten, ta ansvar for eget liv, og være positiv når tidligere ektefelle får en ny positiv person inn i sitt liv, som ser verdien i å ikke sette barna i en håpløs lojalitetskonflikt fordi man selv ikke tar ansvar for eget liv.

Du har hatt flere år til å tilpasse deg den situasjonen som du selv valgte for fire-fem år siden. Når du ikke har greid det er det på høy tid å skaffe seg profesjonell hjelp før du ødelegger mer for deg selv og for dine barn. Pass deg så du ikke ender ensom med barn som ikke orker dine intriger og manglende selvstendighet.

Anonymkode: c4e9c...97a

Jeg klarer meg selv, er bare innimellom at jeg har trengt hans hjelp, men det vil han ikke lenger. Jeg tenker bare at det er veldig rart at svigerfamilien plutselig bare kutter meg ut og at det visstnok så veldig stas med hun nye. Liksom ikke måte på hvor fantastisk hun er og hvor lykkelige de er.  
 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener jeg skal slutte å kjøpe julegaver til tantebarna mine på «hans» side? Hva med mine svigerforeldre, skal jeg bare slutte å kjøpe til de også? 

Anonymkode: 0611c...baf

Det er det ingen regler for, så det er opp til deg. Men jeg tviler på om noen ville reagert om du sluttet. Får du gaver fra dem? Men uansett skal du ikke kjøpe sammen med ham.

(Hvorfor i alle dager gidder jeg å svare på dette, det er jo bare å mate trollet eller å gnage om noe som går tvers gjennom likevel. HI om du ikke er et troll,så søk hjelp. Det er seriøst ment.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener jeg skal slutte å kjøpe julegaver til tantebarna mine på «hans» side? Hva med mine svigerforeldre, skal jeg bare slutte å kjøpe til de også? 

Anonymkode: 0611c...baf

Det er jo helt opp til deg, hva du ønsker å gjøre. Men hvis du ønsker å kjøpe gaver til dem så gjør du det fordi DU ønsker å ha en relasjon til dem. Og du kjøper gave fra DEG.

Det er ikke lenger noe deg og mannen, for du og han er ikke gift, har ikke vært det på mange år.

Du står for deg selv nå. Hva du ønsker å gjøre for egen del er kun ditt ansvar. Vil du gi gaver fra deg så gjør du det. Vil du ikke gi gaver til dem, så lar du være. Så enkelt.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg selv, er bare innimellom at jeg har trengt hans hjelp, men det vil han ikke lenger. Jeg tenker bare at det er veldig rart at svigerfamilien plutselig bare kutter meg ut og at det visstnok så veldig stas med hun nye. Liksom ikke måte på hvor fantastisk hun er og hvor lykkelige de er.  
 

Anonymkode: 0611c...baf

Fordi de ER lykkelige. Og hun er svigerdatter nå. 

Aksepter!

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De blir jo tvunget til å akseptere henne iom at hun tydeligvis må være med på alt.  
Vi vil alltid være foreldre til våre barn, bli beste foreldre sammen, være der da våre barn gifter seg så familie vil vi alltid være. Hun får jo bare være med, men en del av den familien vi har med våre to barn vil hun aldri bli. Jeg er lei av at han er så utrivelig da jeg ringer/ melder så jeg kommer ikke til å gidde å gjøre det mer. Så er det hans tap at han ikke får info om barna osv.  
Så får han få info osv da han snakker med dem, jeg gidder ikke informere han lenger. 

Anonymkode: 0611c...baf

Du må slutte å omtale dem som barna. De er VOKSNE! Du trenger ikke gi ham informasjon rundt deres VOKSNE barn. Det klarer de selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg selv, er bare innimellom at jeg har trengt hans hjelp, men det vil han ikke lenger. Jeg tenker bare at det er veldig rart at svigerfamilien plutselig bare kutter meg ut og at det visstnok så veldig stas med hun nye. Liksom ikke måte på hvor fantastisk hun er og hvor lykkelige de er.  
 

Anonymkode: 0611c...baf

I din siste tråd viste du mer enn overtydelig at du ikke har ønsket å greie deg selv, at du har forventet urimelig mye av ham. Du trenger ikke hans hjelp til noe mer. Han er ikke en del av ditt liv. Han har ingen forpliktelser overfor deg. Han stilte opp for deg i flere år, langt mer enn han trengte eller du burde ha forventet. Han gjorde det nok for å være snill med deg, for å gi deg en mulighet til å bli mer selvstendig og greie deg selv, ta ansvar for ditt eget liv. Men du ville at han skulle være din personlige gratisarbeidende vaktmester og altmuligmann. Du er urimelig. For han er ikke lenger en del av ditt liv, og han har ikke vært det på mange år.

Og svigerfamilien din har ikke plutselig kuttet deg ut. Du er selv skyld i at de nå tar avstand fra deg, fordi du har utnyttet deres sønn/bror i mange år etter du og han ble skilt, fordi du har nektet å trekke deg tilbake når han startet et liv med en ny dame, fordi du ikke respekterte dem når de pent ba deg trekke deg ut av familiens fb-gruppe etter at du hadde krevd at ny dame ikke skulle få lov til å være med. Du har ikke vist dem respekt, du har utnyttet ham. Du viser at du fremdeles ikke respekterer dem eller ham. Du viser at du fremdeles ikke tar ansvar for ditt eget liv - og du viser at du ikke aksepterer at du ikke er deres anvar.

De kutter deg helt ut fordi DU ikke greier å akseptere virkeligheten og din nye rolle som EKS, både -kone, -svigerdatter og -svigerinne. Eks betyr tidligere. Du var, men du er ikke deres familie lenger.

Du fikk masse råd i din tidligere tråd, om å opprettholde kontakten med familien hans utenom familieselskap og høytider og skape deg ditt eget liv uavhengig av dem. Du velger å fortsette ditt virkelighetsfornektelse. Da gir du dem ikke noe annet valg enn å trekke seg helt unna for å beskytte seg selv mot deg, og for å beskytte deg fra deg selv.

Om du er så voksen som du påstår, da er det på høy tid å begynne å ta ansvar for ditt eget liv og egne valg. Skaff deg hjelp før du tipper over og ødelegger for deg selv og de rundt deg.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Du MISTET dem ikke, du VALGTE DEM BORT. 

Vi skjønner hva du sier, tro ikke annet,  vi er bare ikke enige med deg. Du fremstår helt koko, og jeg tipper de voksne barna deres synes det er like greit slik det er nå. 

Anonymkode: f9f3f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg selv, er bare innimellom at jeg har trengt hans hjelp, men det vil han ikke lenger. Jeg tenker bare at det er veldig rart at svigerfamilien plutselig bare kutter meg ut og at det visstnok så veldig stas med hun nye. Liksom ikke måte på hvor fantastisk hun er og hvor lykkelige de er.  
 

Anonymkode: 0611c...baf

Nei, må være en lettelse når de er vant med deg!

Anonymkode: f9f3f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Julaften sammen. Spleise på julegaver til familien, svigerforeldre, tantebarn osv. 

Anonymkode: 0611c...baf

Han ville jo ikke dette i år. Hvorfor skulle det bli så prekært for ham senere? Om 5 år kan begge ungdommene deres være gift og ha egne barn og svigerfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Jeg vet hvordan det er, jo, men syns likevel det er rart. Min eksmanns familie skal da ikke feire med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Han ville jo ikke dette i år. Hvorfor skulle det bli så prekært for ham senere? Om 5 år kan begge ungdommene deres være gift og ha egne barn og svigerfamilier.

Hvis det blir slutt med hun nye så vil han sikkert ha tilbake de gamle familie tradisjonene, men det kan han bare glemme. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det blir slutt med hun nye så vil han sikkert ha tilbake de gamle familie tradisjonene, men det kan han bare glemme. 

Anonymkode: 0611c...baf

«Sikkert»? Hva er det i hans oppførsel eller i deres dialog som får deg til å tro det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

«Sikkert»? Hva er det i hans oppførsel eller i deres dialog som får deg til å tro det? 

Nå er han jo tydeligvis bare så veldig forelsket, men hverdagen kommer jo der også. Dessuten sa jeg hvis det blir slutt. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...