Gå til innhold

Flere steder i landet står det ønsketrær hvor barn og familier kan ønske seg gaver.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 Men jeg ble satt  ut av gave ønskene.  Familien min gir ikke dyre gaver.  Barnet vår får til mellom 500  og 800 kr.  Og hadde tenk å bruke Max  det samme til et annet barn. 

Vi har flere ganger vært på et senter og skulle velge oss en gave å kjøpe. Men jeg har jo  ikke råd til å kjøpe. Det er kjempe dyre gaver det ønskes om. Gant genser, uggs og veldig spesifikke dyre ønsker. Jeg skjønner at barn og unge ønsker seg merker  men hvor ble det av ønskene om lego  og leker? 

Anonymkode: e7116...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste i avisen om de som satte opp disse juletrærne med ønsker. Det sa at det var lov å sette opp ønsker som var litt dyre også. Men da kan kanskje flere gå sammen om en gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det gudskjelov ikke sånn. 

Her ønskes det en barbiedukke, ullundertøy, lekebiler, brettspill osv

Anonymkode: ad5b5...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var ønsket fra ei på 11 å få en brukbar ryggsekk, gjerne brukt. 
Vi er en gjeng lærere som spleiser på ny sekk til henne 😊

 

Det de ønsker seg er ikke råflott. Da har man mer lyst til å gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Men jeg ble satt  ut av gave ønskene.  Familien min gir ikke dyre gaver.  Barnet vår får til mellom 500  og 800 kr.  Og hadde tenk å bruke Max  det samme til et annet barn. 

Vi har flere ganger vært på et senter og skulle velge oss en gave å kjøpe. Men jeg har jo  ikke råd til å kjøpe. Det er kjempe dyre gaver det ønskes om. Gant genser, uggs og veldig spesifikke dyre ønsker. Jeg skjønner at barn og unge ønsker seg merker  men hvor ble det av ønskene om lego  og leker? 

Anonymkode: e7116...848

Jeg synes at 500 - 800 er en dyr gave jeg da. Synes det er sykt at de ikke setter fornuftige begrensinger, folk får jo avsmak for å hjelpe. Det er ikke så rart at det kommer reaksjoner mot fattige, når det er sånne ønsker. Jeg tror ikke at de som kommer med sånne ønsker er så fattige.

Anonymkode: 587d1...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ønsker nesten alle seg gavekort. Ikke på en bestemt butikk, da hadde jeg skjønt det bedre, fordi de kanskje sparte til noe spesielt som de hadde ønsket seg lenge som var for dyrt å kjøpe for én person. Neida, det skal være gavekort på hele kjøpesenteret. Hvis de ikke vet hva de ønsker seg så står det kanskje ikke så dårlig til likevel?

Anonymkode: d8cb6...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme! Her var det ønsker som playstation 4 og Nintendo switch!  Skulle jeg fått gave av fremmende så hadde jeg selvsagt kom med billige ønsker.

Ser det er så mange finn.no som også trengte hjelp til så svarte at de kunne få en brukt ledningstyrt gravemaskin den er knapt brukt,det tror jeg mange barn i rett alder hadde blitt glad for. Men alle foreldrene svarte nei takk pga at den ikke var ny. Så de er altså for fin på det til å ta imot brukte leker å gi i gave. 

Anonymkode: f972f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tittet på et slikt ønsketre jeg også, men fant ingenting i min prisklasse. Her var de smartklokker, merkesko med spesifikk modell, Gant-genser, merkejakker osv. Jeg er ikke villig til å bruke mer på gave til en ukjent enn mitt eget barn. 

Anonymkode: cb9b9...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var og tittet på et slikt ønsketre jeg også, men fant ingenting i min prisklasse. Her var de smartklokker, merkesko med spesifikk modell, Gant-genser, merkejakker osv. Jeg er ikke villig til å bruke mer på gave til en ukjent enn mitt eget barn. 

Anonymkode: cb9b9...a45

Det er nettopp det. Jeg gir ikke for mer enn 200 om det ikke er mitt eget barn. Ikke til nieser og nevøer engang. Det har jeg ikke råd til. Men jeg kunne gjerne hjulpet.

Anonymkode: 2a5c4...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nesten bare fornuftige ønsker, pluss at de som henger opp (Røde kors) minner om at det er ønskelister, ikke bestillingslister, så det er mulig å finne på noe annet. Det er klart det er en del dyrt, som vinterstøvler, babypose ol, men om det bare var billige ting de trengte, som truser og sokker, så hadde familiene antagelig hatt råd til det selv. Det går an å gå flere sammen og spleise, eller gi på andre måter til de som trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var mye dyrt her også så jeg dropper det.  

Det var ingen billigere alternativer å velge i. Hadde sett for meg rundt 500,- 

Har ingen å spleise med så da får det bare utgå. 

Anonymkode: 5e29e...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Her er det nesten bare fornuftige ønsker, pluss at de som henger opp (Røde kors) minner om at det er ønskelister, ikke bestillingslister, så det er mulig å finne på noe annet. Det er klart det er en del dyrt, som vinterstøvler, babypose ol, men om det bare var billige ting de trengte, som truser og sokker, så hadde familiene antagelig hatt råd til det selv. Det går an å gå flere sammen og spleise, eller gi på andre måter til de som trenger det.

Det er TRENGE og ØNSKE SEG...

Anonymkode: 2a5c4...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på «hjelp oss å hjelpe» siden her at en ungdom KUN (stod det spesifisert) ønsket seg en høyttaler til et par tusen kroner. Stod selvsagt type oppgitt. Broren ønsket seg Nintendo switch osv. Det stod og at det kunne gis gavekort slik at moren har nok til å kjøpe dette.

 

jeg gidder ikke hjelpe slik lenger, folk er så kravstore. «Fattige» syter på at det ikke får reise på ferie (altså syden) og mange tigger om gratis sydenturer. 
 

jeg skulle gjerne ha hjulpet om jeg visste det var noen som virkelig trengte hjelp. Husker og en sak her inne i forbindelse med konfirmasjon, der mange hjalp og så var det bare tull. Jeg tror mange tigger seg til gratis ting, så blir egne penger brukt på noe annet.

Anonymkode: 0ea4e...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så på «hjelp oss å hjelpe» siden her at en ungdom KUN (stod det spesifisert) ønsket seg en høyttaler til et par tusen kroner. Stod selvsagt type oppgitt. Broren ønsket seg Nintendo switch osv. Det stod og at det kunne gis gavekort slik at moren har nok til å kjøpe dette.

 

jeg gidder ikke hjelpe slik lenger, folk er så kravstore. «Fattige» syter på at det ikke får reise på ferie (altså syden) og mange tigger om gratis sydenturer. 
 

jeg skulle gjerne ha hjulpet om jeg visste det var noen som virkelig trengte hjelp. Husker og en sak her inne i forbindelse med konfirmasjon, der mange hjalp og så var det bare tull. Jeg tror mange tigger seg til gratis ting, så blir egne penger brukt på noe annet.

Anonymkode: 0ea4e...6e2

Gavekort er jo en grei gave da, så kan de slå sammen mange og kjøpe noe de aldri har råd til. Skjønner jo at ungdommer ønsker seg slikt. 

Anonymkode: 5e29e...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dyre julegaver, men jeg kan jo forstå hvor de kommer fra. I de fleste hjem har unger mye av det de trenger og ønsker seg. De fleste hjem har faktisk spillmaskiner, De har kanskje spart til den selv, men de får kanskje penger til bursdager samt ukelønn slik at det blir mulig. Barna her har mye. Derfor kan jeg legge lista lavt på julegaver. Disse barna Som ønsker seg ting, mangler mest sannsynlig alt slik, og får kanskje verken penger til bursdager eller ukelønn slik at de får spart. Da kan det være at de ser på dette som eneste mulighet til å få det «alle» rundt dem har i hjemmet. Det er kanskje urealistiske ønsker, men fullt forståelige. 

Anonymkode: 97da1...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv svart på en på finn.no om en som ønsket å gi en julegave til ett barn med foreldre som har dårlig råd . Da kommer jeg selvsagt ikke med de dyreste ønskene. Det barnet mitt ønsket seg koster 300 kr men sa at de mer enn gjerne må kjøpe gaven brukt istedet så det blir billigere,barnet mitt bryr seg ikke om den er ny eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, LME1001 skrev:

Her var ønsket fra ei på 11 å få en brukbar ryggsekk, gjerne brukt. 
Vi er en gjeng lærere som spleiser på ny sekk til henne 😊

 

Det de ønsker seg er ikke råflott. Da har man mer lyst til å gi. 

Så snillt av dere! :)

Anonymkode: f972f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også - helt sinnsyke gaveønsker; Swea-jakke, iPad, polarklokke, uggs, Nintendo, PlayStation...

når folk ønsker seg gavekort på et kjøpesenter til ungen på 2 år er det noe galt.... hva med duplo liksom?

Anonymkode: 3eb09...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her også - helt sinnsyke gaveønsker; Swea-jakke, iPad, polarklokke, uggs, Nintendo, PlayStation...

når folk ønsker seg gavekort på et kjøpesenter til ungen på 2 år er det noe galt.... hva med duplo liksom?

Anonymkode: 3eb09...3c2

Mistenker at pengene da går til noe helt annet en leker/klær til barnet dessverre.

Anonymkode: f972f...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...