Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette? Far tok med datter til frisør...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å snakke NED menn.. De er dumme? Forstår ikke like mye som damer? Hva feiler det deg egentlig?

Anonymkode: 9c8de...769

Ikke kort = Ikke korthårsfrisyre type kort ved ørene og i nakken.

Oppklippet = klippet et stykke opp.

Fort gjort om man ikke er inne i terminologien.

Meg feiler det ingenting, utenom den tidligere nevnte manglende kunnskapen om bonevoks, skruer og beis. For å si det sånn; jeg sender ikke gubben til frisøren med ungene, og han har sluttet å sende meg på jernvaren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du plager meg! Det er liksom det du kommer på, «du har ikke fått deg noe kanskje». For et fantastisk forbilde du er👏🏻 Det er liksom det å få seg noe som er tingen? Da er alt greit? Håper for din del at du tar celleprøve hver tredje år. Det eget innlegg sier liksom litt om deg.

Anonymkode: 5a149...7c9

Herreminskaper for et ubehagelige menneske! 

Tviler jo ikke på at du benytter enhver anledning til å hudflette folk du har rundt deg. Ubehøvlede mennesker orker jeg ikke. 

Anonymkode: 623a2...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men når du er et større barn/tenåring så gjør du jo som du vil med håret. Hi har jo ikke nevnt noe alder, men når far tar henne med til frisøren så regner jeg med hun er i en alder der foreldrene hjelper til med hårstell. Det ville vært irriterende for både meg og barnet om ikke håret kunne tas opp i strikk slik at vi kunne fått det unna når det er i veien. Barn leker jo og det er mye hopp og sprett og sjo og hei, og da er det godt å kunne få det unna. Spesielt også når de er snørrete og håret klistrer seg fast i all vær og vind osv.

Anonymkode: 5a149...7c9

Bolleklipp som 7-åring var nok ikke helt selvvalgt altså... mamma klipte oss selv. Poenget var at det er kun hår. Han har jo ikke akkurat skutt hull i ørene hennes (vil forresten tro mor hadde syntes det var helt ok, selv om det er et mye større inngrep på barnets kropp).

Anonymkode: 4af70...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å snakke NED menn.. De er dumme? Forstår ikke like mye som damer? Hva feiler det deg egentlig?

Anonymkode: 9c8de...769

Hvordan i all verden klare du å tolke hun du siterte til å snakke ned menn??

Hun sier at for de som ikke er veldig inne i terminologien så er det uforståelig, og antar at far ikke har forstått ettersom instruksen ikke er fulgt. Jeg hadde heller ikke forstått, jeg er dame. Hun har selv erfart at det som kan være en logisk og god beskrivelse for en som kjenner faget, er mer uforståelig for en annen og vil gi feil resultat.

Hår har aldri betydd mye for meg, hverken mitt eget eller barna. Om jenta di har blitt overkjørt er det ikke greit, men om hun egentlig heller ville ha det slik bør du akseptere det. Det er hennes hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jenta er 7 år og har alltid vært fornøyd med langt hår. Greia her var visst at mannen hadde sagt "litt oppklippet" til frisøren, og frisøren ikke visste hva det var (ikke norsk). Mannen forklarte at det betydde at alt håret ikke skulle være i samme lengde. Tror det er her han oppfattet det som en bob. Han sier at han ikke så hvor kort det ble før hun reiste seg fra frisørstolen. Litt sjokkert ble jeg, for hun ser jo plutselig litt anderledes ut. Men som dere sier, det er jo bare hår og hun er selvsagt like søt som alltid. 

Anonymkode: 3f113...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bob frisyre er kjempestygt! Hadde blitt rasende. Jada, alle vet at hår vokser ut, men det tar flere år å få det til langt nedpå ryggen. 

MEN, jeg hadde aldri i livet sendt mannen min med jenta til frisøren, da jeg hadde ant meg hva som kunne skje..,, 

Anonymkode: fecff...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bob frisyre er kjempestygt! Hadde blitt rasende. Jada, alle vet at hår vokser ut, men det tar flere år å få det til langt nedpå ryggen. 

MEN, jeg hadde aldri i livet sendt mannen min med jenta til frisøren, da jeg hadde ant meg hva som kunne skje..,, 

Anonymkode: fecff...a59

Bob er fint!! Både eg og jenta mi har det, og vi er så fine atte😊😊

Anonymkode: 26031...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jenta er 7 år og har alltid vært fornøyd med langt hår. Greia her var visst at mannen hadde sagt "litt oppklippet" til frisøren, og frisøren ikke visste hva det var (ikke norsk). Mannen forklarte at det betydde at alt håret ikke skulle være i samme lengde. Tror det er her han oppfattet det som en bob. Han sier at han ikke så hvor kort det ble før hun reiste seg fra frisørstolen. Litt sjokkert ble jeg, for hun ser jo plutselig litt anderledes ut. Men som dere sier, det er jo bare hår og hun er selvsagt like søt som alltid. 

Anonymkode: 3f113...6c7

Ikke bry deg om de mange patetiske svarene du har fått her, fra kvinner som ja, skal ikke si det en gang. Du føler det du føler! Håper jenta tar det greit og at hun raskt venner seg til det😊

Anonymkode: 5a149...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjerp deg for faen. Tenk å gjøre en hårklipp til en katastrofe. 

Og hvorfor har mor siste ordet for frisyre? ?

Anonymkode: 201c7...2c3

Men i alle dager... hi spør hvordan vi hadde reagert. Hun sier ikke er ord om hvordan HUN har reagert. Og du klikker i vinkel?

Anonymkode: 7bb40...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj oj oj... Det var da voldsomt..., 🙄

Lenge siden du har fått deg noe kanskje? Eller noe annet som plager deg i hverdagen?

Anonymkode: 1de92...3ce

Herregud, så latterlig og «voksen» du er😂 Er det det du kommer til å si til tenåringene dine etterhvert?👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Er såå enig med deg!👍🏻👏🏻 Kunne ikke sagt det bedre selv😊 DIB på sitt beste😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Applaus for at du står opp mot saueflokken, men det hjelper ikke, de fortsette i samme duren.

Hi her er jentas reaksjon viktig, hva synes hun om den nye frisyren?

Anonymkode: 50ffa...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oopps, jeg håper at jeg hadde klart å holde maska for ikke å skremme jent'ungen. Så hadde jeg sikkert blitt både sint, sur, lei meg og fortvilet på en gang mens jeg hadde presset fram et "Så fin du ble" og jeg kunne nok ikke ha fått mannen på tomannshånd fort nok for å fortelle ham hva jeg syes og spørre om hva som har skjedd her. Alt som hadde kommet ut at min munn hadde nok ikke vært like pent. 

Men så hadde jeg nok klart å ta meg sammen, og tenkt at det er bare hår og det gror ut igjen. (Og vært takknemlig for at hun er 7 ikker 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pappa gjorde omtrent det samme med meg, bare verre. Han fikk meg klippet meg som en gutt, med rottehale (80-tallet), jeg var 4-5 år. Mamma så aldri noe sånn at jeg hørte det, de var skilt, men i ettertid har hun sagt at hun ble rasende. Jeg hadde blitt sint også, selv om det "bare" er hår.

Anonymkode: d5827...f91

Både gutter og jenter brukte den frisyren på 80-tallet, altså. Så du ble ikke klippet som en gutt.

Anonymkode: bed79...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Vet ikke du noe om, da. Snakker du for alle jenter?

Anonymkode: bed79...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jenta er 7 år og har alltid vært fornøyd med langt hår. Greia her var visst at mannen hadde sagt "litt oppklippet" til frisøren, og frisøren ikke visste hva det var (ikke norsk). Mannen forklarte at det betydde at alt håret ikke skulle være i samme lengde. Tror det er her han oppfattet det som en bob. Han sier at han ikke så hvor kort det ble før hun reiste seg fra frisørstolen. Litt sjokkert ble jeg, for hun ser jo plutselig litt anderledes ut. Men som dere sier, det er jo bare hår og hun er selvsagt like søt som alltid. 

Anonymkode: 3f113...6c7

I hovedinnlegget ditt så virket det som om du mente at mannen din var udugelig og hadde gjort noe hårreisende (pun intended).

Det du sier her er jo nesten en helt annen vinkling. Om det du skriver her stemmer er det jo frisøren som er skyldig, ikke din mann. Jeg har svært vanskelig for å forstå at en frisør ikke forstår hva "oppklipt" betyr, spesielt siden mannen din forklarte hva han mente (da forstod han jo hva du hadde ment). Da tenker jeg at frisøren ikke er egnet, ikke gjør jobben sin når hun ikke greier å kommunisere med kundene. I et slikt tilfelle hadde jeg klaget til sjefen på salongen, for det blir garantert ikke siste kunde som får oppleve noe lignende.

Hvis dette var hos en av disse mistenkelig ekstrembillige frisørene ville jeg sjekket om frisøren står i Brønnøysundregisteret, for det er en del som driver svart som frisør, ofte uten utdanning annet enn "erfaring".

Anonymkode: 28713...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, amandine skrev:

Det er jo ikke noe annet å gjøre enn å la det gro ut? Og det hadde sikkert godt av en skikkelig stuss. Vinterhår blir slitt med jakker og krager og lue og skjerf.

Blir ikke så slitt av luer osv. Men kan fort bli tørst pga klima både inne og ute. Mye tørrere luft inne når man fyrer. Da blir det elektrisk. 

Anonymkode: 6b275...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jenta er 7 år og har alltid vært fornøyd med langt hår. Greia her var visst at mannen hadde sagt "litt oppklippet" til frisøren, og frisøren ikke visste hva det var (ikke norsk). Mannen forklarte at det betydde at alt håret ikke skulle være i samme lengde. Tror det er her han oppfattet det som en bob. Han sier at han ikke så hvor kort det ble før hun reiste seg fra frisørstolen. Litt sjokkert ble jeg, for hun ser jo plutselig litt anderledes ut. Men som dere sier, det er jo bare hår og hun er selvsagt like søt som alltid. 

Anonymkode: 3f113...6c7

Her hadde jeg gått til en annen frisør. Såpass grunnleggende uttrykk bør de kunne forstå når de faktisk jobber som frisør i Norge. Jeg var hos en som nylig hadde startet og kun snakket engelsk. Det gikk jo greit, men jeg visste ikke hva "klippe opp" var på engelsk, så jeg sa det på norsk, og fyren nikket iherdig og gjorde akkurat det.

Når det er sagt så ville ikke resultatet plaget meg nevneverdig, med mindre jenta selv ble lei seg.

Anonymkode: 0decb...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at jenter sliter med selvbilde, når hår blir så viktig. Hår som vokser hele livet..  Skulle tro jenta hadde fått brennmerke i ansiktet slik noen reagerer her.

Du er bra nok jenta mi (når håret ditt vokser ut igjen)

Anonymkode: 201c7...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg har lært av denne tråden:

- hvis du mener at «det er bare hår» ikke er rett, bør du straks finne en mann (hvilken slm helst) og få deg sex. Mennesker som er litt sure får personlighetsforandringer av å ha sex.

- «oppklippet» er terminologi. Økende lengde og lik lengde er derfor utgått i terminologien.

- menn klarer ikke forstå hva oppklippet er om de ikke får det inn med teskje. De vet heller ikke hva kort hår er fordi de har kort hår selv.

- det viktigste er å skylde på mannen. Han kunne stoppet frisøren med en gang han så hvor kort det ble. Frisøren kunne da limt på håret igjen og så hadde det ikke blitt så kort. Det er uansett mannens feil.

- alle frisører er registrert i Brønnøysund. Finner man bedriften i Brønnøysund, så er alle som jobber utdannet frisør.

Til HI:

Dette vokser ut. Hvis du synes det er helt grusomt, så gå til en annen frisør en gang i mnd og rett det opp.

Anonymkode: 97955...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende hvor investerte voksne er i barnas hår. 
Begge jentene her fikk kort bob med kort pannelugg da de var rundt 5 og fant saksa selv. Jeg synes sveisen ble veldig fin og kledelig, om enn litt vel kort. 
Guttungen hadde langt hår hele barneskolen. Det var fint og stelt. Ikke en sveis jeg ville valgt, men han styrte det selv. Han valgte å klippe seg da han begynte på ungdomsskolen. Hvorfor? Fordi VOKSNE menn synes det er innafor å si til ham at han ser ut som en jente. 
Mellomste fulgte saueflokken til hun begynte på ungdomsskolen. Da valgte hun bob igjen, som eneste jenta i klassa med hår over skuldrene. 
Yngstejenta valgte å klippe seg i pixiecut da hun var 10, og har holdt på det, selv om både VOKSNE og barn mener at det er greit å si at hun ser ut som en gutt. 
Vi bor altså i et samfunn der man må få det slengt i fleisen hvis man gjør noe annerledes. 
Jeg kjenner flere som gjennom hele barneskolen har «tvangsklippet» guttene 2-3 ganger i året, og jentene har måtte hatt hår nedenfor skuldrene. Barn i barneskolealder bør kunne velge dette fritt selv. 

Anonymkode: 6ba84...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår er ikke bare hår. Hår er en del av identiteten. Ihvertfall min identitet. Hvis noen hadde klipt  håret mitt kortere enn  jeg hadde gitt beskjed om, ville jeg blitt ganske misfornøyd. 

Anonymkode: b00e8...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet tar det greit er det jo pinlig om mor lager en situasjon av det hele. 

Det er hår. Det vokser ut igjen.

Mine barn har ikke hårstil jeg ville valgt, men det stelles og da må de få velge selv.

i tillegg foreslår jeg at de damene som har så steke meninger om barnas hår selv tar barna til frisøren. Og så lenge barna synes det er ok, hvorfor skal mors mening trumfe barnas og fars mening om hårstil? 

Anonymkode: a2698...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...