Gå til innhold

Hvem kan jeg snakke med når det gjelder usaklig oppsigelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hvilken måte du har mistet den. Var du vikar og søkte fast og noen andre fikk den faste, så er det ikke noe du kan gjøre feks. Fagforeningen kan hjelpe

Anonymkode: 2ed91...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt vi er organisert for, de kan se på saken din. 

Men arbeidsgiver er ikke helt uten rettigheter de heller om de mener en annen kan utføre jobben bedre enn deg, mange ting som må ses på i en slik sak 

Anonymkode: 186bc...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer an på hvilken måte du har mistet den. Var du vikar og søkte fast og noen andre fikk den faste, så er det ikke noe du kan gjøre feks. Fagforeningen kan hjelpe

Anonymkode: 2ed91...9bb

Da hadde jeg ikke mistet jobben. Jeg var og er fast ansatt, de ansatte en vikar i min stilling. 

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sånt vi er organisert for, de kan se på saken din. 

Men arbeidsgiver er ikke helt uten rettigheter de heller om de mener en annen kan utføre jobben bedre enn deg, mange ting som må ses på i en slik sak 

Anonymkode: 186bc...026

Jeg har prøvd å organisere meg, men var ikke vits pga problemet var allerede startet 😔😔

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd å organisere meg, men var ikke vits pga problemet var allerede startet 😔😔

Anonymkode: 336cd...d22

Selv om de ikke kan hjelpe deg i denne saken kan  du jo få nytte av dem siden, ellers kan du jo engasjere advokat hvis du mener oppsigelsen er usaklig. I første omfang lønnerxdet seg nok å snakke med sjefen slik at eventuelle misforstlser blirryddet av veien før advokattimene begynner å tappe bankkontoen.

Anonymkode: f7d3e...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg ikke mistet jobben. Jeg var og er fast ansatt, de ansatte en vikar i min stilling. 

Anonymkode: 336cd...d22

Hva var begrunnelsen for at de sa deg opp? Hvor lenge har du jobbet der, var du i prøvetid? 

Anonymkode: 6ac09...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva var begrunnelsen for at de sa deg opp? Hvor lenge har du jobbet der, var du i prøvetid? 

Anonymkode: 6ac09...19f

5 år.

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gi litt mer info. De kan ikke bare si deg opp. De kan derimot omplassere deg om vikaren får beholde din stilling. Har du hatt permisjon har du ikke nødvendigvis krav på å få tilbake akkurat den stillingen du hadde når du kommer tilbake. 

Anonymkode: f2cdf...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om de ikke kan hjelpe deg i denne saken kan  du jo få nytte av dem siden, ellers kan du jo engasjere advokat hvis du mener oppsigelsen er usaklig. I første omfang lønnerxdet seg nok å snakke med sjefen slik at eventuelle misforstlser blirryddet av veien før advokattimene begynner å tappe bankkontoen.

Anonymkode: f7d3e...596

Er alltid vits å organisere seg. Spørsmålet er vel hvorfor du ikke har gjort det før? 
Hva var grunnen til at du mistet jobben da?

Anonymkode: a6a2a...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er årsaken til oppsigelsen din? 

Anonymkode: ca445...245

De har sagt at jeg ikke passer inn lengre.. Men arbeidsoppgavene er de samme.. de har bare funnet ut at en annen "passer bedre inn".. Er det lov? Hvis arbeidsgiver har lov til dette så orker jeg ikke å kjempe/lage trøbbel. Men det er meget vondt for meg både økonomisk og følelsesmessig 

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har sagt at jeg ikke passer inn lengre.. Men arbeidsoppgavene er de samme.. de har bare funnet ut at en annen "passer bedre inn".. Er det lov? Hvis arbeidsgiver har lov til dette så orker jeg ikke å kjempe/lage trøbbel. Men det er meget vondt for meg både økonomisk og følelsesmessig 

Anonymkode: 336cd...d22

Nei det har de ikke lov til. Du kan engasjere en advokat. Har de virkelig gitt deg en Oppsigelse på det grunnlaget?

Anonymkode: f2cdf...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du må gi litt mer info. De kan ikke bare si deg opp. De kan derimot omplassere deg om vikaren får beholde din stilling. Har du hatt permisjon har du ikke nødvendigvis krav på å få tilbake akkurat den stillingen du hadde når du kommer tilbake. 

Anonymkode: f2cdf...d8e

Ja. Har hatt permisjon. Men kan de si meg opp nå som de har ansatt en annen? Eller burde de tilbudt meg en annen stilling ?

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De har sagt at jeg ikke passer inn lengre.. Men arbeidsoppgavene er de samme.. de har bare funnet ut at en annen "passer bedre inn".. Er det lov? Hvis arbeidsgiver har lov til dette så orker jeg ikke å kjempe/lage trøbbel. Men det er meget vondt for meg både økonomisk og følelsesmessig 

Anonymkode: 336cd...d22

Dette høres helt vilt ut. De kan ikke si deg opp "fordi du ikke passer inn lengre". Ta kontakt med advokat! 

Anonymkode: 48f44...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Har hatt permisjon. Men kan de si meg opp nå som de har ansatt en annen? Eller burde de tilbudt meg en annen stilling ?

Anonymkode: 336cd...d22

De kan ikke si deg opp, nei. Men de kan flytte deg internt i bedriften. 

Anonymkode: f2cdf...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Har hatt permisjon. Men kan de si meg opp nå som de har ansatt en annen? Eller burde de tilbudt meg en annen stilling ?

Anonymkode: 336cd...d22

Permisjon er ikke oppsigelsesgrunn! 

Anonymkode: 48f44...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette høres helt vilt ut. De kan ikke si deg opp "fordi du ikke passer inn lengre". Ta kontakt med advokat! 

Anonymkode: 48f44...e8b

Ja. Det stemmer 😔

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De kan ikke si deg opp, nei. Men de kan flytte deg internt i bedriften. 

Anonymkode: f2cdf...d8e

De har ingen andre stillinger å tilby 

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ring Arbeidstilsynet 😊 De kan kanskje gi råd. 

Anonymkode: ce5b6...bae

Tusen takk for tips. Det skal jeg 

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det har de ikke lov til. Du kan engasjere en advokat. Har de virkelig gitt deg en Oppsigelse på det grunnlaget?

Anonymkode: f2cdf...d8e

Ja 😔

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært fortvilet og lei meg som sagt både pga det økonomiske og det følelsesmessige. 

H.i.

Anonymkode: 336cd...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Passer ikke inn personlig eller kompetansemessig?

Anonymkode: f7d3e...596

Ingen av delene spiller noe rolle så lenge hun er fast ansatt og ikke fått noe varsel eller indikasjoner på at hun ikke lenger «passer inn»

Anonymkode: f2cdf...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...