Gå til innhold

Nav: Monland gikk av, påstod hun tok ansvar - et hån mot folk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ytelsesdirektør i Nav, Kjersti Monland, "gikk nettopp av" og påstod selv at hun da tok ansvar for de feilene som var gjort.

Og Nav - de belønner de som ikke gjør jobbene sine...

Nå er hun ansatt som seniorrådgiver i Nav, med 1,2 millioner i årslønn.

Dette viser at etaten ikke har forstått noe, at de fortsetter den dårlige kulturen og praksisen de har hatt i mange år, med å belønne dårlig arbeid mot brukerne med høyere stillinger og bedre lønn innad i etaten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGwvr1/gikk-etter-nav-skandalen-faar-fortsatt-millionloenn?utm_content=row-3&utm_source=vgfront

Jeg vet om minst to tilfeller selv, ved ulike Navkontorer. De det gjaldt gjorde en elendig jobb, den ene brøt loven, men har for gode kontakter, begge er forfremmet i systemet og fått lederansvar og høyere lønn - og sprer den dårlige kulturen sin til de under seg i etaten.

Helt håpløst, og et hån mot det norske folk, ikke bare de som er syke eller arbeidsledige. Denne ukulturen påfører samfunnet enorme  og unødvendige ekstrakostnader.

Monland sa hun tok ansvar for feilene og gikk av. Når hun blir i Nav-systemet i en seniorrådgiverstilling, da tenker jeg at det hun egentlig gjorde, det var å stikke av når det ble for ubehagelig og sørget heller for å få en behagelig, overlønnet stilling i skyggene. For selvfølgelig stod det en seniorrådgiverstilling bare og ventet på at hun skulle "ta ansvar" og stikke av.

Anonymkode: ad8a0...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut. De som forlot landet mens de mottok trygd fulgte ikke de reglene de var informert om. De får ingen sympati fra meg. 

Og den heksejakten du forsøker å hause opp får du ikke med meg på. 

Anonymkode: fa827...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kutt ut. De som forlot landet mens de mottok trygd fulgte ikke de reglene de var informert om. De får ingen sympati fra meg. 

Og den heksejakten du forsøker å hause opp får du ikke med meg på. 

Anonymkode: fa827...ad7

Hva med det at hun og de andre toppene i Nav ikke har fulgt lover og regler Norge er forpliktet til? Hva med at disse som bevisst brøt loven og gikk til sak overfor folk og fikk dem i fengsel - de skal belønnes med millionlønninger som er høyere enn det våre folkevalgte har...

De som "ikke fulgte reglene" av brukerne ble straffet og fengslet for noe som faktisk er lovlig iflg. lover som Norge har forpliktet seg til.

Det er ikke å hause opp, det er faktisk ganske sober kritikk.

Anonymkode: ad8a0...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med det at hun og de andre toppene i Nav ikke har fulgt lover og regler Norge er forpliktet til? Hva med at disse som bevisst brøt loven og gikk til sak overfor folk og fikk dem i fengsel - de skal belønnes med millionlønninger som er høyere enn det våre folkevalgte har...

De som "ikke fulgte reglene" av brukerne ble straffet og fengslet for noe som faktisk er lovlig iflg. lover som Norge har forpliktet seg til.

Det er ikke å hause opp, det er faktisk ganske sober kritikk.

Anonymkode: ad8a0...e0c

I følge statsansatteloven, som er laget for alle ansatte i Staten, har man ikke lov til å redusere lønna til folk når de frivillig bytter stilling på denne måten. 

Men noe sier meg at du er en sånn som liker en sånn lov hvis den kommer deg selv til gode, men er sterkt imot loven når andre får fordeler av den??? 🤔

Anonymkode: fa827...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge statsansatteloven, som er laget for alle ansatte i Staten, har man ikke lov til å redusere lønna til folk når de frivillig bytter stilling på denne måten. 

Men noe sier meg at du er en sånn som liker en sånn lov hvis den kommer deg selv til gode, men er sterkt imot loven når andre får fordeler av den??? 🤔

Anonymkode: fa827...ad7

Det jeg mener er helt feil er at hun går ut i media og sier hun går av, og gir et inntrykk av at hun gir seg i Nav, at hun trekker seg helt ut fordi hun ikke har gjort jobben sin.

Nav burde ikke tilbydt henne en ny stilling når hun har vist at hun ikke har greid den stillingen hun hadde og hun selv velger å "gå av". Da hadde det vært langt bedre om hun satt i stillingen sin til det ble en ordentlig oppvask og flere måtte helt ut av Nav. Når fortsetter bare ukulturen og inkompetansen innad i etaten.

Det siste tar du feil i.

En etat som har så store problemer bør ikke fortsette å ha slike personer i viktige posisjoner. Inntrykket det gis er at etaten belønner de som ikke gjør jobben sin, og det er svært uheldig for en etat som allerede sliter stort med tilliten.

Anonymkode: ad8a0...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...