Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette? Far tok med datter til frisør...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tenkt NEIIII!!!, men etterpå tenkt at dette jo bare er hår. Det vokser ut igjen. Tykkere og finere. 

Anonymkode: 13355...f09

Tykkere og finere faktisk🤣

Anonymkode: 9c8de...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oj oj oj... Det var da voldsomt..., 🙄

Lenge siden du har fått deg noe kanskje? Eller noe annet som plager deg i hverdagen?

Anonymkode: 1de92...3ce

Ja, du plager meg! Det er liksom det du kommer på, «du har ikke fått deg noe kanskje». For et fantastisk forbilde du er👏🏻 Det er liksom det å få seg noe som er tingen? Da er alt greit? Håper for din del at du tar celleprøve hver tredje år. Det eget innlegg sier liksom litt om deg.

Anonymkode: 5a149...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Tipper far ikke skjønte bæret av hva du mente med ikke kort, men gjerne oppklippet. Dette er fagspråk for hårinteresserte, og sannsynligvis kaudervelsk for mannen, resultatet tatt i betraktning. 

Hilsen meg, som har kommet hjem med totalt feil bonevoks ved én anledning, og ubrukelig beis ved en annen, på tross av angivelig tilstrekkelig informasjon. For ikke å snakke om skruer. Det er en bortimot uendelig rekke ting som kan gjøres feil når man skal velge skruer. 

Snakk om å snakke NED menn.. De er dumme? Forstår ikke like mye som damer? Hva feiler det deg egentlig?

Anonymkode: 9c8de...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å snakke NED menn.. De er dumme? Forstår ikke like mye som damer? Hva feiler det deg egentlig?

Anonymkode: 9c8de...769

Viss eg hadde hatt kort hår heile livet, som mange menn faktisk har, så hadde eg ikkje skjønt bæret av oppklipt hår eg heller. 

Endret av Syngensang
Faktisk for mange faktisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i vgs og har faktisk litt spøkefullt oppfordret elevene mine til å klippe seg kort.

Alle jenter har jo langt blondt hår, ser for fa#%6 ikke forskjell på dem jo.

Anonymkode: f3a79...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det datteren som ville ha det slik? Det er ikke krise. Håret vokser ut igjen. 
Men menn har det med å fucke opp når de påtar seg oppgaver mor stort sett står for. 
Eksen til mamma skulle klippe broren min en gang. Han barberte gutten snau...........

Anonymkode: 51803...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det samme gjorde han med katten vår. den var så aktiv når den var ute at pelsen ble full av alt mulig og det kom klumper under magen. Han barberte katten snau under magen 😛 

Anonymkode: 51803...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i vgs og har faktisk litt spøkefullt oppfordret elevene mine til å klippe seg kort.

Alle jenter har jo langt blondt hår, ser for fa#%6 ikke forskjell på dem jo.

Anonymkode: f3a79...8de

Haha, jeg sa det samme til nabojenta her da vi hadde vært på juleavslutning på turninga, jeg så etter henne, men blandt flere hunde jenter med røde klær og langt lyst hår var hun ikke så lett å få øye på ;)

 

Anonymkode: 3b1a2...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke snakk om en skamklipt unge, i følge hi er det en bob...

Og helt seriøst, jeg hadde ikke blitt "jævlig forbannet" om datteren min hadde klipt seg sånn, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Fordi jeg ville at hun skulle ha langt hår?

For meg spiller det virkelig ingen rolle om jentene har hår ned på rumpa, til skuldrene eller bob altså...

Jeg har som sagt akkurat nå en jente med hår til midt på ryggen, og ei med hår litt kortere enn skuldrene, begge er veldig fine og ikke minst fornøyd selv.

Anonymkode: 3b1a2...7d8

Om barnet har langt hår, som hi skriver her, og hun blir klippet så kort at hun ikke kan ha det i strikk? Jo, da er hun skamklipt!

Om barnet ønsker det selv så er det en annen diskusjon! Ut i fra det hi skriver så forstår jeg det som at datteren ikke har ønsket så kort hår. 

Det spiller ingen rolle for meg heller om jenter har hår til hit eller dit, men om min mann hadde klippet datteren vår slik at jeg ikke fikk håret hennes i strikk, da hadde jeg ikke blitt fornøyd. Når håret er i veien for datteren min så blir hun irritert, når det klistrer seg fast til snørret så er det ekkelt!

Anonymkode: 5a149...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Kan med hånda på hjertet si jeg ikke hadde brydd meg. Hår er til å leke med, det vokser jo ut. Selv har jeg hatt alt fra bolleklipp (heia 80-90-tallet) til langt hår. Da jeg var 17, barberte jeg alt ned til 3 mm (litt fuktig natt 😂). Har hatt alle regnbuens farger og en lang periode med svarte spikes. 

Hår er uskyldig moro! 

Anonymkode: 4af70...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du plager meg! Det er liksom det du kommer på, «du har ikke fått deg noe kanskje». For et fantastisk forbilde du er👏🏻 Det er liksom det å få seg noe som er tingen? Da er alt greit? Håper for din del at du tar celleprøve hver tredje år. Det eget innlegg sier liksom litt om deg.

Anonymkode: 5a149...7c9

Har du seriøse anger issues???

Anonymkode: 1de92...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan med hånda på hjertet si jeg ikke hadde brydd meg. Hår er til å leke med, det vokser jo ut. Selv har jeg hatt alt fra bolleklipp (heia 80-90-tallet) til langt hår. Da jeg var 17, barberte jeg alt ned til 3 mm (litt fuktig natt 😂). Har hatt alle regnbuens farger og en lang periode med svarte spikes. 

Hår er uskyldig moro! 

Anonymkode: 4af70...237

Joda, men når du er et større barn/tenåring så gjør du jo som du vil med håret. Hi har jo ikke nevnt noe alder, men når far tar henne med til frisøren så regner jeg med hun er i en alder der foreldrene hjelper til med hårstell. Det ville vært irriterende for både meg og barnet om ikke håret kunne tas opp i strikk slik at vi kunne fått det unna når det er i veien. Barn leker jo og det er mye hopp og sprett og sjo og hei, og da er det godt å kunne få det unna. Spesielt også når de er snørrete og håret klistrer seg fast i all vær og vind osv.

Anonymkode: 5a149...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du seriøse anger issues???

Anonymkode: 1de92...3ce

Jeg er enig med 7c9. Hvis Ts er misfornøyd med noe så «har hun for få problemer i livet sitt». Men om man derimot lager en tråd der man synes at andre har overreagert, nei da burdte Ts visst bedre og «jeg hadde også blitt veldig irritert på deg da»

Anonymkode: 51803...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fullstendig uinteressant all den tid HI ikke svarer på spørsmålene i tråden. De er nemlig vesentlige for å gjøre seg opp en mening 

Jeg er ikke helt fremmed for å bli irritert på en far som har fått ansvar for hår, vi har hatt tilfeller av løst hår på skolen der jeg fikk oppgaven med å børste til kvelden, fletter som er så løse at håret faller ut av dem, og ikke minst den gangen da han justerte luggen til minste med kjøkkensaksa. Pannelugg frå øre til øre er ikke mye stilig! Men det er ikke akkurat katastrofe, nå har det gått et år og noen frisøren, og hun ser nesten normal ut..

Anonymkode: 59e1d...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Joda, men når du er et større barn/tenåring så gjør du jo som du vil med håret. Hi har jo ikke nevnt noe alder, men når far tar henne med til frisøren så regner jeg med hun er i en alder der foreldrene hjelper til med hårstell. Det ville vært irriterende for både meg og barnet om ikke håret kunne tas opp i strikk slik at vi kunne fått det unna når det er i veien. Barn leker jo og det er mye hopp og sprett og sjo og hei, og da er det godt å kunne få det unna. Spesielt også når de er snørrete og håret klistrer seg fast i all vær og vind osv.

Anonymkode: 5a149...7c9

Hvis det er bob-kort så fester det seg ikke fast snørr (er dette virkelig en problemstilling??).

Jeg har en gutt med litt lengre hår. Han er ren og pen uten strikk..

Anonymkode: 201c7...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...hadde nok blitt litt paff kanskje for jeg er vant til at vi snakker sammen før vi tar slike avgjørelser. Kanskje litt lei meg hvis håret var spart lenge. Ville jenta klippe det så kort selv, eller ble hun overrumplet av forslag fra frisøren eller klippet mer enn avtalt? Alder har jo litt å si tenker jeg. Hvis hun er 10 år eller eldre og bestemte seg spontant for en kortere frisyre så er det hennes valg.  Men hvis hun er liten og egentlig var glad i det lange håret sitt og det har blitt klippet mye kortere enn det hun var forberedt på så synes jeg det hadde vært litt synd. Men, som flere har sagt så er det jo bare hår og det vokser ut igjen. 

Anonymkode: bd588...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men når du er et større barn/tenåring så gjør du jo som du vil med håret. Hi har jo ikke nevnt noe alder, men når far tar henne med til frisøren så regner jeg med hun er i en alder der foreldrene hjelper til med hårstell. Det ville vært irriterende for både meg og barnet om ikke håret kunne tas opp i strikk slik at vi kunne fått det unna når det er i veien. Barn leker jo og det er mye hopp og sprett og sjo og hei, og da er det godt å kunne få det unna. Spesielt også når de er snørrete og håret klistrer seg fast i all vær og vind osv.

Anonymkode: 5a149...7c9

Alt hår kan settes opp med strikk altså. Så lenge mor ikke har vondt i viljen da...

Hørt om musefletter? Det håret som er for kort til å komme med i en museflette vil heller ikke plage barnet på noe som helst vis! 😄

Anonymkode: 1de92...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Vel, ingen skal beskylde DEG for å være for positiv, i alle fall. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt irritert/sint og lei meg. Rett før jul og alt... Men, det vokser heldigvis ut igjen! 

Anonymkode: c24ca...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Helt enig😂👏🏼👏🏼

Anonymkode: 3166e...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du seriøse anger issues???

Anonymkode: 1de92...3ce

Lær deg norsk. 

Anonymkode: 3166e...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oj oj oj... Det var da voldsomt..., 🙄

Lenge siden du har fått deg noe kanskje? Eller noe annet som plager deg i hverdagen?

Anonymkode: 1de92...3ce

Lenge siden du har fått deg? For et latterlig forsøk på hersketeknikk.

Anonymkode: 3166e...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...