Gå til innhold

4åringen er født med ALT av leker etter storesøster... men føler det flyter over 🥺🥺🥺


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er snakk om gode leker... 

Togbane, duplo, dyrefigurer, bøker, biler, garasje, dukkeutstyr og dukker, vogn, kjøkken med fullt utstyr, instrument, barbie, kosedyr, og en kasse med forskjellige ting.. 

Tips til organisering på små barnerom????? 
 

Anonymkode: 9afa8...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rydde halvparten inn i boden, og rotere med jevne mellomrom. Jr her blir like begeistret over "nye" leker hver gang. De leker jo aldri med alt like mye, og følger med på hva som er populært i nuet, og rydder bort resten om kvelden. 

Anonymkode: 350ed...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg esker som kan stables og som du kan se innholdet i. En eske til hele togbanen, en eske til duplo, en eske til dyrefigurer osv. Sett alle eskene i boden.

En hylle på rmmet i barnets høyde med ca 10 bøker og 2 leker for rinktig alder og plass til 2-3 esker under senga.

Ta frem en eske av gangen og bytt etter noen måneder når interessen avtar. Ikke tacfrem noe før hun er stor nok til å ha fult utbytte av det. 

Anonymkode: 8424d...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den største Kallax-hyllen fra IKEA og den er genial. 16 "rom". De øverste åtte bruker vi som bokhylle, de nederste åtte til lekeoppbevaring. Da kan du samle alt Brio-stæsjet i én eske, all Duplo-en i en annen osv.

Anonymkode: 343e6...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 9.39, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om gode leker... 

Togbane, duplo, dyrefigurer, bøker, biler, garasje, dukkeutstyr og dukker, vogn, kjøkken med fullt utstyr, instrument, barbie, kosedyr, og en kasse med forskjellige ting.. 

Tips til organisering på små barnerom????? 
 

Anonymkode: 9afa8...187

Gi bort. Barna dine har alt, mens mange barn i Norge har ingenting. Ta en ryddedag og fjern det de ikke bruker. Så tar du med barna på feks fattighuset og leverer det der. De skal ikke bare bli gode lekere, men også gode mennesker.

Anonymkode: 1b84c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyller/skap oppunder taket er veldig kjekt på små rom. Da mistes ikke gulvplass, noe som er ganske lurt når en har barn som leker på gulvet og lekene blir ikke så synlige. Har du en liten hylle på gulvet har barnet de lekene som det lekes med nå der, så skifter du når barnet vil ha noe annet. Lekene er lett tilgjengelig, men ikke synlige og rotete. Vi hadde kjøkkeninnredning på barnerommet, en rad med skap øverst på den ene veggen, der satte vi esket med leker og fylte opp med ting som ikke ble brukt nå og byttet når ungene ville. Med skap så samler det seg ikke støv, eller ser rotete ut. 

Jeg sorterte også leker i kasser på loftet etter alder, da var det enkelt å hente frem når ungene vokste. Når jeg fikk bonusbarnebarn var det enkelt å finne frem leker til henne. Vi ble etter hvert flinke til å rydde og gi vekk, men har spart på veldig mye for det altså. Ungene mente vi skulle gi bort legoen da vi flytta sist, de var ferdige med å leke med den. Nå er den tatt frem igjen, ett tantebarn mente vi måtte kjøpe lego go ha på hytta. Han ble helt gal når jeg tok med endel av hva vi hadde på hytta. Til mine unger store irritasjon var dette veldig gøy når det kom frem igjen, og de leks like mye som mitt tantebarn. (Utad så leka de for å holde søskenbarnet med selskap, men de leka selv når han ikke var der. Det er vist så flaut å leke med lego når en er 14 og 16 år gammel. Jeg var vist ganske lur som ikke ga bort legoen også  sa de)

Anonymkode: 014e2...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...