Gå til innhold

Vanskelig med eks mannens nye kjæreste.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eks mannen min har fått my kjæreste og det har tatt helt av. 
Plutselig i år ville han ikke kjøpe julegaver sammen med meg, og han ville ferie julaften med henne. Vi har vært skilt i fire år, men har feiret jul sammen pga barna. Barna var hos han og henne på lille julaften (de er 19 og 25 år). Familien hans er så veldig glad i henne og forteller meg at hun er så søt og snill og de har det så fint. Jeg blir ikke lenger invitert i familie selskaper og svigerforeldrene mine kjøpte julegave til henne og ikke til meg i år. 
Jeg har tross alt vært der i åresvis, hun bare ca ett år. Da vi var gift så syntes jeg ikke det var så interessant å besøke hans foreldre, men dette vil jeg rette på og har besøkt de nå. Men, de virker helt blendet av hans nye kjæreste. De kalte den nye til og med tante til mine tantebarn. (Hans søster sine barn).

Er det vanlig at det bare kan komme ei ny ei inn og overta en rolle jeg har hatt i åresvis? 
Syntes det er veldig spesielt altså. 
 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette må være trolling. Ingen er så tett.

Anonymkode: f9f3f...d03

Kan garantere deg at det ikke er trolling.Skulle ønske det var trolling, men det er det dessverre ikke. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oi da. Rødvinsfylla starta tidlig i dag. Ungene hos pappa i jula?

Anonymkode: f3f2d...b6b

Hvorfor er dere så ekle, jeg syntes en situasjon er urettferdig også kommer det bare ekle bemerkninger. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dere så ekle, jeg syntes en situasjon er urettferdig også kommer det bare ekle bemerkninger. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Fordi at dersom historien er sann så trenger du en realitycheck 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Fordi at dersom historien er sann så trenger du en realitycheck 

Ok? Er det virkelig så rart at jeg reagerer? 
HI 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok? Er det virkelig så rart at jeg reagerer? 
HI 

Anonymkode: 0611c...baf

Selvsagt er det rart. Mannen og hans familie er ferdig med deg. De er ikke ferdige med barna. Så lenge de fortsetter kontakten med dem så må du rett og slett være fornøyd med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eks mannen min har fått my kjæreste og det har tatt helt av. 
Plutselig i år ville han ikke kjøpe julegaver sammen med meg, og han ville ferie julaften med henne. Vi har vært skilt i fire år, men har feiret jul sammen pga barna. Barna var hos han og henne på lille julaften (de er 19 og 25 år). Familien hans er så veldig glad i henne og forteller meg at hun er så søt og snill og de har det så fint. Jeg blir ikke lenger invitert i familie selskaper og svigerforeldrene mine kjøpte julegave til henne og ikke til meg i år. 
Jeg har tross alt vært der i åresvis, hun bare ca ett år. Da vi var gift så syntes jeg ikke det var så interessant å besøke hans foreldre, men dette vil jeg rette på og har besøkt de nå. Men, de virker helt blendet av hans nye kjæreste. De kalte den nye til og med tante til mine tantebarn. (Hans søster sine barn).

Er det vanlig at det bare kan komme ei ny ei inn og overta en rolle jeg har hatt i åresvis? 
Syntes det er veldig spesielt altså. 
 

Anonymkode: 0611c...baf

Du var noenlunde troverdig til du kom til at du ville besøke eks-svigers mer nå enn da de faktisk var dine svigerforeldre. 

Anonymkode: 21819...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok? Er det virkelig så rart at jeg reagerer? 
HI 

Anonymkode: 0611c...baf

Ja! Et liknende innlegg kom i fjor og det var det eneste innlegget hvor vi alle var enige! Du er eks, både for mannen og familien, det er ikke normalt å forvente å bli behandlet som om dere ikke var skilt. Du skriver i i tillegg:

 Da vi var gift så syntes jeg ikke det var så interessant å besøke hans foreldre, men dette vil jeg rette på og har besøkt de nå. 

Så du synes ikke det var interessant å besøke de i 25 år, men nå  som eksmannen har fått seg ny kjæreste skal du rette på det nå. Enten så er du stokk stein dum og egoistisk, eller så kjeder du deg og ønsker å lage et tulleinnlegg!

Anonymkode: 8a825...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dere så ekle, jeg syntes en situasjon er urettferdig også kommer det bare ekle bemerkninger. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Urettferdig? Du var ikke interessert i de mens du var gift, så hvorfor skal de bry seg om deg når dere har vært skilt i 4 år. Og barna deres er ikke barn lenger, men voksne mennesker.

Vet du skrev at du ikke trollet, men jeg tror ikke på deg.

Anonymkode: 43e73...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro dette er sant, ingen er så navlebeskuende som dette.... 

Selvfølgelig er eksfamilien mer opptatt av henne enn av deg. 

Anonymkode: eed06...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dere så ekle, jeg syntes en situasjon er urettferdig også kommer det bare ekle bemerkninger. 
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Jeg pleier sette pris på god trolling. Dette var bare pinlig. 

Anonymkode: f3f2d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troller ikke, men syntes det vanskelig. 
Kanskje det har noe med at jeg ikke innså hva jeg hadde den gang jeg var gift. 
Jeg kommer alltid til å se på min eks manns  familie som min familie. Jeg syntes det burde være plass til oss begge. Jeg kjenner ikke hun nye, men kan godt bli kjent med henne. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller ikke, men syntes det vanskelig. 
Kanskje det har noe med at jeg ikke innså hva jeg hadde den gang jeg var gift. 
Jeg kommer alltid til å se på min eks manns  familie som min familie. Jeg syntes det burde være plass til oss begge. Jeg kjenner ikke hun nye, men kan godt bli kjent med henne. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Selvsagt er det ikke plass til dere begge. Det skjønner du vel? Hvordan hadde du følt det om du fikk deg ny kjæreste/samboer, og hans ex feiret jul med din kjæreste mens du måtte være alene, hans ex stadig var hos dine nye svigerforeldre osv? Jeg hadde ikke likt det noe sørlig altså... når et forhold er over, så er det over. Du er urimelig og barnslig. Gå videre. 

Anonymkode: ee895...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller ikke, men syntes det vanskelig. 
Kanskje det har noe med at jeg ikke innså hva jeg hadde den gang jeg var gift. 
Jeg kommer alltid til å se på min eks manns  familie som min familie. Jeg syntes det burde være plass til oss begge. Jeg kjenner ikke hun nye, men kan godt bli kjent med henne. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Fikk du ikke nok oppmerksomhet i forrige tråd?

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fikk du ikke nok oppmerksomhet i forrige tråd?

Anonymkode: 471ac...ef5

Har ikke skrevet noen tråd om dette tidligere, men om noen har tatt opp denne problematikken tidligere så skulle jeg gjerne lest den. Noen som vet hvor jeg finner den? 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller ikke, men syntes det vanskelig. 
Kanskje det har noe med at jeg ikke innså hva jeg hadde den gang jeg var gift. 
Jeg kommer alltid til å se på min eks manns  familie som min familie. Jeg syntes det burde være plass til oss begge. Jeg kjenner ikke hun nye, men kan godt bli kjent med henne. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Ingen sier skilsmisse er lett, det er tøft. 

Og en av de tingene som er tøft er at man ikke skilles bare fra en partner, men også fra familien hans/hennes 

Når han på toppen av det hele har funnet en ny partner er du rett og slett byttet ut, både for han og for familien hans. 

Fint å beholde en vennskapelig tone med eksfamilien, men du er ikke lenger den som regnes med i selskaper osv, sånn er det bare. 

Anonymkode: eed06...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke skrevet noen tråd om dette tidligere, men om noen har tatt opp denne problematikken tidligere så skulle jeg gjerne lest den. Noen som vet hvor jeg finner den? 

Anonymkode: 0611c...baf

Du valgte å skille deg fra mannen! Selvfølgelig vil det komme en ny svigerdatter/tante osv. Da nedprioriteres du. 

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller ikke, men syntes det vanskelig. 
Kanskje det har noe med at jeg ikke innså hva jeg hadde den gang jeg var gift. 
Jeg kommer alltid til å se på min eks manns  familie som min familie. Jeg syntes det burde være plass til oss begge. Jeg kjenner ikke hun nye, men kan godt bli kjent med henne. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Men det er ikke din familie. Det er familien til barna dine, som for så vidt ikke er barn lenger. Eks-svigerfamilien er ikke nødt til å ha kontakt med deg for å ha kontakt med «barna», da er det rett og slett ikke noen grunn til å ha jevnlig kontakt med deg. 

Ikke trenger stemor å bli godt kjent med deg heller, «barna» er jo sånn sett ferdig oppdratt og ute av redet (eller på vei ut). Det er INGEN grunn for noen av dem til å opprettholde kontakten med deg. Jo fortere du innser og godtar det, jo bedre for deg selv. 

Anonymkode: 12092...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ingen sier skilsmisse er lett, det er tøft. 

Og en av de tingene som er tøft er at man ikke skilles bare fra en partner, men også fra familien hans/hennes 

Når han på toppen av det hele har funnet en ny partner er du rett og slett byttet ut, både for han og for familien hans. 

Fint å beholde en vennskapelig tone med eksfamilien, men du er ikke lenger den som regnes med i selskaper osv, sånn er det bare. 

Anonymkode: eed06...ab8

Takk for ordentlig svar.  
Hadde det vært opp til meg, så kunne vi alle vært sammen, men det er de tydeligvis ikke interessert i og det syntes jeg er synd. Vet ikke om det er hun nye som har påvirket dette siden hun er så veldig søt og grei i følge dem.  
HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke din familie. Det er familien til barna dine, som for så vidt ikke er barn lenger. Eks-svigerfamilien er ikke nødt til å ha kontakt med deg for å ha kontakt med «barna», da er det rett og slett ikke noen grunn til å ha jevnlig kontakt med deg. 

Ikke trenger stemor å bli godt kjent med deg heller, «barna» er jo sånn sett ferdig oppdratt og ute av redet (eller på vei ut). Det er INGEN grunn for noen av dem til å opprettholde kontakten med deg. Jo fortere du innser og godtar det, jo bedre for deg selv. 

Anonymkode: 12092...979

Takk for ordentlig svar. 
Ja, barna er flyttet ut, men jeg syntes det er trist at jeg ikke får se tantebarna mine jevnlig. En av de har nok allerede glemt meg, men jeg skrev hvertfall fra tante XXX på julegaven hennes.  Helt ærlig så syntes jeg vi burde kunne være sammen alle sammen, men det er de ikke interessert i. 
De har liksom bare droppet meg og det er hun nye som gjelder. Virker som ingen tenker på at jeg tross alt er mor til deres barnebarn og tantebarn. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...