Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette? Far tok med datter til frisør...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dattera di har langt, fint og velstelt hår til midten av ryggen. Det trenger en stuss, så mannen tar henne med til frisøren. Du forteller han at det ikke må klippes kort (jenta selv vil ha langt hår) men at det med fordel kan klippes litt i etasjer/oppklipt. De kommer hjem og jenta di har plutselig en såpass kort bob (av alle frisyrer!) at hun ikke kan ha strikk i håret en gang. Hvordan hadde du reagert? 

Anonymkode: 3f113...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt NEIIII!!!, men etterpå tenkt at dette jo bare er hår. Det vokser ut igjen. Tykkere og finere. 

Anonymkode: 13355...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jenta selv det er fint? Det viktigste er jo at hun liker det. 

Men jeg hadde spurt hva som skjedde med den opprinnelige planen😂

Anonymkode: 3166e...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo hva barnet syntes... Om mor klikker så føler det seg jo ikke bra. 

Uansett, klippet er klippet. Bare gjøre det beste ut av det, og rose barnet for at det ser kjempe bra ut (selv om det evt ikke gjør det). Og ønske seg masse hårbånd og spenner til jul 😉

Anonymkode: de867...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke noe annet å gjøre enn å la det gro ut? Og det hadde sikkert godt av en skikkelig stuss. Vinterhår blir slitt med jakker og krager og lue og skjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting som er viktig her:

1. Hvor gammel er jenta? Hvis hun er stor nok til å si selv hva hun ønsker, er det selvfølgelig viktig at far og frisør ikke overkjørte henne da hun satt i stolen. Det kan i så fall både jenta og far svare på.

2. Din kommunikasjon med far. Har du spurt ham hvorfor hun endte opp med en bob? Ble han overkjørt av frisøren? Ønsket jenta det selv? Osv. osv.

Umulig å si noe mer uten å vite svaret på disse to tingene.

Anonymkode: 75b9b...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa gjorde omtrent det samme med meg, bare verre. Han fikk meg klippet meg som en gutt, med rottehale (80-tallet), jeg var 4-5 år. Mamma så aldri noe sånn at jeg hørte det, de var skilt, men i ettertid har hun sagt at hun ble rasende. Jeg hadde blitt sint også, selv om det "bare" er hår.

Anonymkode: d5827...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg for faen. Tenk å gjøre en hårklipp til en katastrofe. 

Og hvorfor har mor siste ordet for frisyre? ?

Anonymkode: 201c7...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår vokser ut. Jeg er helt avslappet til hår. Selv da vesla skamklippet seg selv tre dager før hun skulle være brudepike var jeg avslappet. 

Anonymkode: 473f1...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper far ikke skjønte bæret av hva du mente med ikke kort, men gjerne oppklippet. Dette er fagspråk for hårinteresserte, og sannsynligvis kaudervelsk for mannen, resultatet tatt i betraktning. 

Hilsen meg, som har kommet hjem med totalt feil bonevoks ved én anledning, og ubrukelig beis ved en annen, på tross av angivelig tilstrekkelig informasjon. For ikke å snakke om skruer. Det er en bortimot uendelig rekke ting som kan gjøres feil når man skal velge skruer. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt så mye. Er ikke bare jeg som bestemmer og om barnet er fornøyd spiller det uansett ingen rolle hva JEG ønsket😊

Anonymkode: e6cf8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen gjorde antaglegvis akkurat det du sa, kort hår kan fort bety veldig kort i andre sine hovud (som i pixiekort). Og opplipt? Sambuaren min hadde antaklegvis tolka det til å vere klipt opp over skuldrane. Også hadde det blitt akkurat som dottera di😊. Uansett er det som dei andre seier berre hår, det veks ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hvor gammel din datter er, det har litt å si. Men det eneste jeg syns er viktig; var det du, faren eller din datter som valgte frisyren? Uansett hva svaret her er, så mener jeg det skal være datterens valg. 

Mine barn får nesten gjøre som de vil med håret sitt, det er bare hår og det gror ut igjen. Hun ene fikk ikke lov å eksprimentere som hun ville når hun gikk i korps og det var nære konserter og mai mnd. Jeg kjenner henne såpass at hun hadde angret bittert når det var bilder av henne i aviser, nett og hos familiemedlemmer der hun hadde en sveis eller farge som ikke ble som hun ville. Hun har hatt ulike frisyrer og farger, noe har hun kledd veldig bra og annet ikke like godt, men på denne måten hun har funnet det som passer henne best. 

Jeg hadde en bonusdatter som ikke fikk velge hvordan hun skulle gå kledd eller være på håret. Det endte med at hun tok helt av med alt når hun ble 16år. Som hun sa til meg så skulle hun få moren til å gå av skaftet og hun dreit i om det ikke så ut. Jo mer sur og irritert hun fikk moren, jo bedre var det. Dette klarte hun med glans. Veldig synd, for morn lot ikke datteren finne seg selv eller være seg selv, når datteren endelig torde å være litt seg selv ble det som en straff for moren. Det ble ikke en tid der hun var seg selv eller fant seg selv, det gjorde hun først når hun var ferdig med å straffe moren. Jeg tenker hår er hår og det gror ut igjen, om jeg mener mitt barn kler langt hår best har ikke det noe å si om mitt barn føler seg mest vel med kort hår, bolle sveis eller hanekam. 

Anonymkode: 85f0a...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt litt sjokka, men hadde tatt det med et smil.

Har selv to døtre på 10 og 12 år som har fått velge selv hva frisøren skal gjøre og i fjor sa yngste at hun ville klippe seg kort. Kort for henne var skulderlangt, og hun ble kjempefin.

Hadde jeg vært deg ville jeg sagt med et smil at hun var kjempefin på håret, ikke noen stor greie dette altså, skulle hun angre seg vokser det ut igjen.

Anonymkode: 3b1a2...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Oj oj oj... Det var da voldsomt..., 🙄

Lenge siden du har fått deg noe kanskje? Eller noe annet som plager deg i hverdagen?

Anonymkode: 1de92...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Det er da ikke snakk om en skamklipt unge, i følge hi er det en bob...

Og helt seriøst, jeg hadde ikke blitt "jævlig forbannet" om datteren min hadde klipt seg sånn, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Fordi jeg ville at hun skulle ha langt hår?

For meg spiller det virkelig ingen rolle om jentene har hår ned på rumpa, til skuldrene eller bob altså...

Jeg har som sagt akkurat nå en jente med hår til midt på ryggen, og ei med hår litt kortere enn skuldrene, begge er veldig fine og ikke minst fornøyd selv.

Anonymkode: 3b1a2...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir faen meg helt oppgitt over den dumme gjengen her inne, hvor liksom alt skal taes så positivt. »Det jo bare ditt, det er jo bare datt. Jeg hadde ikke brydd meg. Du har få problemer i livet om det er noe du henger deg opp i». Blablabla! Meg i RÆVA om dere er sååå positive og alt er så lite å bry seg om i livene deres. Hadde det vært sånn så hadde det ikke vært minst 10 MISFORNØYDE tråde her daglig! Er den første kommentaren positiv, så henger resten seg på, er den negativ så skjer akkurat det samme🤮

Jeg hadde blitt jævlig irritert om mannen kom hjem med en skamklipt unge, som alle andre kvinnfolk ville blitt! Han hadde fått så ørene flagra og skulle sørget for at han aldri gjorde det igjen! Så ville jeg dratt å kjøpt spenner og det som trengs for å få håret unna når det er i veien for henne (siden strikk ikke kan brukes) og så skulle han lært seg å ordne det om ikke hun klarer det selv. Eller, han skulle dratt å kjøpt det selv! 

Høyest FÅ jenter ønsker å ha så kort hår at ikke de kan ha det i strikk. 

Altså, det hadde selvsagt ikke vært en «deal breaker», men han skulle virkelig fått høre det!

Anonymkode: 5a149...7c9

Det skulle ikkje forundre meg om du hadde blitt sint på mannen nei, om dette innlegget er typisk for ditt temperament. Men han er no sikkert vant med å få litt kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...